သာဒြန္း႐ြာက ဓေလ့ဆန္း

sdr

ႏွစ္စဥ္ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္ေန႔သည္ သာဒြန္း႐ြာ၏ နတ္ပြဲေန႔ျဖစ္သည္။

နတ္ပြဲဟုဆိုလၽွင္ ဆိုင္းသံဗုံသံဆူဆူညံျဖစ္ေလ့ရွိေသာ္လည္းသာဒြန္း႐ြာ၏နတ္ပြဲတြင္မူ အသံခ်ဲ႕စက္ပင္ မဖြင့္။ ထို႔ေၾကာင့္ သီခ်င္းျဖင့္ ကမည့္ နတ္ကေတာ္မ်ားလည္း မရွိ။ ထိုမၽွ မကေသး။ အျခားေဒသမ်ားတြင္ ေရွာင္ၾကသည့္ ဝက္သားျဖင့္ နတ္တင္သည့္ပြဲလည္း ျဖစ္ေနေသးသည္။

“နတ္ကို ဝက္သားနဲ႔တင္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္႐ြာတည္းပဲရွိတယ္”ဟု အသက္ ၇၅ႏွစ္အ႐ြယ္ရွိ အဘိုးဦးေအာင္ခင္က ဝံ့ႂကြားဟန္ျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္။

သာဒြန္း႐ြာသည္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕နယ္ မအူေက်း႐ြာအုပ္စုတြင္ပါဝင္ၿပီး ေရွးဘိုးေဘးဘီဘင္တို႔၏ အေမြကို ဆက္ခံရင္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ လုပ္ေဆာင္လာသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမည္မၽွၾကာၿပီကို မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိလက္ထက္တြင္ တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ၿပီဟု ဦးေအာင္ခင္က ဆိုသည္။

ဘိုးဘြားတို႔လက္ထက္က ဝါဆိုလတြင္ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း အေဝးေရာက္ သာဒြန္း႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားအဖို႔ နတ္ပြဲျပဳလုပ္လိုက္သည္ကို မသိရွိလိုက္သျဖင့္ ျပန္မလာႏိုင္ျခင္းမ်ားရွိေသာေၾကာင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ၂၅ ႏွစ္ခန္႔မွ စတင္ကာ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္ေန႔ကို သတ္မွတ္ခဲ့ေၾကာင္း သာဒြန္း႐ြာေဒသခံမ်ားထံမွ သိရသည္။

သာဒြန္း႐ြာနတ္ပြဲကို စစ္ကိုင္းႏွင့္ မႏၲေလးဘက္တို႔တြင္ ဝက္သားျဖင့္ တင္သည့္ နတ္ပြဲဟု လူသိမ်ားသည္။ ႐ြာကိုေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဘိုးဘိုးႀကီး (ေခၚ) ျမင္းျဖဴရွင္ကို ရည္မွန္း၍ တင္ေျမႇာက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျဗဳန္းစပ္(ေခၚ) ဝက္သားျဖင့္ ခ်က္သည့္ ဆန္ျပဳတ္၊ ဝက္သားျဖင့္ ခ်က္သည့္ ေ႐ႊဖ႐ုံသီး၊ ဝက္သားျဖင့္ေၾကာ္သည့္ င႐ုတ္သီးေၾကာ္စသည္တို႔မွာ သာဒြန္း႐ြာနတ္ပြဲ၏ သေကၤတမ်ားျဖစ္သည္။

အျခားနတ္ပြဲမ်ားတြင္ ေရွာင္ရွားရသည့္ ဝက္သားျဖင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္တင္ရသည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းကို မည္သူမၽွ ဂဃနဏ မေျပာႏိုင္ၾက။ ေရွးကတည္းက တင္လာခဲ့သျဖင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္းဟု ဆိုၾကသည္။

“ဝက္ႀကိဳက္တဲ့ နတ္ကိုးကြ၊ အဲလိုေျပာရမွာေပါ့။ ေရွးကလည္းက ဒီလိုပဲလုပ္ခဲ့ၾကတာ။ ဒီႏွစ္ဆိုအခ်ိန္ ေလးဆယ္”ဟု အသက္ ၇၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ရွိ သာဒြန္း႐ြာသား ဦးၫို႐ႊင္က ေျပာသည္။

ပြဲေတာ္က်င္းပရျခင္း၏ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ အႏၲရာယ္ကင္းေဝးေစရန္ ျဖစ္သည္။ ျမင္းျဖဴရွင္ ဘိုးဘိုးႀကီးသည္ မိမိတို႔ေဒသကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးသျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္သည့္အေနႏွင့္ ျပဳလုပ္လာခဲ့ၾကသည္။ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ စီးပြားတိုးတက္ပါေစ စသည့္ဆုေတာင္းမ်ားကို ျမင္းျဖဴရွင္ထံမွ ေတာင္းတတ္ၾကသည္။

“ဆုေတာင္းတာကေတာ့ အကုန္ပါပဲ။ ကိုယ့္႐ြာတင္ မဟုတ္ဘူး။ ကမာၻအတြက္ပါ ဆုေတာင္းတာ။ က်န္းမာေရးေကာင္းၾကေအာင္၊ လူအမ်ားသင့္ျမတ္ၾကေအာင္ ဆုေတာင္းေပးရတယ္”ဟု ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ား ကိုယ္စား ဘိုးဘိုးႀကီးထံ နတ္ပြဲတင္ေပးရသူလည္းျဖစ္သည့္ ဦးၫို႐ႊင္က ေျပာသည္။

အခ်ိဳ႕ကလည္း ဆုေတာင္းျပည့္သူမ်ားရွိသည္ဟု ပြဲေတာ္ကို ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ ဦးေအာင္ခင္က ဆိုသည္။

“ကိုယ္ဘာလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတာသူ႕ကို တိုင္တည္လို႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ေအာင္တဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ စီးပြားေရးအဆင္ေျပရင္ ပြဲေပးမယ္ဆိုၿပီး ဆုေတာင္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဆို ဟိုေခတ္က ခ်ဲ (သုံးလုံးထီ) ေပါက္တာ ရွစ္ေထာင္ဖိုးတဲ့။ တကယ္လည္း ပြဲလာေပးတယ္။ ဆိုင္းေတြ ဝိုင္းေတြနဲ႔”ဟု ဦးေအာင္ခင္က ေျပာျပသည္။

ယင္းအျပင္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စသည္တို႔ ဝယ္ၿပီးလၽွင္လည္း အႏၲရာယ္ကင္းေစရန္အတြက္ ဘိုးဘိုးႀကီးကို လာျပၾကရေသးသည္။

နတ္ပြဲက်င္းပသည့္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္ေန႔သည္ ဗုဒၶဟူးေန႔ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနလၽွင္ေတာ့ ထိုေန႔တြင္ မက်င္းပေတာ့။ လျပည့္ေက်ာ္ ၇ရက္ေန႔သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕က်င္းပသည္။ ပြဲေတာ္ခ်ိန္ေရာက္တိုင္း မည္သည့္ေဒသတြင္ ေနထိုင္သည္ျဖစ္ေစ ႐ြာသို႔ျပန္လာကာ ဘိုးဘိုးႀကီးထံ ကန္ေတာ့ပြဲမ်ား ဆက္သရသည္။

ပြဲေတာ္ဆင္ႏႊဲသူမ်ားမွာ ေဒသခံမ်ားအျပင္ စစ္ကိုင္း၊ အမရပူရ၊ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္စသည့္ ေဒသတို႔တြင္ သြားေရာက္အေျခခ်သူမ်ားကလည္း ျပန္လာၾကရသည္။ တစ္ႏွစ္မွ တစ္ႀကိမ္ဆင္ႏႊဲရသည့္ ႐ြာပြဲမို႔ မျဖစ္မေနပင္ ျပန္လာရေလသည္။

“ဒီ႐ြာက အေဖ့႐ြာေလ။ ျပန္လာၿပီး နတ္ကို ကန္ေတာ့ပြဲေပးရတယ္။ မယုံဘူး ယုံတယ္ေတာ ့မရွိပါဘူး”ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ၿပဳံး၍ေျပာျပသည္။

ျမင္းျဖဴရွင္ (ေခၚ) ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္သည္ ျမန္မာျပည္ေဒသအသီးသီး၏ ႐ြာထိပ္၊ ၿမိဳ႕ထိပ္တြင္ နတ္ကြန္းငယ္မ်ားျဖင့္ ထားကာ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္၊ ႐ြာေစာင့္နတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရသည့္ နတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သမိုင္းေၾကာင္းက ေရေရရာရာ မရွိ။

ယင္းအျပင္ ၃၇မင္း နတ္စာရင္းတြင္ မပါေသာ္လည္း နတ္ထိန္း၊ နတ္ကေတာ္မ်ား ပြဲေတာ္ဆက္သသည့္အခါ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္အတြက္ ပြဲေတာ္ကို မျဖစ္မေနထည့္ေပးရသည္။

ျမန္မာရာဇဝင္သမိုင္းတြင္ မပါသည့္ ပန္းေတာင္းျပည္ကို အစိုးရသည့္ မင္းလွစည္သူႏွင့္ မိဖုရားႀကီးကူနီေဒဝီတို႔တြင္ သားေတာ္အိမ္ေရွ႕မင္းကိုးၿမိဳ႕ရွင္ႏွင့္ သမီးေတာ္ပုလဲယဥ္တို႔ရွိၿပီး ကိုးၿမိဳ႕၊ ကိုးတံခါး၊ ကိုးဖလားႏွင့္ ကိုးစားအပိုင္စားေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္ဟု အမည္တြင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နတ္သမိုင္း စာအုပ္အခ်ိဳ႕တြင္ ဆိုထားသည္။

အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ေခါင္းျဖတ္၍ ေသဆုံးေသာအခါ လူအမ်ားေဘးအႏၲရာယ္ မကပ္ေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ၿမိဳ႕၊ ႐ြာကို ေစာင့္ၾကပ္ရေသာ နတ္အျဖစ္ ဖခင္ျဖစ္သူက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ၿမိဳ႕ ႐ြာအသီးသီးတြင္ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ကြန္းရွိၿပီး ေဒသတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ပူေဇာ္ပုံခ်င္း မတူ။ တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ၊ တစ္႐ြာတစ္ပုဒ္ဆန္း ဆိုသလိုပင္ သာဒြန္းေက်း႐ြာမွ ျမင္းျဖဴရွင္ကိုမူ ဝက္သားျဖင့္ ပသသည့္ဓေလ့က ခိုင္ခိုင္မာမာျဖစ္ထြန္းေနေလသည္။

“ေရွးလူႀကီးေတြကေတာ့ တ႐ုတ္နတ္လို႔ ေျပာၾကတာပဲ။ ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မသိဘူး။ ဒီပြဲက ေပ်ာ္ပြဲ”ဟု အသက္ ၆၄ႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္မျပတ္ဆင္ႏႊဲေနသည့္ သာဒြန္း႐ြာသူေဒၚႏုက ေျပာသည္။

“ဘႀကီးရဲ႕အေတြးအေခၚ ေျပာျပမယ္။ မွားခ်င္လည္း မွားမယ္။ မွန္ခ်င္လည္း မွန္တယ္။ နတ္ကတစ္ပါးတည္း မႀကိဳက္တာနဲ႔ အကုန္လုံးမစားရေတာ့ဘူးလား” ဟု ပြဲေတာ္က်င္းပေရးေကာ္မတီ နာယကဦးေအာင္ခင္က သူ႕အယူအဆကို ၿပဳံးလ်က္ေျပာရင္း ဝက္သားျဖင့္ နတ္တင္သည့္ကိစၥကို ရွင္းျပသည္။

ေရွးယခင္ကေတာ့ အိမ္ေျခ ၃၀ေလာက္သာရွိသျဖင့္ ျဗဳန္းစပ္ (ေခၚ) ဝက္သားဆန္ျပဳတ္ကို မိုးၿပဲဒယ္တစ္အိုးျဖင့္ ႀကိဳလၽွင္ ေလာက္ငေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ဆင္ႏႊဲသူမ်ားလာသျဖင့္ အနည္းဆုံး ေလးဒယ္ခန္႔ျဖင့္ ဆန္ျပဳတ္ႀကိဳရေလသည္။

ျမင္းျဖဴရွင္ဘိုးဘိုးႀကီးကို ပသသည့္ နတ္ပြဲက ငါးပြဲျဖစ္သည္။ နတ္စင္တြင္ ပုံေတာ္ငါးခုရွိသျဖင့္ ငါးပြဲတင္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေရွးကတည္းက ငါးပြဲတင္ျခင္းျဖစ္ကာ ပုံေတာ္မ်ားက ေနာက္မွ တိုးလာျခင္းျဖစ္သည္။

မြန္းလြဲ၂ နာရီခန္႔တြင္ နတ္တင္ပြဲစတင္သည္။ နတ္တင္သည့္ ပြဲတြင္ ပန္းကန္အတြင္း ထမင္း၊ ျဗဳန္းစပ္၊ ဝက္သားတုံး၊ ငါးရံ႕ေျခာက္၊ ေ႐ႊထမင္း၊(ႏြား၊ဘဲ၊ဆြမ္းအုပ္၊ပန္းစသည့္ျဖင့္ ပုံေဖာ္ထားသည့္) ထိုးမုန္႔၊ ေ႐ႊဖ႐ုံသီးဟင္း စသည့္ အမယ္စုံကို အေရအတြက္ ခုနစ္ခုစီ ထည့္ရသည္။ ယင္းအတိုင္း ငါးပြဲတင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

နတ္ပြဲကို နတ္နန္းေပၚတြင္ တင္ၿပီးလၽွင္ေတာ့ လာေရာက္သည့္ ဧည့္ပရိသတ္မ်ား၏ အိုးခြက္ပန္းကန္မ်ားကို နတ္စင္ေအာက္ ကြင္းျပင္တြင္ စီတန္း၍ေနရာခ်သည္။ တစ္တန္းလၽွင္ အိမ္ေထာင္စု ၂၀ စာ (ေနရာ ၂၀) ခန္႔ ရွိၿပီး ယခုႏွစ္တြင္မူ အိမ္ေထာင္စု ၄၀၀ နီးပါးအတြက္ ေနရာခ်ေပးရသည္။

႐ြာခံလူငယ္မ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး ထိုအိုးခြက္ပန္းကန္မ်ားအတြင္းသို႔ ျဗဳန္းစပ္၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ထိုးမုန္႔၊ င႐ုတ္သီးေၾကာ္၊ ဖ႐ုံသီး၊အုန္းသီး၊ ထမင္း စသည္တို႔ကို ခြဲတမ္းက် ေဝငွသည္။

ယင္းသို႔ ေဝငွႏိုင္ရန္အတြက္ ပြဲတစ္ပြဲ (ေနရာ တစ္ေနရာ) အတြက္ အျပင္လူဆိုလၽွင္ ၂၅၀၀ က်ပ္ ေကာက္ခံသည္။ ေဒသခံဆိုလၽွင္ ၁၅၀၀ က်ပ္ ေကာက္ခံသည္။ ပြဲေတာ္က်င္းပေရးေကာ္မတီက ဦးစီးေကာက္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဘာလို႔ ေဈးကြာလဲဆိုေတာ့ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြက ဆန္၊ ဆီ၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္ အကုန္လုံး က်ခံရတာ။ ေလးငါးေထာင္ေလာက္က်တယ္ သူတို႔မွာ။ ဒါေၾကာင့္ပါ” ဟု ေကာ္မတီနာယကျဖစ္သူ ဦးေအာင္ခင္ က ရွင္းျပသည္။

ထိုပြဲမ်ားကလည္း နတ္ပြဲ၏ အသက္ျဖစ္သည္။ အႏၲရာယ္ကင္းေစရန္အတြက္ စားေသာက္ရသည့္ ပြဲလည္း ျဖစ္သည္။

႐ြာခံမ်ားမဟုတ္ေသာ္လည္း ယင္းျဗဳန္းစပ္ႏွင့္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား စားေသာက္လၽွင္ အႏၲရာယ္ ကင္းသည္ဟု ၾကားဖူးၾကသျဖင့္ လာေရာက္ကာ ပြဲထိုးသူမ်ား (တစ္ပြဲလၽွင္ ၂၅၀၀ က်ပ္ေပး၍) လည္း ႏွစ္စဥ္ တိုးလာေၾကာင္း ေဒၚႏုကရွင္းျပသည္။

“တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက အေဖတို႔ ေျပာဖူးတယ္။ ပြဲမွာ ငါကိုင္တုတ္ၿပီး ဆဲတာျဖစ္ခဲ့လို႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္တင္ရတယ္တဲ့။ စားတဲ့အခါမွာ အတုံးလုရင္းနဲ႔ ျဖစ္တာ” ဟု ၎ကဆိုသည္။ ထိုမၽွအထိ ယုံၾကည္သူ မ်ားလည္း ရွိေနသည္။

သာဒြန္း႐ြာ ျမင္းျဖဴရွင္ဘိုးဘိုးႀကီးနတ္နန္းသည္ ယခင္က သစ္သားျဖင့္ျပဳလုပ္ကာ သက္ငယ္မိုး ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆင့္ဆင့္တက္၍ ယေန႔တြင္ အုတ္ျဖင့္ ပတ္ကားေဆာက္လုပ္ထားႏိုင္သည္။

ထိုသို႔ ေဆာက္လုပ္မႈမွာ နတ္ပြဲက်င္းပခ်ိန္တြင္ လာေရာက္ဆက္သသူမ်ားရွိၿပီး ယင္းေငြမ်ားကို သိမ္းထားကာ ႐ြာပိုင္ေငြအျဖစ္ ေကာ္မတီကဦးစီးကာ ေဒသခံမ်ားကို အတိုးျဖင့္ထုတ္ေခ်းသည္။ ယင္းေငြမ်ားျဖင့္ နတ္နန္း၊ ဓမၼာ႐ုံ စသည္တို႔ကို ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ဟု ေကာ္မတီထံမွ သိရသည္။

“ယုံတယ္ေလ။ ဒါေတြ တိုးတက္ေနတာ ၾကည့္ပါလား။ သူ႕ပိုက္ဆံနဲ႔သူ ေဆာက္တာ” ဟု ေဒၚႏုက ျမင္းျဖဴရွင္ဘိုးဘိုးႀကီးအေပၚ သက္ဝင္ယုံၾကည္မႈကို ေျပာျပသည္။

မြန္းလြဲ ၂ နာရီခန္႔တြင္ စတင္စည္ကားလာသည့္ နတ္ပြဲသည္ ၃ နာရီခန္႔တြင္ နတ္နန္းအတြင္း လူျပည့္ ကုန္သည္။ လူဦးေရ ေလးရာခန္႔အထိရွိၿပီး စီတန္းထားသည့္ အိုးခြက္ပန္းကန္မ်ားအတြင္း ေဝငွေနသည့္ လူငယ္မ်ားအေပၚ အာ႐ုံစိုက္ေနၾကသည္။

လူငယ္မ်ားကလည္းအုပ္စုခြဲ၍ ပန္းကန္မ်ား အတြင္းသို႔ ထမင္းႏွင့္ျဗဳန္းစပ္ထည့္ သူထည့္၊ ငွက္ေပ်ာသီးေဝသူေဝ၊ င႐ုတ္သီးေၾကာ္ႏွင့္ ေ႐ႊဖ႐ုံသီးခ်က္ထည့္သူထည့္ျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနသည္။

အားလုံးၿပီးစီးေသာအခါ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ အလုပ္အကိုင္အဆင္ေျပပါေစဟု ကိုယ္လိုရာဆုေတာင္းရင္း နတ္နန္းကို ဦးခ်ကာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားထည့္ထားသည့္ ပန္းကန္မ်ားကို ျပန္လည္ယူေဆာင္ၾကၿပီး ေနအိမ္မ်ားဆီသို႔ ျပန္သြားေတာ့သည္။

အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ မိသားစုဝိုင္းဖြဲ႕စားေသာက္ၾကရင္း ေနာက္တစ္ႏွစ္တြင္ ထပ္မံဆင္ႏႊဲရန္ အတြက္ တိုင္ပင္ၾကဦးမည္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ျမတ္(ကေလး)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *