သဘင္သည္တို႔၏ ေသာက

ၾကက္တူေ႐ြးမ်က္လုံးေလာက္စာလုံး မွန္၏။ ေလာက္စာလုံးမွာ ပရိသတ္ထဲက ပစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၾကက္တူေ႐ြးဆိုသည္မွာ ေအာင္ပင္လယ္ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕မွ ဟာသပညာရွင္ျဖစ္ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္ရသနည္း။

ေမလပထမပတ္အတြင္းက ရမည္းသင္းခ႐ိုင္ ရမည္းသင္းၿမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ဘက္ရွိ ႐ြာတန္းေက်း႐ြာတြင္ ေအာင္ပင္လယ္ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕မွ ဟာသပညာရွင္ ၾကက္တူေ႐ြး ေခၚ ကိုေနမင္းေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္ ဆပ္ကပ္ပြဲလာၾကည့္သူ ပရိသတ္တစ္ဦးက ေလာက္ေလးခြျဖင့္ ပစ္ခတ္ခဲ့သည္။ ကိုေနမင္း၏ ညာဘက္မ်က္စိကို ေလာက္စာလုံးထိမွန္ခဲ့ၿပီး မ်က္လုံးကၽြတ္ထြက္သြားသည္အထိ ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရရွိခဲ့သည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ သဘင္ေလာကအတြင္း စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈမ်ားႏွင့္အတူ ေဝဖန္မႈမ်ားလည္း ျမင့္တက္ခဲ့သည္။

“ဒီျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္ရင္ေရာ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ သတိထားရမယ္ဆိုတာကို သင္ခန္းစာယူမိပါတယ္” ဟု ေ႐ႊမန္းသဘင္မွ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္၏ေျမး ဇာတ္မင္းသား တင္ေမာင္ဆန္းမင္းဝင္းက ေျပာၾကားသည္။

ေအာင္ပင္လယ္ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕မွ ၾကက္တူေ႐ြး ေခၚ ကိုေနမင္းမွာ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡျဖစ္ပြားခဲ့မႈ ရွိခဲ့သည္ဟု ရမည္းသင္းေဒသရွိ ေဒသခံမ်ားက ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ကိုေနမင္းသည္ သံတုတ္ကိုကိုင္ကာ ပရိသတ္ကို စိန္ေခၚမႈလည္း ရွိခဲ့သည္ဟု ရမည္းသင္း႐ြာတန္း ေက်း႐ြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ဦးျမင့္ေသာင္းက ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ သဘင္အစည္းအ႐ုံးကမူ ႐ြာတန္းေဒသသို႔ ေနာက္ေနာင္ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕မ်ား သြားေရာက္ကျပရန္ကို စဥ္းစားရေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး သတိျပဳဆင္ျခင္ရေတာ့မည္ဟု ေမလ ၂၀ရက္ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ေစာင္ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။

“အခု ရမည္းသင္း႐ြာတန္းကျဖစ္ရပ္မွာ သတိဆိုတာ ထားရမယ္၊ သည္းခံစိတ္လည္း ရွိရမယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ယူမယ္ဆို သင္ခန္းစာႀကီးႀကီးက ရႏိုင္ပါတယ္”ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္အစည္းအ႐ုံး ဥကၠ႒ ဇာတ္မင္းသားဖိုးခ်စ္က ဆိုသည္။

ကိုၾကက္တူေ႐ြး၏ျဖစ္ရပ္အေပၚ သဘင္အႏုပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ သင္ခန္းစာယူရမည္ဟု ဖိုးခ်စ္က ေျပာၾကားသည္။

“သဘင္သည္ကေတာ့ ပရိသတ္အေပၚ သည္းညည္းခံရမွာပဲ။ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး ကိုယ္က ေမတၱာရပ္ခံရမယ္။ ေတာင္းပန္ရမယ္။ ေနာက္ဆုံးမရရင္ ကားလိပ္ခ်ၿပီး ေျဖရွင္းသင့္တယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ရမည္းသင္း ႐ြာတန္း႐ြာျဖစ္စဥ္ႏွင့္ အလားတူ ကျပေဖ်ာ္ေျဖေနေသာအခ်ိန္တြင္ ပရိသတ္က စင္ျမင့္ေပၚသို႔ ကြမ္းတံေတြးထုပ္မ်ား၊ ေရသန္႔ဘူးမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္ကာ ဆူပူခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ ႀကဳံခဲ့ဖူးသည္ဟု စံျပဇာတ္သဘင္မွ ဇာတ္မင္းသားဟန္ဇာမိုးဝင္းက ေျပာၾကားသည္။

“ကၽြန္ေတာ္ ခရမ္းမွာ ကျပတုန္းက ကၽြန္ေတာ္က အက်ႌအျဖဴေရာင္ဝမ္းဆက္ ဝတ္ထားတယ္။ ပရိသတ္ထဲက ေယာက်္ားႀကီးတစ္ေယာက္က သူ႕ရဲ႕ကြမ္းတံေတြးထုပ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပစ္လိုက္တယ္၊ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္” ဟု ၎က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

သို႔ေသာ္ ၎၏ဖခင္ (ဦးမိုးဝင္း) ကို ထိုျဖစ္စဥ္ေျပာျပသည့္အခါ သည္းခံရန္ေျပာခဲ့သျဖင့္ ဖခင္စကား နားေထာင္ခဲ့သည္ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။ ထို၏အက်ိဳးဆက္ကိုလည္း သူရရွိခဲ့သည္။

“အခုဆို ခရမ္းပရိသတ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က Peace ပဲ။ ခရမ္းက ကၽြန္ေတာ္မွ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ရင္းႏွီးမႈတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ဟန္ဇာမိုးဝင္းက သူႏွင့္ပရိသတ္အၾကား နားလည္မႈတည္ေဆာက္ခဲ့ရပုံကို ေျပာၾကားသည္။

မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး သဘင္လူမႈကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရး တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉးတစ္ဦးလည္းျဖစ္၊ ယခင္က ေ႐ႊမႏၲလာဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ဦးေဆာင္သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ ဦးေသာင္းထြန္းကမူ ယခု ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္သဘင္သမားမ်ားအေပၚ ကူညီေစာင့္ ေရွာက္မႈ အမ်ားအျပားျပဳလုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

“ရမည္းသင္း႐ြာတန္းမွာျဖစ္သြားတဲ့ ေအာင္ပင္လယ္ဆပ္ကပ္အဖြဲ႕က ကိုၾကက္တူေ႐ႊး ျဖစ္စဥ္အေပၚ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သဘင္ကူညီေစာင့္ေရွာက္ ေရးအဖြဲ႕နဲ႔ မႏၲေလးတိုင္းသဘင္အစည္းအ႐ုံး ပူးေပါင္း ၿပီး ေဆး႐ုံတင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဗဟိုကလည္းလာၿပီး ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပး ပါတယ္။ ကိုၾကက္တူေ႐ြးအတြက္ ကူညီေငြ ၁၅ သိန္းေလာက္ ေပးကမ္းကူညီႏိုင္ခဲ့ပါတယ္” ဟု ေျပာဆိုသည္။

ကိုၾကက္တူေ႐ြးမွာ ဆပ္ကပ္သမားတစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ မ်က္လုံးကို အဓိကအသုံးျပဳကာ ဆပ္ကပ္ျပကြက္မ်ားလုပ္ရသျဖင့္ ယခုအခါ ဇာတ္သဘင္စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ဆပ္ကပ္ပညာမ်ားျဖင့္ ေရွ႕ေလၽွာက္ကျပရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္းလည္း ၎က ဝမ္းနည္းစကားဆိုသည္။

“အခု အခ်ိန္အထိေတာ့ ေဆး႐ုံမွာပဲေပါ့ေနာ္။ ေဆး႐ုံက ျပန္ဆင္းလာရင္လည္း စင္ျမင့္ေပၚမွာ ေဖ်ာ္ေျဖလို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တျခားအလုပ္ေတြ သူ ေျပာင္းလုပ္ရေတာ့မွာေပါ့” ဟု ဦးေသာင္းထြန္းကဆိုသည္။

ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ ဆိုင္းဝိုင္းအၿငိမ့္အဖြဲ႕မ်ားသည္ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္ကတည္းက တည္ရွိလာျခင္းျဖစ္ၿပီး ယေန႔ေခတ္တြင္ ဇာတ္သဘင္ကျပမႈအဖြဲ႕မ်ား ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တင္ဆက္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေရွးယခင္ေခတ္မ်ားႏွင့္ျခားနားစြာ သဘင္ပညာရွင္တို႔ ေတြ႕ႀကဳံ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားလည္း ပိုမိုတိုးပြားမ်ားျပားလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ျဖစ္ေသာ မင္းမင္းဦး အလွသစ္ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ လိုက္ပါစီးနင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွာ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔က ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဇာတ္သမားရွစ္ဦးေသဆုံးခဲ့ၿပီး ဇာတ္သမား ၂၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္ကိုလည္း ဦးေသာင္းထြန္းတို႔ ဇာတ္သဘင္ကူညီေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္အစည္းအ႐ုံးဗဟိုက ကူညီမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္။

“ဇာတ္သမားေတြ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ႀကဳံေနရလို႔ ေတာ္ေတာ္သတိထားရမယ္။ ဦးေလးကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဇာတ္ကို စိတ္ဓာတ္က်လို႔ ဖ်က္ပစ္လိုက္တာပါ။ ဇာတ္ေထာင္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္လူရင္းပါမွ ပိုေကာင္းတယ္။ လူရင္းမပါရင္ ဇာတ္ကေထာင္ရတာ သိပ္မလြယ္ဘူး။ အရင္းအႏွီးလည္းႀကီးတယ္” ဟု ဦးေသာင္းထြန္းက ဖြင့္ဟသည္။

မင္းမင္းဦး ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ကဲ့သို႔ ဇာတ္ကားတိမ္းေမွာက္မႈ ေနာက္တစ္မႈလည္း ျဖစ္ပြားခဲ့ျပန္သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ လြိဳင္လင္တြင္ ကျပေနေသာ ရွမ္းဇာတ္အဖြဲ႕တစ္ခုပါလာသည့္ ယာဥ္တစ္စီးမွာလည္း ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းတြင္ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေငြေၾကး အင္အား၊ လူအင္အားတို႔ျဖင့္ သြားေရာက္ကူညီေပးခဲ့ရေၾကာင္းလည္း ဦးေသာင္းထြန္းကဆိုသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕တစ္ခုထူေထာင္ရန္မွာ ေငြအရင္းအႏွီး က်ပ္သိန္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ထူေထာင္မွ အဆင္ေျပႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဇာတ္မင္းသားလည္းျဖစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဇာတ္သဘင္အစည္းအ႐ုံးဗဟိုဥကၠ႒လည္းျဖစ္သူ မင္းသားဖိုးခ်စ္၏ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ဆိုလၽွင္ အရင္းအႏွီး သိန္း ၇၀၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ တည္ေထာင္ထားေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ သဘင္အစည္းအ႐ုံး ဗဟိုမွရရွိေသာ စာရင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရသည္။

အရင္းအႏွီး အင္အားႀကီးမားေသာေၾကာင့္ ဇာတ္သဘင္နယ္ပယ္သို႔ ဝါသနာအရ ဝင္ရန္မွာ ေတာ္႐ုံမျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ဇာတ္သဘင္သမားမ်ားက ဖြင့္ဟသည္။

မိုးဦးက်ႏွင့္ မိုးရာသီတစ္တြင္းလုံး ဇာတ္အငွားေအးသျဖင့္ ပြင့္လင္းရာသီကိုသာ ဇာတ္သဘင္သမား အမ်ားစု မွီခိုေနရေၾကာင္းလည္း ဇာတ္သမားမ်ားက ဖြင့္ဟသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သဘင္အႏုပညာရွင္မ်ားမွာ အျခားအႏုပညာရွင္မ်ားထက္ ပရိသတ္ႏွင့္ စင္ေပၚ စင္ေအာက္ နီးကပ္စြာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရေသာေၾကာင့္ အျခား ႐ုပ္ရွင္ကဲ့သို႔ေသာ နယ္ပယ္မ်ားထက္ အႏၲရာယ္ရွိမႈ ပိုမိုမ်ားျပားသည္ဟု သဘင္သမားမ်ားက တညီတၫြတ္တည္း ေျပာဆိုၾကသည္။

ထိုသို႔ အႏၲရာယ္မ်ားမႈေၾကာင့္ သဘင္အႏုပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ လုံၿခဳံေရးကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ရမည္ျဖစ္ကာ စိတ္ခ်ရေသာ လုံၿခဳံေရးအေစာင့္အေရွာက္ျဖင့္ ကျပသင့္ေၾကာင္း ဝါရင့္သဘင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားက ေထာက္ျပၾကသည္။

“ဦးေလးတို႔နဲ႔ ေခတ္ေတြမတူေတာ့ဘူး။ ဟိုးအရင္တုန္းကပရိသတ္နဲ႔ အခုေခတ္ပရိသတ္လည္း မတူေတာ့ဘူး။ ဟိုတုန္းကပရိသတ္က အပြင့္လင္းဆုံးေျပာရရင္ မ႐ိုင္းဘူး။ အခု ပရိသတ္ထဲမွာ စုန္းျပဴးေတြပါေနတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈမရွိတာေပါ့။ အဲဒီလို ႐ိုင္းတဲ့ပရိသတ္ေတြ ရွိလာေတာ့ လုံၿခဳံေရးဆိုတာ လိုလာၿပီ အေရးႀကီးလာၿပီ။ လုံၿခဳံေရးကို မကျပခင္ ေသခ်ာျပင္ဆင္ထားရမယ့္အထဲ ထည့္ရေတာ့မယ္” ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ အသက္ ၇၀ အ႐ြယ္ သဘင္ပညာရွင္ ဟာသလူ႐ႊင္ေတာ္ ဦးေပါစံက ေျပာၾကားသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ စင္ေအာက္က ပရိသတ္ အမ်ားစုထဲတြင္ ယခင္ေခတ္ကကဲ့သို႔ အရက္သမားမ်ားသာမက မူးယစ္ေဆးသုံးစြဲထားသူမ်ားပါ ပါဝင္လာေသာေၾကာင့္ ယခင္ထက္ ပိုမိုဂ႐ုစိုက္ရေၾကာင္းလည္း ေ႐ႊညီကိုဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕မွ ေခါင္းေဆာင္မင္းသား ဝင္းကိုကိုက ေျပာၾကားသည္။

ယခင္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္အေက်ာ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီး ဇာတ္သဘင္ေလာက၏ အစည္ပင္ဆုံးကာလျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယေန႔ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ေပါင္း ၅၀ နီးပါးသာ က်န္ရွိေတာ့သျဖင့္ ဇာတ္သဘင္ေလာက က်ဆင္းမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဇာတ္သဘင္အစည္းအ႐ုံး ဗဟိုမွသိရသည္။

ဇာတ္သဘင္သမားအမ်ားစုအေပၚ ကာကြယ္မႈမ်ားေပးထားသည့္ တိက်ေသာ သဘင္ကာကြယ္ေရးဥပေဒမ်ားလည္း လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္းေစလိုေၾကာင္း ဇာတ္မင္းသားဖိုးခ်စ္က ေျပာဆိုသည္။

“ကိုၾကက္တူေ႐ြးကိစၥဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေလ်ာ္ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ေက်ေအးေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စံျပအေနႏွင့္ ေနာက္ကို ဒီလိုမ်ိဳးမလုပ္ေအာင္ အမႈကို ဆက္လက္ဆြဲထားမယ္။ အမႈမပိတ္ေပးပါဘူး” ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။

မႏၲေလးတိုင္း ဇာတ္သဘင္ကူညီေရးအဖြဲ႕ကမူ ကိုၾကက္တူေ႐ြး၏အမႈမွာ တုံးေသာလက္နက္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ျခင္းခံရေသာေၾကာင့္ တစ္ဖက္ပစ္ခတ္သူက အာမခံဝင္လၽွင္ ရႏိုင္သျဖင့္ အမႈမေျမာက္မည္ကို စိုးရိမ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာဆိုသည္။

ဇာတ္သဘင္သမားမ်ားအတြက္ အျခားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ားသို႔ ကူးေျပာင္းလုပ္ရန္လည္း ဝါသနာအရ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ ပြဲကျပခြင့္ရရွိေသာ ပြင့္လင္းရာသီအခ်ိန္ေရာက္မွသာ တစ္ႏွစ္စာ ဝမ္းစာအတြက္ စုစုေဆာင္းေဆာင္းလုပ္ရေၾကာင္း သဘင္ အႏုပညာရွင္မ်ားက ရင္ဖြင့္သည္။

မည္သို႔ေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ားတြင္ ျဖစ္ေစကာမူ စိန္ေခၚမႈမ်ားကရွိေနရာ သဘင္သည္မ်ားအတြက္လည္း စိန္ေခၚမႈမ်ား ျပႆနာအခက္အခဲမ်ားက ရွိေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစိန္ေခၚမႈမ်ားကို မကိုင္တြယ္တတ္ပါက ေသာကအျဖစ္ပုံေျပာင္းသြားၿပီး ကိုၾကက္တူေ႐ြးကဲ့သို႔ ဘ၀သင္ခန္းစာယူစရာ ဆုံး႐ႈံးမႈျဖင့္ ႀကဳံေတြ႕ႏိုင္ၿပီး ကိုင္တြယ္တတ္ကာ သတိႀကီးႀကီးထားတတ္ပါက ေအာင္ျမင္မႈအသီးအပြင့္မ်ားအျဖစ္သို႔လည္း ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါေၾကာင္း ေအာင္ျမင္ေနေသာ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕မ်ားကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသဘင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ ကိုဖိုးခ်စ္ကမူ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖက္ခြက္စားအႏုပညာလို႔ေခၚတယ္ဆိုၿပီး ေစာ္ကားေျပာဆိုတာေတြလည္းရွိတယ္။ ဒါက သမိုင္းကိုမသိလို႔ေျပာတာပါ။ ေရွးျမန္မာဘုရင္ေတြလက္ထက္က ဖက္ခြက္ကြမ္းေတာင္ဆိုတာ ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္နဲ႔ တကယ့္ကိုတန္ဖိုးထားၿပီး သဘင္သည္ကို ေပးကမ္းခ်ီးျမႇင့္ၿပီး ကျပခိုင္းတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုဏ္ယူရမယ္။ ဘယ္လိုအခက္အခဲမဆို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျပင္ဆင္ၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္ရင္းနဲ႔ ေသာကေတြကို မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈကို အရယူရပါမယ္” ဟု တိုက္တြန္းေျပာ ဆိုေလသည္။

 

ေအးေက်ာ့ခိုင္

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *