ေက်ာက္ဂူဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္ရည္

လြန္ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္၊ မေကြးတိုင္း ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕ႏွင့္ ၂၄ မိုင္ခန္႔ေဝးသည့္ ကန္ေက်ာက္ဂူေတာရေက်ာင္းတြင္ျဖစ္သည္။

ဂန္႔ေဂါမွ ဓာတ္ပုံဆရာ ဦးေသာင္းဟန္သည္ ကန္ေက်ာက္ဂူေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးဣႏၵာစရိယ၏ တပည့္ရင္း ဒကာျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ တရားပြဲမ်ားအားလုံးကို မွတ္တမ္းျပဳရသူ ျဖစ္သည္။

ထိုေန႔က ကန္ေတာရေက်ာင္း ဆြမ္းစားေဆာင္ေဘးရွိ ေလသာေဆာင္တြင္ ဆရာေတာ္သည္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔၏ သကၤန္းလႉဒါန္းမႈ၊ လႉဖြယ္ပစၥည္းလႉဒါန္းမႈတို႔ကို လက္ခံေနသည္။ ယင္းျမင္ကြင္းမ်ားကို ဦးေသာင္းဟန္က ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း ယူထားရသည္။

ထိုသို႔ ယူေနရင္း ကပ္လႉသူနည္းပါးလာခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္သည့္အထဲမွ အမ်ိဳးသမီးဆရာဝန္တစ္ဦးက ေသြးေပါင္ခ်ိန္ေပးေနသည္။ ထိုအခိုက္ ဆရာေတာ္၏ ေဆးေက်ာင္းေဆာင္သို႔ ခဏလာရန္ ေခၚသံၾကားသျဖင့္ အေျပးသြားခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္မွ ဒကာမ်ားက ဆရာေတာ္ထံ ေဆးကပ္လႉသည္ကို ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းျပဳလိုက္ရသည္။

ထိုစဥ္ ေနာက္ထပ္ ေပတစ္ရာခန္႔ေဝးသည့္အေဆာင္တစ္ခုမွ ထပ္ေခၚ၍ အေျပးသြားရျပန္သည္။ ယင္းအေဆာင္တြင္လည္း ဆရာေတာ္သည္ အလႉခံျခင္းအမႈ ျပဳလုပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရျပန္သည္။

“သုံးေနရာကို ဆရာေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အျမန္ေျပးမယ္ဆိုလည္း အေတာ္ႀကီးကို ေျပးရမွာဗ်။ မေျပးဘူး ကားနဲ႔ႂကြရင္လည္း ကားသြားတာ၊ ဆင္းတာေတြ ျမင္ရမွာပါဗ်။ အဲဒီလို သုံးေနရာမွာ ဆရာေတာ္ တစ္ၿပိဳင္နက္အလႉခံေနတာကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ဖူးပါတယ္ဗ်” ဟု သူႀကဳံခဲ့ရဖူးသည့္ ေက်ာက္ဂူဆရာေတာ္ဟု နာမည္ႀကီးသည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဣႏၵာစရိယ၏အေၾကာင္းကို ဦးေသာင္းဟန္က ေျပာျပသည္။

ထိုကိစၥကို ဆရာတပည့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေမးျမန္းေသာအခါ ဆရာေတာ္က မိမိကမလုပ္ေၾကာင္း၊ ႐ုကၡစိုးနတ္မ်ားက ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္မိန္႔ဆိုသည္။

လူသူေတာ္ေကာင္းမ်ားကို သိၾကားမင္းက ရွိခိုးသည္။ သိၾကားမင္းကို နတ္ေဒ၀တာအားလုံးက ရွိခိုးရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုကၡစိုးနတ္၊ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္မ်ားက လူသူေတာ္ေကာင္းအတြက္ လႉခ်င္သူ လႉႏိုင္ေစရန္၊ လႉသည့္သူ ကုသိုလ္ရေစရန္အတြက္ အကူအညီေပးျခင္းျဖစ္မည္ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔ဆိုခဲ့ေၾကာင္း ဦးေသာင္းဟန္က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

ေက်ာက္ဂူဆရာေတာ္သည္ ကေလး၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ခ်င္းေတာင္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ပင္ေလာင္းေဒသတို႔မွ အထူးယုံၾကည္ကိုးကြယ္ၾကသည့္ ရဟႏၲာဟု ေက်ာ္ေစာသည့္ ဆရာေတာ္ ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္ႏွင့္ အနီးေနတပည့္ရင္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးေသာင္းဟန္ကလည္း ဆရာေတာ္ကို ရဟႏၲာဟု ယုံၾကည္ထားသည္။ ရဟန္းကိစၥ ၿပီးေနသည္မွာ ၾကာၿပီဟုလည္း ယူဆထားသည္။

ထိုသို႔ ယုံၾကည္ရန္အတြက္လည္း သူ႕တြင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားရွိသည္။ ဆရာေတာ္ေနာက္လိုက္ရင္း ဆရာေတာ္၏ ေျခဖဝါးခ်သည့္ေနရာမ်ားတြင္ ေျခရာမထင္သည္ကို မၾကာခဏ ႀကဳံေတြ႕ဖူးသည္။ ယင္းေနရာမ်ားကို သူက ေျခဖဝါးလိုက္ခ်သည့္အခါတြင္ ေျခရာကေပၚလာသည္ဟု သာဓကေပး၍ သူက ေျပာျပသည္။

“ဆရာေတာ္က မိန္႔ဖူးပါတယ္။ သူမ်ားမၾကားခ်င္တဲ့စကား၊ သူမ်ားမယုံၾကည္ႏိုင္တဲ့ စကားမ်ိဳးကို မေျပာနဲ႔။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဦးဇင္းကို ၾကည္ၫိုသူက သာဓုေခၚေပမယ့္ မၾကည္ၫိုသူက ျပက္ရယ္ျပဳရင္ အဲဒီသူက အလကား ငရဲအျပစ္ေတြ သင့္မွာ။ နင့္စကား သူမ်ားငရဲလားေအာင္ မေျပာနဲ႔လို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္မွာခဲ့ဖူးပါတယ္” ဟု ဆရာေတာ္၏ ဆုံးမဩဝါဒမ်ားကို ဦးေသာင္းဟန္က ျပန္လည္မၽွေဝသည္။

ဆရာေတာ္ကို မေကြးတိုင္း၊ ဂန္႔ေဂါ ၿမိဳ႕နယ္ ကန္႐ြာစည္ပင္သာယာရပ္ကြက္တြင္ ခမည္းေတာ္ ဦးဖိုးေက်ာ္၊ မယ္ေတာ္ ေဒၚခ်စ္ယဥ္တို႔မွ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၁၃ ခုႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၆ ရက္(၂၁-၁၀-၁၉၅၁) နံနက္ ၁ နာရီ အခ်ိန္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။

ငယ္မည္ ေမာင္ေဌးလႈိင္ျဖစ္ၿပီး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ ၁၀ ဦးတြင္ သားအႀကီးဆုံး ျဖစ္သည္။ အသက္ ငါးႏွစ္တြင္ မိဘႏွစ္ပါး၏ ပစၥယာႏုဂၢဟကိုခံယူၿပီး ကန္ေတာရပရိယတၱိစာသင္တိုက္တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵိမာကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳလ်က္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္(၉ ဝါ)အထိ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့သည္။

အသက္ ၁၄ ႏွစ္တြင္ မိဘတို႔၏ စီးပြားေရးအေျခအေနအရ ညီငယ္ ႏွမငယ္မ်ား၏ ေရွ႕ေရးကို ငဲ့ကြက္ကာ လူထြက္ၿပီး လယ္သူရင္းငွား၊ ေလွထိုးသား၊ ေက်ာက္မီးေသြး အလုပ္သမား၊ မိုင္းတြင္းလုပ္သား၊ ဖားကန္႔ေက်ာက္တူးသမားဘ၀တို႔ကို က်င္လည္ခဲ့ရၿပီး မိဘႏွင့္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမတို႔ကို ရွာေဖြေကၽြးေမြးခဲ့ရသည္။

ယင္းသို႔ ရွာေဖြ႐ုန္းကန္ရင္း ဖားကန္႔ တြင္ ေက်ာက္ေအာင္ၿပီးသည့္အခ်ိန္၊ အသက္ ၄၁ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ ၁၁ ရပ္ကြက္ လယ္ျပင္ေက်ာင္းတိုက္ စြန္းလြန္းဝိပႆနာကမၼဌာန္းတိုက္တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးကုမာရကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳကာ အရွင္ဣႏၵာစရိယဘြဲ႕ေတာ္ျဖင့္ ရဟန္းခံ ယူခဲ့သည္။ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ မယ္ေတာ္တို႔ကပင္ သာသနာ႔ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္အျဖစ္ ခံယူခဲ့သည္။

ရဟန္းျဖစ္ၿပီးေသာ္ စြန္းလြန္းဝိပႆနာစခန္း၊ ေမွာ္ဘီသဲအင္းဂူ၊ မြန္ျပည္နယ္ ဘီးလင္း ဥတစ္လုံးေတာင္တို႔တြင္ တရားက်င့္ႀကံအားထုတ္ခဲ့သည္။ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ သေျပကုန္းအုပ္စု ေဈးကုန္း႐ြာအနီးရွိ ေက်ာက္ဂူေတာရေက်ာင္းတြင္ တရားကို ခက္ခက္ခဲခဲ က်င့္ႀကံအားထုတ္ခဲ့သည္။

ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ဂူေတာရေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံးရင္း ဇာတိေျမဘက္မွ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္မႈကို လက္ခံေတာ္မူခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္ရည္မ်ားမွာ ထူးျခားၿပီး အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းသည္။ အနားယူအိပ္စက္လဲေလ်ာင္းျခင္း မရွိသူ၊ ေခၽြးနံ႔ကိုယ္နံ႔ မထြက္သူ၊ ၂၄ နာရီပတ္လုံး တရားေဟာ၊ စာေရး၊ ဘာ၀နာပြားျခင္း စသည့္ကိစၥမ်ားကို တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု လုပ္ေဆာင္သူ၊ ေမတၱာက႐ုဏာႀကီးစြာျဖင့္ အားထည့္ကာ ပရိတ္႐ြတ္ဖတ္တိုင္း ပရိတ္ေရမ်ား ဆူပြက္ေလ့ရွိသည္တို႔က ဆရာေတာ္ကို လူသိမ်ားေစသည့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။

ထိုမၽွမကေသး။ သကၤန္းသုံးထည္၊ သပိတ္တစ္လုံး၊ တစ္ပါးေနေက်ာင္းသခၤမ္းျဖင့္ ေရာင့္ရဲေနထိုင္ႏိုင္သူလည္း ျဖစ္သည္။ (ဆရာေတာ္တြင္ ဂန္႔ေဂါ၊ ကေလး၊ သုံးဆယ္၊ ေပါင္းေလာင္း စသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ဧကက်ယ္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ား ရွိသည္။)

ယင္းအျပင္ ဆရာေတာ္ကို နတ္၊ နဂါး စသည္တို႔ကလည္း လာေရာက္ဖူးေျမာ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း မေတြ႕ဖူး၊ ဆရာေတာ္ကလည္း မမိန္႔သျဖင့္ ေသခ်ာမေျပာႏိုင္ဟု ဦးေသာင္းဟန္က ေျပာသည္။

သုႆာန္ဓူတင္အပါအဝင္ ဓူတင္ ၁၃ မ်ိဳးလုံးေဆာင္သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။ ဦးေခါင္းရိတ္ျခင္းလည္း မရွိဟု ဆိုသည္။

“ေခါင္းရိတ္တာမ်ိဳး မရွိဘူး။ နားလည္သလို ေျပာရရင္ မ်က္ႏွာ၊ လည္ပင္း၊ ေခါင္းက လူတိုင္းမွာ ကြဲလြဲတာမ်ားပါတယ္ဗ်။ ဆရာေတာ္မွာ အေရာင္ကြဲလြဲျခင္း မရွိပါဘူးဗ်။ မွတ္မိသေလာက္ဆို ဆရာေတာ္ ဦးေခါင္းရိတ္တာရယ္၊ ေခါင္းမွာ ဆံပင္ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ရယ္ မေတြ႕ ဖူးပါဘူး” ဟု အနီးေနတပည့္ရင္းျဖစ္သူ တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

သို႔ေသာ္ ထူးဆန္းမႈအေနႏွင့္ ခႏၶာဝန္ခ်မည့္နံနက္ပိုင္းတြင္ ပင္ေလာင္းရွိ အနီးေနတပည့္တစ္ဦးကို ဆရာေတာ္၏ ဦးေခါင္းေဘးႏွစ္ဖက္၊ ေရွ႕ေနာက္ႏွင့္ ဦးေခါင္းထိပ္တို႔ကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ခိုင္းသည္ဟု ဆိုသည္။ ဆရာေတာ္ပုံမ်ားစြာ ႐ိုက္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေလၽွာက္ေသာအခါ မ႐ိုက္ခဲ့လၽွင္ နင့္တာဝန္မေက်ျဖစ္မည္ဟုဆိုကာ ႐ိုက္ခိုင္းသည္ဟု ဆိုသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔က ပင္ေလာင္းမွ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ ႂကြခ်ီရာ အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေပၚတြင္ ေလးဦးပါသည့္အနက္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဦးဆန္းကို (ပုလဲၿမိဳ႕) ဆိုသူတို႔ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံးခဲ့သည္။

ဤတြင္ အံ့ဩဖြယ္တစ္ခုမွာ ဦးဆန္းကိုသည္ သူ၏ အမ်ိဳးသမီးမွာ ဘာသာျခားျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ကို ပင့္ရန္မလြယ္ကူ ျဖစ္ေနသည္။ မိမိအေနႏွင့္ ဆရာေတာ့္အနီးတြင္ ဦးေသာင္းဟန္ကဲ့သို႔ေနခ်င္ေၾကာင္း ေျပာဆိုရာ ဆရာေတာ္ထံေလၽွာက္ေပးသည့္အခါ လႊတ္လိုက္ရန္ မိန္႔သည့္အတြက္ ဝမ္းသာအားရျဖင့္ ပင္ေလာင္းသို႔ လိုက္သြားသည္။

ေရာက္သည့္အခါ ဆရာေတာ္က “ဆန္းကို၊ နင္ငါနဲ႔ သာသနာျပဳလိုက္မွာမို႔လား” ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးျမန္းသည္။ ကေလးၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ႂကြမည့္ေန႔ နံနက္တြင္လည္း ထိုသို႔ ထပ္ေမးသည္။ လိုက္မွာပါဘုရားဟုဆိုေသာအခါ လိုက္မွာဆိုရင္ ကားေပၚတက္ဟု ေျပာသည္။ လမ္းတြင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ကိုဆန္းကိုတို႔ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေနာက္ထပ္ အံ့ဩဖြယ္လည္း ရွိေသးသည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္အထက္ပိုင္းရွိ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သို႔ ဘုရားထီးတင္ အေနကဇာတင္ ႂကြေတာ္မူစဥ္ ပရိသတ္ထဲမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ အရွင္ဘုရား စုတိစိတ္က်ပါဘုရား၊ အရွင္ဘုရား ပ်ံလြန္ေတာ္မူပါဘုရား၊ အရွင္ဘုရား ခႏၶာဝန္ခ်ပါေတာ့ ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားကိုယ္ေတာ္ ေသပါေတာ့ဘုရားဟု မၾကာခဏ ေလၽွာက္တင္မႈမ်ားရွိသည္ဟု ဆရာေတာ္၏ ေရးမွတ္ေလ့ရွိသည့္ စာအုပ္တြင္ ေရးသားထားခ်က္အရ သိရသည္။

စာေနာက္ဆုံးပိုဒ္တြင္ နင္၊ ငါ့ကို၊ ေသေျပာ၊ ယခု၊ ငါေသခ်ာၾကားၿပီဟု ဆရာေတာ္က ေရးသားထားေသးသည္။ ထိုစာေရးၿပီး ခရီးထြက္ကာ အျမန္လမ္းတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖင့္ ႀကဳံေတြ႕ရျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဆရာေတာ္က စာကို အက်ဥ္းအတို ေရးတတ္ေတာ့ အနီးေနသူေတြပဲ အဓိပၸာယ္ကို သိပါတယ္။ (သူ႕ကို ပ်ံလြန္ေတာ္မူဖို႔ လာေလၽွာက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ) ဆရာေတာ္ ေရးထားတာေတာ့ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ၾကားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု ဦးေသာင္းဟန္က ေျပာသည္။

တစ္ခါကလည္း ဆရာေတာ္အေပၚ ေက်းဇူးရွိသည့္ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏႐ြာတြင္ တရားေဟာရွိသည္။ ဦးေသာင္းဟန္ကို ေခၚၿပီး ဓာတ္ပုံ႐ိုက္သည့္ကင္မရာ၊ ဗီဒီယို႐ိုက္သည့္ ကင္မရာႏွင့္ တီဗီႀကီးႀကီးတစ္လုံးယူလာရန္ မိန္႔သည္။ တရားပြဲသည္ ညပြဲျဖစ္၍ တီဗီဘာေၾကာင့္ ယူခိုင္းသည္ကို စဥ္းစား၍မရ။ တရားပြဲက တစ္လခန္႔ လိုေသးသည္။

သို႔ေသာ္ တရားပြဲနီးကပ္လာသည့္အခါ ရပ္နီးရပ္ေဝးမွ ဒကာမ်ား နာယူႏိုင္ရန္အတြက္ဟုဆိုကာ ေန႔ပြဲသို႔ ေျပာင္းလိုက္သည္။ ပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ ျပသလၽွင္ ေန႔အခါမျမင္ရ၍ တီဗီယူခိုင္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထိုအခါမွ ဦးေသာင္းဟန္ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။

“အဲဒီ တရားပြဲမွာ သူ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို ဘုရားေဟာၾကားထဲ ပါးပါးေလးၫွပ္ၿပီး ေဟာလိုက္ပါတယ္။ ေဟာၾကားခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ရဟန္းတို႔မည္သည္မွာ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့အလုပ္၊ ျမတ္ေသာအလုပ္ကို လုပ္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳးစားၾကတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕က တစ္ထြာေလာက္ ဈာန္ပ်ံႏိုင္တယ္တဲ့။ တခ်ိဳ႕ကလည္း တစ္ေတာင္ေလာက္ ပ်ံႏိုင္တယ္တဲ့။ အင္မတန္က်င့္ႏိုင္တဲ့သူက က်ေတာ့တဲ့ ထန္းတစ္ဖ်ားေလာက္ ပ်ံႏိုင္တယ္တဲ့။ ဥပမာ- ေဆာင္းတြင္း စပါးရိတ္ခ်ိန္ႀကီး မိုးေပၚမွာ မိုးေပၚမွာ၊ ဘုန္းႀကီး ဘုန္းႀကီး ျပဳတ္က်ေတာ့မွာပဲလို႔ ေျပာတယ္တဲ့။ အဲဒီဘုန္းႀကီး ဘယ္ကလဲလို႔ ေလ့လာၿပီး သုသာန္ကိုလာၿပီးေတာ့ ဘာသာျခားေတြ၊ ခရစ္ယာန္ေတြ ဆြမ္းလာကပ္တယ္တဲ့။ ဆြမ္းလာကပ္ေတာ့ အဲဒီဟာပဲ အဲဒီဟာပဲ၊ ညက မိုးေပၚမွာလို႔ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း တီးတိုးေျပာသံ ဆရာေတာ္ ၾကားရတယ္တဲ့။ အဲလို ေျပာၿပီးေတာ့ ဘုရားျဖစ္စဥ္ကို ျပန္ေဟာတယ္ဗ်” ဟု ဦးေသာင္းဟန္က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

ဆရာေတာ္၏ ေတာရေက်ာင္းတိုက္မ်ားသည္ ကေလး၊ ဂန္႔ေဂါ၊ သုံးဆယ္၊ ပင္ေလာင္း စသည္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ဧကက်ယ္ အေဆာက္အအုံေကာင္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ကန္-ေက်ာက္ဂူေတာရသို႔ ဆရာေတာ္ႂကြေရာက္သည့္အခါ အင္႐ြက္ အင္ဖက္မ်ားျဖင့္ ကာထားသည့္ တဲေက်ာင္းငယ္ေလးတြင္ သီတင္းသုံးေလ့ရွိသည္။

ထိုတဲကို စည္းတားထားေလ့ရွိၿပီး စည္းကိုမသိဘဲေက်ာ္သြားလၽွင္ တဲအတြင္း ဆရာေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ရျခင္း မရွိ။ စည္းမေက်ာ္ဘဲ အသံျပဳၿပီး မည္သူမည္ဝါဟု ေျပာကာ လာခြင့္ျပဳပါဟု ေလၽွာက္သည့္အခါမွ ဆရာေတာ္အသံကို ၾကားရၿပီး ဖူးေတြ႕ရသည္ဟု ႀကဳံေတြ႕ဖူးသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

ဆရာေတာ္သည္ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္ စသည္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံေသာ္လည္း အေကာင္းျမင္သူေကာ၊ မေကာင္းျမင္သူမ်ားပါ ရွိခဲ့သည္။
စာေရးဆရာတစ္ဦးက ဆရာေတာ္အေၾကာင္း ေရးသားၿပီး စာအုပ္ထုတ္သည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ပါဝင္သည့္အေၾကာင္းမ်ားသည္ အမွားမ်ားျဖစ္ၿပီး အမွန္တစ္ခုမွမပါဟု ရဟန္းတစ္ပါးက ေဝဖန္သည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္က “အင္း၊ သူတို႔ေရးတာမွားတယ္ မွန္တယ္ ဦးဇင္းပဲ ဆုံးျဖတ္ပါ၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ မသိဘူး” ဟု ျပန္လည္မိန္႔ေၾကာင္း ဦးေသာင္းဟန္က ေျပာဆိုသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ ေမြးရပ္ေျမ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေအာက္တိုဘာလဆန္းပိုင္းက တရားေဟာခဲ့ေသးသည္။ ေတာင္ခင္ရန္းေက်း႐ြာတြင္ ႏွစ္ညဆက္တိုက္ ေဟာေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တရား၏အမည္မ်ားမွာ ဘိတ္ဆုံးမွ ထိပ္ဆုံးသို႔ ႏွင့္ ဝမ္းစတား(ၾကယ္တစ္ပြင့္) တို႔ ျဖစ္သည္။

ယင္းတရားတို႔သည္ ဆရာေတာ္သည္ ထိပ္ဆုံးသို႔ ေရာက္ေန (ရဟန္းကိစၥၿပီးစီးေန)ၿပီျဖစ္ၿပီး ေကာင္းကင္တြင္ ၾကယ္တစ္စင္းလို လင္းလက္ေနၿပီဟု နိမိတ္ျပေဟာေျပာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူသူမ်ား ရွိၾကသည္။ ယင္းတရားတို႔သည္ ေမြးရပ္ေျမအတြက္ ဆရာေတာ္၏ ေနာက္ဆုံးတရားမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္တြင္ သက္ေတာ္ ၆၈ ဝါရွိၿပီး ဝါေတာ္မွာ ၂၈ ဝါ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ၆၈ ႏွစ္ ေမြးေန႔ ဝိဇာတတရားပြဲမ်ားကိုလည္း ကေလးၿမိဳ႕ရွိ ေဗာဓိရတနာရိပ္သာ ေက်ာက္ဂူေက်ာင္းတြင္ က်င္းပရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ယင္းအခ်ိန္တြင္ ရဟႏၲာျပတိုက္ကို တစ္ပါတည္း ဖြင့္လွစ္ရန္ ျပင္ဆင္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္၏ အႏၲိမအဂၢိဈာပနကို ဝိဇာတရက္ေက်ာ္မွသာ ေဆာင္႐ြက္မည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ဥတုဇ႐ုပ္ကလပ္ကို ကန္ ၇ ႐ြာ ဘိုးဘြားရိပ္သာတြင္ အပူေဇာ္ခံ ထားရွိထားသည္။

ဆရာေတာ္၏ ဩဝါဒရွိသည္။

ငါေသရင္ေနာ္ ငါ့ေနာက္က ဝက္ေတြ ၾကက္ေတြ ငါးေတြ ဘဲေတြ သတၱဝါေတြ မေသေစရဘူးေနာ္။ ငါေသရင္ အသုဘအပုပ္ကို ၾကာၾကာမထားရဘူး။ ပုပ္တဲ့အမ်ိဳးပုပ္မယ္။ အသုဘ လူေသေကာင္၊ ဘာ(နဲ႔)တူ၊ အမႈိက္ေတာင္း အမႈိက္ပုံးထဲက အမႈိက္နဲ႔ တူတယ္ကြဲ႕၊ ဘာမွသုံးမရဘူး။ ျမန္ျမန္သခ်ႋဳင္းပို႔ ထင္းပုံတင္၊ မီးစက္ထဲ ျမန္ျမန္ထည့္၊ က်င္းနက္နက္တူးထည့္ ျမန္ျမန္ျမႇဳပ္ၾကပါကြဲ႕ လူေသ သုသာန္၊ ႐ုပ္နာမ္ေသ နိဗၺာန္။ 

 

ျမတ္(ကေလး)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *