မစၥတာ ဝူဒီ

သစ္သားအပိုင္းအစေလးမ်ားကို လိုရာပုံသြင္းကာ လွပေသသပ္ေသာ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို သူဖန္တီး၏။

သူ႕ကို ခင္မင္သူမ်ားက မစၥတာဝူဒီ ဟုေခၚၾကသည္။

ျပင္ဦးလြင္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည့္ မစၥတာဝူဒီ၏ အမည္ရင္းမွာ ဟိန္းကိုကိုျဖစ္ၿပီး ကိုဟိန္းဟုလည္း ေခၚသည္။ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ သက္ေမြးသင္ခန္းစာမ်ားက သူ႕ကို မစၥတာဝူဒီအျဖစ္ အေထာက္အကူမ်ားစြာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။

သစ္သား၊ ေဖာ့ျပားစသည္မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး ေလွ၊ သေဘၤာစသည္ ပုံစံမ်ားခ်ိဳးကာ ေမာ္တာတပ္ရင္း ေရထဲအမွန္ တကယ္လႊတ္၍ ရသည္အထိ လုပ္ခဲ့ၾကရသည္။ ထိုအခ်ိန္ကတည္းက Miniature ဟုေခၚသည့္ ပုံစံငယ္ေလးမ်ား လုပ္ေဆာင္ရမႈကို သူ ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ ေႏြရာသီဆိုလၽွင္ ပန္းခ်ီသင္တန္းတက္၊ ပုံစံငယ္ေမာ္ဒယ္ခ်ိဳးသည့္ နည္းမ်ားကို ျပင္ပမွဆရာ၊ ဆရာမတို႔ျဖင့္ ေလ့လာရင္းဝါသနာရွင္အဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့သည္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွစ၍ အေပ်ာ္တမ္းျပဳလုပ္ခဲ့ရာမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ Wooden Art ဟု အမည္ေပးကာ အနီးဝန္းက်င္တြင္ ရွာဖြရလြယ္ကူသည့္ သစ္သား၊ သစ္ျဖတ္စမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးသည့္ အႏုပညာရွင္ဘ၀ကို သူ ခံယူခဲ့သည္။

သစ္ပန္းခ်ီဟု ေခၚဆိုရမည့္ Wooden Art ကို ျမန္မာျပည္တြင္ မစၥတာဝူဒီစတင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားက လုံမပ်ိဳေရခပ္ဆင္းသည့္ ပုံ၊ ေနဝင္ခ်ိန္႐ႈခင္း၊ အင္းေလး႐ႈခင္းစသည့္ ျမင္ကြင္းအသားေပးသည့္ ျမန္မာမႈပုံတို႔ကို သစ္ပန္းခ်ီ၊ ေကာက္႐ိုးပန္းခ်ီအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့မႈမ်ား ရွိသည္။

သို႔ေသာ္ လူပုံ ေပါ့ထရိတ္ကိုမူ ကိုဟိန္း (ေခၚ)မစၥတာဝူဒီက လမ္းေဖာက္ခဲ့သည္။

“လူပုံ ေပါ့ထရိတ္ကို သစ္နဲ႔ လုပ္တာ မရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ အိုင္ဒီယာရသြားတယ္။ လူပုံကို သစ္နဲ႔လုပ္မယ္ဆိုရင္ လိုင္းတစ္ခု ထိုးေဖာက္ႏိုင္မယ္ေပါ့”ဟု သူ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့သည့္ လူပုံ ေပါ့ထရိတ္သစ္ပန္းခ်ီအေၾကာင္းကို မစၥတာဝူဒီက ရွင္းျပသည္။

သစ္ပန္းခ်ီဖန္တီးရသည္မွာ အျမင္ လွသေလာက္ လြယ္ကူသည့္ အလုပ္ေတာ့ မဟုတ္။ ပန္းခ်ီအတတ္ကို တတ္ရသည္။ သစ္သားအမ်ိဳးအစားအေၾကာင္း နားလည္ရသည္။ အျဖတ္အေတာက္ ကၽြမ္းက်င္ရသည္။

သစ္ျပားေပၚတြင္ ကိုယ္လိုခ်င္သည့္ ပန္းခ်ီပုံ အရင္ဆြဲသည္။ ယင္းေနာက္ Cut (ျဖတ္ေတာက္) ခ်ရသည္။ ၿပီးလၽွင္ ထိုျဖတ္စမ်ားကို သူ႕ေနရာႏွင့္ သူ ျပန္ကပ္သည္။ ထိုအခါတြင္ ၿပီးျပည့္စုံသည့္ သစ္ကပ္ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ရသည္။

မစၥတာဝူဒီသည္ သစ္ကပ္ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ယင္းအထဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ မြန္႐ိုး၊ မာသာထရီဆာ စသူတို႔လို ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ပါသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ မတူညီသည့္ မ်က္ႏွာေလးမ်ိဳးကိုအနက္ေရာင္ေနာက္ခံတြင္ တစ္ျဖတ္ခ်င္းကပ္ကာ ဖန္တီးထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ေမၿမိဳ႕ကန္ေတာ္ႀကီးအတြင္းမွ လိပ္ျပာျပတိုက္ရွိ သစ္ပန္းခ်ီမ်ားမွာ မစၥတာဝူဒီ၏ ေျပာင္ေျမာက္သည့္ လက္ရာမ်ားျဖစ္သည္။

သူ႕လက္ရာမ်ားကို စိတ္ဝင္စားလၽွင္ Wooden art Ko Hein Facebook မွတစ္ဆင့္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ၾကသည္။

သစ္ပန္းခ်ီကို လူႀကိဳက္မ်ားလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ အမွာမ်ားရွိလာသျဖင့္ ဝါသနာမွတစ္ဆင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတစ္ခု အျဖစ္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္လာသည္။ သင္တန္းမ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ပို႔ခ်ေပးသျဖင့္ လိုက္လံျပဳလုပ္သူမ်ားလည္း ရွိလာခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ တစ္ခုေတြးမိလာသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ၎တို႔ႏိုင္ငံ၏ အထင္ကရေနရာမ်ား၊ အထင္ကရအိမ္မ်ား၊ ကာတြန္းကားဇာတ္ေကာင္႐ုပ္မ်ားကို မီနီးရွား (Miniature)ေခၚ အေသးစားပုံစံတူေလးမ်ား ဖန္တီးမႈက ေခတ္စားသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ေတာ့ သိပ္မရွိ။

ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွ အထင္ကရတစ္ခုခုကို သစ္သားျဖင့္ ပုံစံငယ္ဖန္တီးမည္ဟု စိတ္ကူးမိသျဖင့္ အင္း၀ရွိ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ လိုအပ္သည့္ စေကးအတိုင္းအတာမ်ား၊ ေက်ာင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ သမိုင္းအခ်က္အလက္မ်ား စုေဆာင္းကာ မိမိဘာသာ စေကးျပန္ခ်သည္။ ပုံၾကမ္း ျပန္ဆြဲသည္။

ယင္းေနာက္ သူ႕ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲသြားေစမည့္ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းပုံစံငယ္ေလးကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ထဲတြင္ သူ ဖန္တီး ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ အခ်ိဳးအစားက်နေျပျပစ္မႈ၊ ျမန္မာမႈဟန္ပန္မ်ား အျပည့္ပါဝင္မႈတို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ပဒုမၼာ Showroom က အားေပးသြားခဲ့သည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္းလူသိမ်ားလာၿပီး မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းပုံစံငယ္ေလးမ်ားကို ဆက္တိုက္ဖန္တီးေပးလာရသည္။

အခ်ိဳ႕ကလည္း မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းတစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ အျခားျမန္မာမႈမ်ား ပါဝင္သည့္ ပုံစံမ်ားကို ဖန္တီးရန္ တိုက္တြန္းၾကသျဖင့္ ေရွးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပုံစံငယ္မ်ားကိုလည္း ေလ့လာကာဖန္တီး ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ဖန္တီးႏိုင္ရန္အတြက္ ျမန္မာမႈဆရာဆိုင္၏ စာအုပ္မ်ား၊ ျမန္မာမႈဗိသုကာပညာရွင္ တမၸ၀တီဦးဝင္းေမာင္၏ စာအုပ္မ်ား၊ အြန္လိုင္းတြင္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ေလ့လာရသည္။ ဆရာဦးဝင္းေမာင္က ျမန္မာမႈခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ Facebook Group တစ္ခု ဖန္တီးကာ ယင္းတြင္ သူ႕ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို မၽွေဝေလ့ရွိသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဒီလိုမ်ိဳး တကူးတကသင္ေပးမယ့္သူေတြ မရွိဘူး။ ကိုယ္က လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာရတယ္။ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ခက္ခက္ခဲခဲစုေဆာင္းရတယ္”ဟု သူေလၽွာက္ခဲ့သည့္ လမ္းမွ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို ေျပာျပေနသည္။

ဆရာႀကီး တမၸ၀တီဦးဝင္းေမာင္၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ျမန္မာမႈပုံစံငယ္မ်ားစြာကို သူ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ေလသည္။

ျမန္မာမႈအပိုင္းကို နားလည္သြားသည့္အခါ ေနာက္တစ္ဆင့္သို႔ သူ တက္လွမ္းသည္။ သူ႕ ဇာတိေမၿမိဳ႕ နာရီစင္၊ ျမင္းလွည္းစသည္တို႔ကို မီနီးရွားပုံစံငယ္ေလးမ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့ျပန္သည္။ ယင္း ပုံစံငယ္ေလးမ်ားကို ေမၿမိဳ႕ (ျပင္ဦးလြင္) ေဒသခံတို႔က အမွာမ်ားၿပီး အခ်ိဳ႕ကလည္း ဆိုင္တြင္ ခင္းက်င္းျပသထားၾကသည္။

ႏွစ္သက္သူမ်ားသျဖင့္ မၾကာခဏျပဳလုပ္ေပးရသည့္ မီနီးရွားတစ္ခုက စက္ခ်ဳပ္စက္ ပုံစံငယ္ျဖစ္သည္။

ေမၿမိဳ႕စင္ေရာ္စာေပမွ အစ္မတစ္ဦးက စက္ခ်ဳပ္စက္ပုံစံငယ္ေလးဖန္တီးေပးရန္ ေတာင္းဆိုသျဖင့္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ရာမွ အလုံးေရ ၁၀၀ေလာက္အထိ ဆက္တိုက္ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ရသည္။ ထိုမၽွမကေသး၊ ဒီဇိုင္နာ အစ္မတစ္ဦးကလည္း ယင္းစက္ခ်ဳပ္စက္ကိုပဲ ထပ္မံျဖည့္စြက္ကာ ေနာက္ဘက္တြင္ အဝတ္ဘီ႐ိုငယ္ေလးမ်ားပါ ဖန္တီးေပးရန္ ေတာင္းဆိုသျဖင့္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ရျပန္သည္။

“အဲဒီ ဒီဇိုင္းေလးကလည္း ေပါက္ပါတယ္။ လူႀကိဳက္မ်ားတယ္”ဟု မစၥတာဝူဒီ က ဆိုသည္။

စက္ခ်ဳပ္စက္ငယ္ေလးမ်ားကို ယေန႔အထိ ျပဳလုပ္ေပးေနရဆဲ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ မီနီးရွားမ်ားထဲတြင္ မီးဆင္သည့္ အႏုပညာကိုပါ ထည့္သြင္းဖန္တီးျဖစ္လာသည္။ အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္ တစ္ခု၏ ျမင္ကြင္း၊ ေကာင္တာ၊ အက်ႌခ်ဳပ္သည့္ အခန္း၊ အဝတ္လဲခန္း၊ အ႐ုပ္ေမာ္ဒယ္လ္ေသးေသးေလးမ်ားအထိ အေသးစိတ္ လုပ္ခဲ့သည္။ အလွျပင္ဆိုင္ပုံစံငယ္မ်ား၊ ကိတ္မုန္႔ဆိုင္ပုံစံငယ္မ်ားအထိ သစ္သားကိုပဲ အေျခခံ၍ အနီးစပ္ဆုံးတူညီေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သည္။

ယင္းအျပင္ အင္းသား႐ိုးရာအိမ္ငယ္မ်ား၊ ေလွမ်ား၊ စက္ဘီးငယ္ေလးမ်ား၊ ျမင္းလွည္းမ်ားကိုပါ ဆက္လက္ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့သည္။

“အခုခ်ိန္ထိ ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ လက္ရာေပါင္းဆိုရင္ ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားေပါင္း ၃၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတယ္။ တစ္မ်ိဳး စီကို ရာခ်ီရွိတယ္ေပါ့ေနာ္”ဟု သူဖန္တီးခဲ့သည့္ အႏုပညာပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ ေျပာျပေနသည္။

ေမၿမိဳ႕သားျဖစ္သည့္အတြက္ ေမၿမိဳ႕ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အမွတ္တရတစ္ခု ဖန္တီးေနသည္ဟု မစၥတာဝူဒီက ဖြင့္ဟလာသည္။

ေမၿမိဳ႕အမွတ္အသားၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ရွိ ပါဆယ္တာဝါနာရီစင္ႀကီးမွသည္ ေမၿမိဳ႕၏ အကြက္တစ္ခုခ်င္း၊ ဘေလာက္တစ္ခုခ်င္းစီကို အျပင္တြင္ ျမင္ရသည့္ အတိုင္း သစ္သားျဖင့္ ဖန္တီးေနျခင္းျဖစ္သည္။ အထင္ကရလမ္းမႀကီးမ်ား၊ ဒူးၾကားလမ္းမ်ားသာမက ကြမ္းယာဆိုင္ငယ္ေလးမ်ားပါ ပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။

“အခုမွ ဆယ္ပုံပုံ တစ္ပုံေတာင္ မၿပီးေသးဘူး။ အခ်ိန္ယူရသလို ကိုယ့္ၿမိဳ႕ပုံစံျပန္လုပ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ တာဝန္လည္း ႀကီးတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ထုတ္မျပေသးဘူး။ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ၿပီးမွ ခ်ျပသြားမယ္”ဟု သူဖန္တီးေနသည့္ အႏုပညာတစ္ခုအေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မီနီးရွားႏွင့္ သစ္ပန္းခ်ီမ်ား ေအာ္ဒါလက္ခံျခင္းကို ေလၽွာ႔ခ်ပစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးတြင္ ရပ္နားရန္အထိပါ သူ စဥ္းစားထားသည္။ ၂ ႏွစ္အတြင္း အကုန္ရပ္နားကာ သတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္သာ ထုတ္လုပ္ေတာ့မည္ဟု ဆိုသည္။

လူတိုင္းဝယ္ႏိုင္သည့္ပုံစံမဟုတ္ဘဲ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုကို စိတ္ႏွစ္ၿပီး အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ ဖန္တီးမည္။ ၿပီးလၽွင္ ျပပြဲျပဳလုပ္မည္ဟု မစၥတာဝူဒီက ေျပာသည္။

“သူမ်ားမွာလို႔ သူမ်ား စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးေပးရတဲ့ပုံစံမ်ိဳးကို ရပ္လိုက္ေတာ့မယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ဆန္းသစ္သည့္ ဖန္တီးမႈအျဖစ္ မိုးကုတ္ေဒသထြက္ နီလာ၊ ပတၱျမားစသည့္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာတို႔ကို အသုံးျပဳကာ ရတနာဆိုင္၊ စိန္ဆိုင္အေသးစားမ်ားကို အမွာရွိသျဖင့္ ဖန္တီးေပးခဲ့ရမႈလည္း ရွိေသးသည္။

မစၥတာဝူဒီလက္ရာမ်ားသည္ သစ္သားကိုသာ အဓိကအသုံးျပဳထားၿပီး ပစၥည္းတစ္ခု၏ တန္ဖိုးမွာ က်ပ္ႏွစ္ေသာင္း မွစ၍ ေဈးအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။

ထိုမၽွမကေသး။ Wooden Art ကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ားအတြက္ သင္တန္းမ်ားလည္း ပို႔ခ်ေပးလ်က္ရွိသည္။ သင္တန္း တစ္ခုအတြက္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းႏႈန္းသတ္မွတ္ထားၿပီး သစ္ပန္းခ်ီ၏အေျခခံမွစ၍ သင္ၾကားေပးေနသည္။ ျပင္ဦးလြင္ႏွင့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တို႔တြင္ သင္တန္းမ်ား၊ ပညာဒါနသင္တန္းမ်ား ပို႔ခ်ေပးခဲ့ၿပီး ဩဂုတ္လကုန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပို႔ခ်ရန္စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။

မိမိတို႔ငယ္စဥ္က သစ္ပန္းခ်ီမ်ားစတင္လုပ္ကိုင္သည့္အခါ အခ်ိန္ျဖဳန္းသည့္ အလကားအလုပ္ဟု ထင္ၾကၿပီး အားမေပးသူမ်ားလည္း ရွိခဲ့သျဖင့္ ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားတြင္ ဝါသနာပါသူမ်ားကိုလည္း သူက လက္တြဲေခၚလ်က္ရွိသည္။ မိဘမ်ား အေနႏွင့္လည္း မိမိတို႔ကေလးကို ဖုန္း၊ ဂိမ္းစသည္တို႔တြင္ အခ်ိန္ကုန္မည့္အစား အႏုပညာတစ္ခုခုတြင္ စိတ္ႏွစ္ေနျခင္းကို တြန္းအားေပးသင့္သည္ဟု အသက္၂၆ႏွစ္သာရွိေသးသည့္ ဟိန္းကိုကို (ေခၚ) မစၥတာဝူဒီသည္ တိုက္တြန္းသည္။

လက္ရွိတြင္မူ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ရင္း သစ္သားျဖတ္အပိုင္းအစမ်ားအၾကား ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသည့္ မစၥတာဝူဒီသည္ မၾကာမီကာလတြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပြဲမ်ားျပဳလုပ္ကာ ႏိုင္ငံတကာျပပြဲမ်ားအထိ တက္လွမ္းရန္ စဥ္းစားထားသည္ဟု သူ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ေျပာျပေလသည္။

ျမတ္(ကေလး)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *