ေဝဖန္သံမ်ားၾကားက လိင္တူတို႔ေခတ္ေရစီး

သီတင္းကၽြတ္အၿပီး လက္ထပ္ပြဲမ်ားအနက္ ျပည္ၿမိဳ႕က လက္ထပ္ပြဲမွာ ေဝဖန္သံႏွင့္ ေထာက္ခံသံမ်ားညံသြားသည္။

ႏိုဝင္ဘာလ ၄ရက္က ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ အမ်ိဳးသမီးခ်င္း ထိမ္းျမားမဂၤလာလက္ထပ္ပြဲေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ယခုေနာက္ပိုင္း အရာရာပြင့္လင္းလာသည့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကား လိင္တူခ်င္း ခ်စ္ခင္စုံမက္၍လက္ထပ္ယူသူမ်ား၊ LGBT (လိင္စိတ္ခံယူမႈ ကြဲျပားသူမ်ား) မ်ားလည္း ယခင္ထက္စာလၽွင္ ပြင့္လင္းစြာ ေနထိုင္ျဖတ္သန္းမႈမ်ား ရွိလာသည္။

ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့၊ အယူအဆမ်ားစြာႏွင့္ အသားက်ေနထိုင္လာၾကေသာ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းၾကားတြင္ လိင္တူခ်င္းခ်စ္ခင္စုံမက္မႈႏွင့္ LGBT ကို ႏွစ္သက္လက္ခံသူ နည္းပါးသည္။

ထိုအေျခအေနမ်ားၾကားကပင္ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအၾကား လိင္တူခ်င္း ခ်စ္ခင္စုံမက္သူမ်ား၏ တရားဝင္ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်က္မ်ားႏွင့္ လူသိရွင္ၾကား မဂၤလာပြဲမ်ားက ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ ျမန္မာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းက ယင္းေရစီးေၾကာင္းကို လက္ခံႏိုင္ပါၿပီေလာ။

ျပည္ၿမိဳ႕နယ္ ပန္းတင္ေက်း႐ြာတြင္ ေမာင္ကိုေအးႏွင့္ မသီတာလႈိင္တို႔က ဘိသိတ္ခံယူကာ ျမန္မာ့႐ိုးရာမဂၤလာပြဲကို လူသိရွင္ၾကား ခမ္းခမ္းနားနား က်င္းပခဲ့ၾကသည္။

“ဘာနဲ႔မွ ႏႈိင္းလို႔မရေအာင္ အရမ္းေပ်ာ္ေနတယ္။ ႏွစ္ေယာက္အတူတူ ေနရတာဆိုေတာ့” ဟု ေမာင္ကိုေအးက ဝမ္းသာပီတိအသံျဖင့္ ဆိုသည္။

ဆိုရွယ္မီဒီယာက တစ္ဆင့္ေတြ႕ဆုံကာ ခ်စ္ႀကိဳက္ခဲ့ၾကၿပီး တစ္ႏွစ္အၾကာတြင္ လက္ထပ္ယူၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ထပ္မယူခင္ ခိုးေျပးခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ မိန္းကေလးရွင္ဘက္က သေဘာတူသျဖင့္ လက္ထပ္ပြဲက်င္းပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ဓေလ့ထုံးတမ္းႏွင့္အညီ ေတာင္းရမ္းလက္ထပ္ယူကာ မဂၤလာပြဲက်င္းပရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေၾကာင္း ေမာင္ကိုေအးက ေျပာဆိုသည္။ မသီတာလႈိင္၏ မိဘမ်ားကိုလည္း ထိုအေျခအေနကို လက္ခံလာေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္နဲ႔ေတာ့ သူတို႔ဂုဏ္သိကၡာ မက်ေစခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တင္ေတာင္းႏိုင္ေအာင္ အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားခဲ့တယ္” ဟု ေမာင္ကိုေအးက ေျပာဆိုသည္။

“ဒီလို တခမ္းတနားေဆာင္ေပးတာ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ေပ်ာ္တာေပါ့” ဟုလည္း ဆက္လက္ ေျပာဆိုသည္။

လိင္တူခ်င္း လူသိရွင္ၾကား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမွာ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွားပါးလွသည္။

ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ားစုသတ္မွတ္ၾကသည့္ သဘာ၀ကို ဆန္႔က်င္သည္ဆိုသည့္ အယူအဆမ်ားေအာက္တြင္လည္း ၎တို႔၏မဂၤလာပြဲမွာ ေဝဖန္မႈမ်ားစြာရွိခဲ့သည္။

“လူေတြကေတာ့ ေျပာၾကတာေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ အရာရာအားလုံးကို ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ မိဘေမတၱာငတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလိုမိသားစုေလး ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ထဲဝင္လာတဲ့အတြက္ အရမ္းေပ်ာ္တယ္”

ေမာင္ကိုေအးႏွင့္ မသီတာလႈိင္ကဲ့သို႔ အမ်ိဳးသမီးခ်င္းလက္ထပ္ယူသည့္ ျဖစ္စဥ္မတိုင္ခင္က ျမန္မာျပည္တြင္ အမ်ိဳးသားခ်င္း ပထမဆုံး လူသိရွင္ၾကား လက္ထပ္ယူသည့္ စုံတြဲတစ္တြဲ ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

ထိုစုံတြဲမွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Excel Hotel တြင္ ခမ္းခမ္းနားနား မဂၤလာပြဲ က်င္းပခဲ့ၾကသည့္ ကိုတင္ကိုကိုႏွင့္ ကိုမ်ိဳးမင္းထက္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ဆယ္ႏွစ္ၾကာ ခ်စ္ႀကိဳက္ခဲ့ၾကသည့္ ၎တို႔ႏွစ္ေယာက္က ခ်စ္သူသက္တမ္းဆယ္ႏွစ္ျပည့္တြင္ လူသိရွင္ၾကားလက္ထပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယခုအခါ အိမ္ေထာင္သက္ ေလးႏွစ္ခန္႔ပင္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ၎တို႔သည္လည္း ႏွစ္ေယာက္တစ္ဘ၀ တည္ေထာင္ရန္အတြက္ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ႐ုန္းကန္ခဲ့ရသည္ပင္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္သည္ ယခုကာလကဲ့သို႔ပင္ မပြင့္လင္းေသးေပ။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္မႈေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိတာေပါ့။ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းထားတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီစိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံႏိုင္ခဲ့တယ္” ဟု ကိုမ်ိဳးမင္းထက္က ဆိုသည္။

ယခုကဲ့သို႔ လူသိရွင္ၾကား လက္ထပ္ပြဲမ်ား က်င္းပလာျခင္းသည္ LGBT အသိုင္းအဝိုင္း၏ ဖြင့္ဟေဖာ္ထုတ္ေျပာလာျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေကာင္းမြန္သည္ဟု ကိုမ်ိဳးမင္းထက္က ယူဆသည္။

သို႔ေသာ္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး အတိုင္းအတာျဖင့္ ထိုအေျခအေနကို လက္ခံႏိုင္မည့္ ရာခိုင္ႏႈန္းနည္းပါးေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။

“လက္ခံလာႏိုင္တာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ေတာ့ ပိုမ်ားမယ္။ နယ္ၿမိဳ႕ေလးေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ လူလည္းနည္းေတာ့ ဒီလိုအသိုင္းအဝိုင္းဆို သတိထားမိၾကတယ္။ သတိထားမိၾကေတာ့ အဲဒီလိုလုပ္ဖို႔ (လူသိရွင္ၾကား လက္ထပ္ဖို႔) ဆိုတာလည္း ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး” ဟု ကိုမ်ိဳးမင္းထက္က သုံးသပ္သည္။

အမွန္တကယ္လည္း LGBT အသိုင္းအဝိုင္းကို လက္ခံျခင္း မခံျခင္းက လြန္ဆြဲေနၾကသည့္ အေနအထားပင္ ရွိေနေသးသည္။ ထိုသို႔ လက္မခံျခင္းသည္လည္း ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အယူအဆမ်ားပါဝင္သလို ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူႏိုင္ေသာ သားေယာက်ၤားေလးက ျမင့္ျမတ္သည္ဆိုသည့္ အယူအဆမ်ားကို အစြဲျပဳရင္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပင္။

“သူတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို လက္မခံတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာသာတရားအရလည္း လက္ခံဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေနနဲ႔လည္း လက္ခံဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ ဥပေဒအရလည္း သူတို႔ကို လက္ခံဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္” ဟု အသက္သုံးဆယ္ေက်ာ္အ႐ြယ္ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေအာင္ႏိုင္က ေျပာၾကားသည္။

ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံတြင္သာ ထို အယူအဆမ်ားေနာက္ကိုလိုက္၍ လက္မခံျခင္းမဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း လက္ခံသည့္ႏိုင္ငံ လက္မခံသည့္ႏိုင္ငံမ်ား ရွိေနဆဲပင္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ပင္ ျပည္နယ္ ၅၀ အနက္ ျပည္နယ္ ၃၆ ခု တြင္သာ လိင္တူခ်င္းလက္ထပ္ခြင့္ျပဳထား ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ျပင္သစ္၊ နယ္သာလန္၊ ဒိန္းမတ္၊ စပိန္ႏွင့္ ေပၚတူဂီ ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

“ဘယ္သန္ ညာသန္လိုပဲ။ လူေတြက ညာသန္မွ ပုံစံက်တယ္ သဘာ၀က်တယ္ထင္တာ။ ဘယ္ေက်ာ္ဆို သဘာ၀နဲ႔ ဆန္႔က်င္တယ္ထင္တာ။ ဘယ္သန္က ဘယ္သန္။ ေမြးလာကတည္းက ဘယ္သန္ပဲ။ အလားတူပဲ ဒီလိင္တူကိစၥကလည္း ဒီလိုပဲ။ ေမြးလာကတည္းက ပါလာတာ” ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးေက်ာ္ဟိုးက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

လက္ခံျခင္း လက္မခံျခင္း အျငင္းပြားေနၾကခ်ိန္ LGBT အသိုင္းအဝိုင္းကို ပိုမိုပြင့္လင္းလာေစမည့္ အခမ္းအနားမ်ားက်င္းပျခင္း၊ ဖြင့္ဟဝန္ခံျခင္းမ်ားရွိလာျခင္း၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးလာျခင္း စသျဖင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ဝင္ဆံ့လာေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားရွိ သည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဇရဲထက္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္ ႐ိုက္ကူးထားသည့္ ရာဇဝင္႐ိုင္းခဲ့သည္ဆိုသည့္ ဇာတ္ကားမွာ အမ်ိဳးသားခ်င္း ခ်စ္ခင္စုံမက္မႈကို ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးထားသည္။

လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဥကၠာမင္းေမာင္သည္လည္း ၎၏ ခ်စ္သူအမ်ိဳးသားႏွင့္အတူ တြဲ႐ိုက္ထားသည့္ပုံမ်ားကို လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည္။

တစ္ဖက္တြင္လည္း လိင္တူခ်စ္သူမ်ားကို ယေန႔တိုင္ၿခိမ္းေျခာက္ေနဆဲျဖစ္သည့္ ဓမၼတာႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ျပစ္မႈမ်ားထဲက ပုဒ္မ ၃၇၇ က ရွိေနျပန္သည္။

ရာဇသတ္ႀကီးဥပေဒတြင္ပါရွိသည့္ အဆိုပါပုဒ္မအရ ေယာက္်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ တိရစၧာန္ႏွင့္ျဖစ္ေစ မည္သူမဆို၊ မိမိအလိုအေလ်ာက္ ဓမၼတာႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ကာမစပ္ယွက္မႈကိုျပဳလၽွင္၊ ထိုသူကို တစ္သက္တစ္ကၽြန္းဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဆယ္ႏွစ္ထိ ေထာင္ဒဏ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။

ထိုဥပေဒအရ အေရးယူတိုင္တန္းသူရွိလၽွင္ ဓမၼတာႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ကာမစပ္ယွက္မႈကို သက္ေသအေထာက္အထားရွိမွသာ အေရးယူႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာၾကားသည္။

“အေထာက္အထားမရွိရင္ အေရးယူလို႔မရဘူး။ လက္ထပ္႐ုံနဲ႔ ဒီပုဒ္မက မေျမာက္ဘူး။ ျမန္မာစကားပုံမွာလို သိသာသိေစ မျမင္ေစနဲ႔ ဆိုသလိုေပါ့” ဟု ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါဥပေဒကို လက္ရွိတြင္ LGBT အေရးေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ Colors Rainbow အဖြဲ႕က ဦးေဆာင္ကာ ဥပေဒ၏ အခ်ိဳ႕ေသာ ျပင္ဆင္ရမည့္အပိုင္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

“ဥပေဒမွာ ဓမၼတာႏွင့္ ဆန္႔က်င္တဲ့ ကာမစပ္ယွက္မႈဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို ပယ္ဖ်က္မွာေပါ့” ဟု ဦးေက်ာ္ဟိုးက ဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီသို႔ ျပင္ဆင္လိုသည့္ စကားရပ္မ်ားကို ျပင္ဆင္၍ ေကာ္မတီသို႔ ေပးပို႔ရန္ ေျပာဆိုထားေၾကာင္း ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာၾကားသည္။ ၎သည္ LGBT မ်ားကို ေျခာက္လွန္႔ေနသည့္ ပုဒ္မ ၃၇၇ ျပင္ဆင္ေရးမွာ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေနျဖစ္သည္။

“သူလည္းလူ၊ ကိုယ္လည္း လူပဲ။ စာဝတ္ေနေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ေနရတာပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုေတာ့ ၾကည့္ရမယ္” ဟု ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာၾကားသည္။

ထိုဥပေဒအျပင္ တရား႐ုံးတြင္ မွတ္ပုံတင္၍ စာခ်ဳပ္စာတမ္းျဖင့္ တရားဝင္လက္ထပ္ခြင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိမေနေသးေပ။ ထိုအဆင့္သို႔ေရာက္ရန္ မ်ားစြာလိုေသးသည္ဟု ဦးေက်ာ္ဟိုးက ေျပာဆိုသည္။

သမီးသုံးဦး ေမြးထားသည့္ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္အ႐ြယ္ မိခင္ ေဒၚအင္ၾကင္းက အမ်ိဳးသမီးခ်င္း လိင္တူလက္ထပ္မႈကို လက္မခံေပ။ သမီးမ်ား ယင္းသို႔ လက္ထပ္မည္ဆိုလၽွင္ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းဆန္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“သဘာ၀တရားကို ဆန္႔က်င္ေနလို႔ လက္မခံခ်င္ဘူး။ ယူမယ့္အဆင့္အထိဆိုရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ မိခင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ယူတဲ့အထိ လက္ခံလို႔မရဘူး” ဟု ၎က မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

ဒါက ကံ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပဲ။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကံခ်င္းမတူဘူး။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမတူဘူး၊ ဒီလိုပဲ ေယာက္်ားစစ္စစ္ျဖစ္တာ၊ မိန္းမ စစ္စစ္ျဖစ္တာမတူဘူး။ ခြဲျခားဆက္ဆံရမယ္လိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာမွာ မရွိပါဘူး” ဟု သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) မွ ကထိကဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲေကာဝိဒသိရီက မိန္႔ၾကားသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ စိတ္၏ေဆာင္ရာေနာက္ကို စီးေမ်ာတတ္ၾကေသာ လူတို႔၏ သေဘာသဘာ၀အတိုင္း လိင္တူ၊ လိင္ကြဲ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မႈမ်ားႏွင့္ လိင္စိတ္ခံယူမႈကြဲျပားမႈမ်ားက လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ဆက္လက္တည္ရွိေနဦးမည္ပင္။

ပူပူေႏြးေႏြး ဇနီးေမာင္ႏွံျဖစ္သည့္ ေမာင္ကိုေအးႏွင့္ မသီတာလႈိင္တို႔ ေဝဖန္မႈၾကားက ႏွစ္ကိုယ္တူဘ၀ခရီးကို ေလၽွာက္လွမ္းၾကၿပီျဖစ္သည္။ ၎တို႔အေပၚ ေဝဖန္ၾကသူမ်ားကိုလည္း ေမာင္ကိုေအးက ေအာက္ပါအတိုင္း ေမတၱာရပ္ခံသည္။

“က႐ုဏာစိတ္ေလး၊ ေမတၱာစိတ္ေလးနဲ႔ ၾကည့္ၾကပါ” 

 

ေမသက္ဇင္

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *