ကိုယ့္လက္ထဲက အိမ္တြင္းသူခိုး

“လူလိမ္က နဖူးမွာ ကၽြန္ေတာ္လူလိမ္ပါလို႔ ေရးမထားပါ။ ေငြမေပးခင္ ကိုယ့္ဘာသာ ဆန္းစစ္ပါ။ အေႂကြးလုံး၀မေရာင္းပါ။ ပိုက္ဆံေပးမွ Items ေပးမည္။ ကိုယ့္ဘာသာ အလိမ္မခံရေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ပါ”

ယေန႔ေခတ္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ အထက္ပါစာမ်ားကို ဖတ္မိပါက Online  Shopping လုပ္ငန္းတစ္ခုခုမွ တင္ထားသည္ဟု မထင္ပါႏွင့္။ ယင္းမွာ လူငယ္မ်ားအၾကား လည္ပတ္လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ဂိမ္း Items မ်ားေရာင္းခ်ေသာ Facebook  Group မ်ား Page မ်ားတြင္ ေတြ႕ရႏိုင္သည့္ သတိေပးခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။

ယေန႔ေခတ္ နည္းပညာေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ ဖဝါးထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါဖြံ႕ၿဖိဳးလာေနသည္က အမ်ိဳးအစားစုံလင္လွသည့္ ဗီဒီယိုဂိမ္းမ်ားျဖစ္သည္။

ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္း၊ Console ဂိမ္းႏွင့္ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္း ဂိမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔သည္ ေန႔စဥ္ အ႐ြယ္အစားမ်ိဳးစုံေသာ ဂိမ္းဝါသနာရွင္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕လာၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ DoTA 2၊ Fortnite၊  PUBG၊ CS Go၊ Mobile Legends  CoC စသည့္ အင္တာနက္အေျချပဳဂိမ္းမ်ားမွာ လူငယ္မ်ားအၾကား ပို၍ ေရပန္းစားလာသည္။

“ဂိမ္းေတြက ေဆာ့ရင္း အရွိန္တက္လာေအာင္ ဖန္တီးထားတာ။ ဂိမ္းထုတ္သူကလည္း အဲဒီအေျခအေနမွာ Items ေတြ Power ေတြ အသက္ေတြ ဝယ္ေဆာ့ခ်င္လာေအာင္ လုပ္ထားၿပီးသား။ ဒီေတာ့ ေဆာ့ရင္း ေဆာ့ရင္း အားမရႏိုင္ျဖစ္လာၿပီး ဝယ္မိကုန္ေရာ” ဟု ကိုႏိုင္လင္းဦးက ဆိုသည္။

သူက ဒီကေန႔ေခတ္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားနည္းတူ DoTA 2 ကို အသည္းအသန္ ဝါသနာႀကီးႀကီးေဆာ့ကစားသူ ဒုတိယႏွစ္႐ူပေဗဒေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သည္။

DoTA 2 စတင္ေဆာ့ကစားစဥ္က သာမန္အပ်င္းေျပ႐ုံသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမၽွ ပို၍ ဝါသနာႀကီးသူမ်ားက မိမိတို႔ႏွစ္သက္ရာ ဂိမ္းကစားနည္းမ်ားတြင္ ပိုျမင့္မားေသာအဆင့္မ်ားကိုေရာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကသည္။

ယခုမွ စေဆာ့ဖူးသူမ်ားကလည္း ေရွ႕ကဝါရင့္ သမၻာရင့္မ်ားႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္း ေဆာ့ခ်င္လာၾကျပန္သည္။

ဤသို႔ႏွင့္ပင္ သက္ဆိုင္ရာဂိမ္းအလိုက္ လိုအပ္သည့္ Power မ်ား၊ Ability မ်ား၊ Artifacts မ်ားႏွင့္ Items မ်ားကို ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ေဈးကြက္ေတာင္းဆိုမႈအရ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေတာ့သည္။

“Items ေတြ ဝယ္ကစားရတာက ပိုက္ဆံကုန္တာမွန္ေပမယ့္ စမိရင္ မဆုံးေတာ့ဘူး။ အရသာသိသြားတာကိုး။ မူရင္းဂိမ္းကုမၸဏီေတြက နဂိုေပးထားတဲ့ Ability ေတြထက္ ဝယ္သုံးတဲ့ Items ေတြမွာ ထည့္ေပးထားေတြ Feature ေတြ Skills ေတြက အမ်ားႀကီးပိုေကာင္းေတာ့ တစ္ခါဝယ္ေဆာ့မိရင္ ေနာက္ထပ္ဒီလို ေကာင္းတာေလးေတြျမင္ရင္ ဝယ္ခ်င္လာျပန္ေရာ။ အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ တစ္ပတ္ တစ္ပတ္ မုန္႔ဖိုးလည္း ေျပာင္တာပဲ” ဟု ကိုႏိုင္လင္းဦးက ဆိုသည္။

အင္တာနက္အေျချပဳဂိမ္းမ်ားသည္ ဂိမ္းကုမၸဏီမ်ားက စတင္ထုတ္လုပ္လိုက္ကတည္းက ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ဂိမ္းေဆာ့သူမ်ားအတြက္ တိုက္႐ိုက္ရည္႐ြယ္ထားသည့္ ထုတ္ကုန္မ်ားကို မျဖစ္မေနဝယ္ယူကစားေစရန္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္မူ ေငြေပးေခ်ေရးစနစ္မ်ား အဆင္ေျပလြယ္ကူမႈရွိေသာေၾကာင့္ မိမိေဆာ့ကစားလိုသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို အဆိုပါဂိမ္းထဲရွိ သတ္မွတ္ေနရာတြင္ Card စနစ္၊ Mobile Payment  စနစ္မ်ားျဖင့္ ေပးေခ်ဝယ္ယူလိုက္႐ုံပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ေတာ့ ဤသို႔မဟုတ္ပါေခ်။ ျပည္ပဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားမွ ဂိမ္းဆက္စပ္ထုတ္ကုန္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ဝယ္ယူရန္ လူတိုင္းအခြင့္မသာလွေခ်။ ျပည္တြင္းဘဏ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ေငြေပးေခ်ႏိုင္သည့္ ကတ္မ်ားမွာလည္း ျပည္တြင္းဘဏ္အခ်င္းခ်င္းပင္ ေငြေၾကးလႊဲေျပာင္း ေပး၍ရသည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ဆို ပို၍ပင္ေဝလာေဝး။ VISA၊ Master စသည့္ကတ္မ်ားမွာ စတင္သည္မွာ မၾကာေသးသကဲ့သို႔ လူတိုင္းလက္ထဲသို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေရာက္ေသးေခ်။

ဤသို႔ေသာ အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္း ဖန္လာသည့္အခါ ျပည္တြင္းမွာ ဂိမ္းဝါသနာပါ၍ ျပည္ပဘဏ္ကတ္မ်ား ကိုင္တြယ္သုံးစြဲႏိုင္သူအခ်ိဳ႕က သက္ဆိုင္ရာ Items မ်ားကိုတစ္ဆင့္ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေပးမႈမ်ားကို လုပ္ကိုင္လာၾကေတာ့သည္။

လူႀကိဳက္မ်ားေနသည့္ ဂိမ္းအမ်ားစုမွာ Application ရယူျခင္းႏွင့္ ဂိမ္းကစားျခင္းကို အခေၾကးေငြသတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိဘဲ အခ်ိဳ႕ေသာ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ား၊ ထူးျခားသည့္ Power မ်ား၊ လက္နက္မ်ားႏွင့္ Gems မ်ားကို အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ဝယ္ယူသုံးစြဲလိုသူမ်ားကို ေရာင္းခ်ေပးျခင္းျဖင့္ ေငြေၾကးအက်ိဳး အျမတ္ ရွာေဖြေလ့ရွိသည္။

ယင္းသို႔ေသာ ဂိမ္းမ်ားကို Free-mium ဂိမ္းအမ်ိဳးအစားဟု သတ္မွတ္ေခၚဆိုၾကသည္။

“အရင္တုန္းကေတာ့ COC ေပါ့။ အဲ့တုန္းကဆို COC အေကာင့္ဝယ္တာ ေရာင္းတာေတြက အြန္လိုင္းမွာ သိပ္ေခတ္စားခဲ့ဖူးတယ္။ သိပ္ေခတ္ေကာင္းတဲ့ ကာလေတြတုန္းက Level 120 ေလာက္ေရာက္ေနတဲ့အေကာင့္တစ္ခုကို တစ္သိန္းခြဲေလာက္အထိ ေပါက္ေဈးရွိခဲ့တယ္” ဟု ဂိမ္းဝါသနာရွင္ ကိုေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္းက ဆိုသည္။

အိမ္သုံးလၽွပ္စစ္ပစၥည္း ကုမၸဏီတစ္ခု၏ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သူ ၎သည္ ယခုအခါ Mobile Legends ေျပာင္းေဆာ့ေနသူျဖစ္သည္။

အင္တာနက္သုံး မိုဘိုင္းလ္ဂိမ္းျဖစ္သည့္ Mobile Legends တြင္ပါဝင္သည့္ တစ္လတစ္ႀကိမ္ထြက္ဇာတ္ေကာင္မ်ားကို ေငြေပးဝယ္မွရသည္။ ယင္းဇာတ္ေကာင္မ်ားကို ဝယ္ယူရန္ တစ္လလၽွင္ က်ပ္ ၁၅,၀၀၀ ကုန္က်သည္။ ယင္းတို႔ကို Starlight member ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။

ထိုမၽွမက ဇာတ္ေကာင္အသြင္အျပင္၊ ဒီဇိုင္းႏွင့္ ၎၏လက္နက္ကို ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ Diamond မ်ားကို အသုံးခ်ၾကရသည္။ အဆိုပါ Diamond ၄၁၀ လၽွင္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ေပးရသည္။ ဖုန္းဆိုင္မ်ားတြင္ အလြယ္တကူဝယ္ယူ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္သည္။

ေခတ္၏ေတာင္းဆိုခ်က္၊ လူငယ္မ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ေပၚထြက္လာေသာ ဤသို႔ေသာဆိုင္မ်ားသည္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ အမ်ားအျပားရွိေနသည္။

၂၀၁၄-၁၅ ဝန္းက်င္ကာလမ်ားကဆိုလၽွင္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚ၌ COC အေကာင့္မ်ားေရာင္းရန္ရွိသည္ဆိုသည္မ်ိဳး၊ COC အေကာင့္ဖြင့္ေပးျခင္းမ်ိဳး၊ ဖုန္းဆိုင္မ်ားတြင္ ဖုန္းဝယ္လၽွင္ပင္ ဝယ္စဥ္ကတည္းက အဆိုပါဂိမ္းကို အေကာင့္ဖြင့္ေပးသည့္ ပ႐ိုမိုရွင္းမ်ိဳးမ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္။

အဆိုပါ COC ေၾကာင့္ပင္ ဂိမ္းေဆာ့ရင္းျဖင့္ ပိုက္ဆံရႏိုင္သည္ဆိုေသာ အေတြးတစ္စသည္ ျမန္မာျပည္ရွိ ဂိမ္းကစားသူမ်ားကို အြန္လိုင္းေဈးကြက္ေပၚ တြန္းပို႔လိုက္သကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္သည္။

COC က လမ္းေဖာက္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂိမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္အရာမ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္းက ဂိမ္းဝါသနာရွင္မ်ားအၾကား ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ Game Items မ်ားႏွင့္ ဂိမ္းအေကာင့္မ်ားသာမက အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ တိုက္႐ိုက္ဂိမ္းကစားႏိုင္သည့္ Stream ဝန္ေဆာင္မႈ အေကာင့္မ်ား၊ Top-up မ်ား ေရာင္းခ်မႈမ်ားလည္း တြင္က်ယ္လာခဲ့သည္။ မိုဘိုင္းလ္အေျချပဳဂိမ္းမ်ားအတြက္ အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေနသကဲ့သို႔ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းမ်ားအတြက္လည္း Game  Center မ်ားတြင္ေရာ၊ အြန္လိုင္းမွ ေရာင္းခ်သူမ်ားထံတြင္ပါ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ေနသည္။

“ဂိမ္း Items ေတြ ဝယ္ေဆာ့တာက သိပ္ေတာ့အကုန္အက်မ်ားတယ္လို႔ မဆိုသာပါဘူး။ လူငယ္ေတြမွာလည္း သူတို႔စည္းနဲ႔ သူတို႔ ရွိပါတယ္။ ဂိမ္းသမားေတြ တစ္ပတ္သုံးစာဟာ လူႀကီးေတြ ဘီယာဆိုင္တစ္ခါသြားစာေလာက္ ကုန္တာမွ မဟုတ္တာ” ဟု ကိုေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္းက လည္း ဆိုသည္။

ယေန႔ေခတ္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ေခတ္အစားဆုံးျဖစ္ေနသည့္ ဂိမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အေရာင္းအဝယ္မ်ားမွာ Steam Wallet ႏွင့္ DoTA 2 items တို႔ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၾကသည္။ လူငယ္မ်ားႏွင့္စ၍ လူငယ္မ်ားႏွင့္သာဆုံးသည့္ ေဈးကြက္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေငြေၾကးအသုံးျပဳမႈပိုင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ယုံၾကည္မႈပိုင္းတြင္ အားနည္းမႈမ်ား ရွိၾကသည္။

ေငြမလႊဲမႈမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ မေရာင္းခ်မႈမ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပသလို သတ္မွတ္ထားသည့္ ေပါက္ေဈးမ်ားေၾကာင့္ ေရာင္းသူႏွင့္ ဝယ္သူအၾကား အျငင္းပြားမႈမ်ား၊ လိမ္လည္မႈမ်ားႏွင့္ ရန္မုန္းပြားမႈမ်ားလည္း ရွိလာၾကျပန္သည္။

“အမ်ားဆုံးျဖစ္ၾကတာက အြန္လိုင္းက ဝယ္တဲ့ေနရာေတြမွာ တခ်ိဳ႕ဝယ္သူေတြ ေရာင္းသူေတြက မ႐ိုးမသားလုပ္ၾကေတာ့ အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း DoTA Items ေတြ လိုင္းေပၚကေန ေရာင္းပါတယ္။ DoTA 2 မွာေတာ့ Od၊ Jugg၊ Arcana ေတြ လူဝယ္မ်ားၾကပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ေပ့ခ္်ေထာင္ေရာင္းရင္ ျပႆနာနည္းေပမယ့္ ဝယ္သူနည္းတယ္။ ဂ႐ု(ပ္)ေတြထဲ ဝင္ေရာင္းရင္က် ဝယ္သူရွိေပမယ့္ လူလိမ္လည္းေပါတယ္။ လိမ္ၾကတာကေတာ့ ဝယ္သူဘက္ကေရာ ေရာင္းသူဘက္ကေရာ ႏွစ္ဖက္လုံးပါပဲ” ဟု အဆိုပါ Items မ်ားကို အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ေရာင္းခ်ေနသူ လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဟိန္းကိုကိုကဆိုသည္။

Items တစ္ခုကို ၉၅၀ က်ပ္ ဝန္းက်င္ခန္႔ က်သင့္ေလ့ရွိၿပီး အနည္းဆုံး ၁၀,၀၀၀ ဖိုးမွ စဝယ္ရသည္ဟု အဆိုပါေဈးကြက္အတြင္းမွ ဝယ္ယူဖူးသူမ်ားက ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ေရာင္းခ်သူမ်ားသည္ ျပည္တြင္းသုံး KBZ၊ CB၊ AYA၊  Yoma ႏွင့္ AGD ဘဏ္ကတ္မ်ားႏွင့္ ေငြေခ်ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားသည့္အျပင္ Wave Money၊ OK$ က်ပ္ ႏွင့္ M-Pike San တို႔ျဖင့္လည္း ေငြေခ်ဝယ္ယူႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားသည္။

သို႔ေသာ္အရာရာသည္ တန္ေဆး လြန္ေဘးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတိထားရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးမင္းေဇာ္ဦးကဆိုသည္။

“ေသခ်ာတာကေတာ့ အလြန္အကၽြံေဆာ့ကစားမႈေတြဟာ လူငယ္ေတြဟာ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ ေတာ္ေတာ္က်ဆင္းသြားတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ကင္းကြာလာတယ္။ အပိုပိုက္ဆံကုန္က်မႈေတြကလည္း မသိမသာနဲ႔ တိုးလာတာေပါ့” ဟု ဦးမင္းေဇာ္ဦးက ဆိုသည္။

အဆိုပါအေနအထားမွာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈရွိသည္ မွန္ေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္တြင္မူ ျပည္တြင္းရွိ Game Industry အတြက္ အခြင့္အလမ္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနျပန္ကာ စနစ္တက်ထိန္းၫွိလုပ္ကိုင္ႏိုင္ပါက အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ကိုေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္းက ဆိုသည္။

“ျပည္တြင္းမွာ ဝယ္လိုအားရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဂိမ္းဝါသနာရွင္ေတြဟာ ဂိမ္းအရည္အေသြးသာေကာင္းရင္ ဂိမ္းေဆာ့ဖို႔အတြက္ ေငြသုံးရမွာ လက္မတြန္႔က်ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒီေတာ့ ျပည္တြင္းက Game Developer ေတြအေနနဲ႔လည္း ဒီလိုဂိမ္းမ်ိဳးေတြ ထုတ္၊ Items ေရာင္းၿပီး စီးပြားရွာလို႔ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးရွိေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ျမင္တယ္။ အေရးႀကီးတာကေတာ့ Card စနစ္ေတြ အဆင္ေျပေျပ သုံးႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ အဲဒါအဆင္မေျပရင္ေတာ့ မလြယ္ဘူးဗ်” ဟု ၎ကဆိုသည္။

အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္းရွိၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက်လည္း သိပ္မမ်ားဟုဆိုေနၾကေသာ္လည္း ပုံမွန္ထက္ ကုန္က်စရိတ္ပိုတက္လာေၾကာင္း ေထာက္ျပမႈမ်ားလည္းရွိသည္။

“ပိုက္ဆံသိပ္မကုန္ဘူး။ ပမာဏ နည္းနည္းပါးပါးပါဆိုေပမယ့္ တစ္ျပားမွ မကုန္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဂိမ္း Items ေတြ ဝယ္တာအျပင္ အင္တာနက္ခ်ိတ္ၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ေဆာ့ေနၾကတာမို႔ အင္တာနက္ဖိုးကုန္က်စရိတ္ကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္တယ္” ဟု ဦးမင္းေဇာ္ဦး က ဆိုသည္။

မည္သို႔ပင္ လူႀကီးမ်ားက အယူအဆမတူစြာ ႐ႈျမင္ေနၾကသည္ျဖစ္ေစ ဂိမ္းဝါသနာရွင္မ်ားကေတာ့ ဂိမ္း Items မ်ားကို ဝယ္ယူေဆာ့ကစားေနဆဲ၊ ပိုအဆင့္ျမင့္မားစြာ ေဆာ့ကစားခြင့္ရတိုင္း ေက်နပ္ေနၾကၿမဲျဖစ္သည္။

တစ္ခ်ိန္က ဗီဒီယိုအေခြငွားဆိုင္မ်ားကို အိမ္တြင္းသူခိုးဟု လူႀကီးသူမအခ်ိဳ႕ က ေျပာဆိုခဲ့ၾကဖူးသည္။ အေခြတစ္ေခြလၽွင္ က်ပ္ ၁၀၀ မွ က်ပ္ ၃၀၀ ခန္႔သာ ကုန္က်ျခင္းျဖစ္ေသာ္ျငား ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ျဖစ္လာခ်ိန္တြင္ ကုန္က်စရိတ္မွာ ထင္ထားသည္ထက္ပို၍ ဝန္ျဖစ္ေနတတ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

လူႀကီးမ်ားက ႀကိဳက္ၾကမည္မဟုတ္ေသာ္ျငား ဂိမ္းဝါသနာရွင္လူငယ္မ်ားကေတာ့ သူတို႔ေငြစေၾကးစေလးမ်ား Items မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို ေပ်ာ္ေနၾကဆဲပင္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ Game Industry  ဖြံ႕ၿဖိဳးသည့္ အေျခအေနတစ္ခု၊ ဝင္ေငြေကာင္းမ်ားရရွိႏိုင္သည့္အေျခအေနတစ္ခုကို ေစာင့္ေမၽွာ္ရဦးမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း လူငယ္ႀကိဳက္ဂိမ္းမ်ားကမူ ဂိမ္းဝါသနာရွင္မ်ား၏ အိတ္ကပ္အတြင္းမွ မုန္႔ဖိုးပဲဖိုးမ်ားကို မသိလိုက္ဘာသာ ဖဲ့ယူေနၾကသည့္ အိမ္တြင္းသူခိုးအသစ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္လာသည္။

DoTA 2 ပုံမွန္ေဆာ့ေနသူ ကိုႏိုင္လင္းဦးကလည္း ယင္းအခ်က္ကို မျငင္းဆိုဘဲ ေထာက္ခံသည္။

“မသိသာဘူးဆိုေပမယ့္ ပုံမွန္ေတာ့ ေငြပိုကုန္ေနတာ အမွန္ပါ။ အိမ္ကမိဘဆီက မုန္႔ဖိုးနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ေနရတာဆိုေတာ့ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေငြမလည္ဘူး” ဟု သူကဆိုသည္။ 

 

ေမာင္မိုးဇြန္

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *