ဆည္ေရေသာက္တဲ့ ႐ြာကေလး

(၁)

ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ကစၿပီး မိုးေတြ ႐ြာခ်လိုက္တာ သည္းသည္းမည္းမည္း လဆုတ္ ၂ ရက္ေန႔က်ေတာ့ ပိုၿပီးေတာင္သည္းလာေသး။ ေလကလည္း ထန္မွထန္။ ကိုစံၫွက္တစ္ေယာက္ တဲအိမ္ျပင္ဘက္ေတာင္ မထြက္ရဲ။ ယာခင္းထဲမေရာက္တာ သုံးေလးရက္ၾကာၿပီ။ ဒီညတစ္ညလုံးလည္း ႐ြာလိုက္တဲ့မိုး။ မိုးေအးေအးနဲ႔ အိပ္လို႔ေတာ့ ေကာင္းသားပဲ။ အ႐ုဏ္တက္ ကလတက္ေခါက္သံၾကားမွ ႏိုးလာတယ္။ ကလတက္သံက ပထမတစ္ခ်က္ခ်င္း ခပ္ေႏွးေႏွး။ တျဖည္းျဖည္း ႐ိုက္ခ်က္သြက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဆက္တိုက္လိုလိုျဖစ္သြားေရာ။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်က္ခ်င္း၊ တစ္ခ်က္ခ်င္း။ အ႐ုဏ္က်င္းေတာ့မယ့္ အခ်က္ျပဂီတသံ။ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြကို အိပ္ယာကႏႈိးတဲ့အသံ။ ဆြမ္းခ်က္ဖို႔၊ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ဖို႔၊ တစ္ေန႔တာအတြက္ အသင့္ျပင္ဆင္ၾကဖို႔ ႏႈိးေဆာ္တဲ့အသံ။ ကလတက္သံခ်ိဳလြင္လြင္ကို နားဆင္ရင္း ကိုစံၫွက္အိပ္ယာထဲမွာ ခဏႏွပ္လိုက္ေသး။ သူ႕ေဘးမွာ ေလးႏွစ္အ႐ြယ္သားကေလး။ ကေလးရဲ႕တစ္ဖက္မွာ ကိုစံၫွက္ရဲ႕ ဇနီးမယား မထြားကိုယ္ဝန္ႀကီးကားကားနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနေလရဲ႕။

မၾကာလွပါဘူး။ ႐ြာေျမာက္ဘက္က ေတာ္လည္းသလိုအသံႀကီး ၾကားလိုက္ရၿပီး တဲအိမ္ၾကမ္းျပင္သိမ့္ခနဲျဖစ္သြားရဲ႕။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဆည္ဘက္က က်ီးအုပ္ေတြ၊ ဆက္ရက္ငွက္အုပ္ႀကီးေတြ ၿပိဳဆင္းလာၿပီး ႐ြာအေပၚက ျဖတ္ပ်ံေျပးၾကပါေလေရာ။ ဘာေတြမ်ားျဖစ္ေနပါလိမ့္ဆိုၿပီး ကိုစံၫွက္အိပ္ယာထဲက ခုန္ထြက္လိုက္တယ္။ တဲအိမ္ေရွ႕ ဝါးတံခါးကို ဆြဲဖြင့္မယ္လို႔ လက္ကျပင္လိုက္႐ုံရွိေသး ေျဖာင္းခနဲ တံခါး႐ြက္ျပဳတ္ထြက္သြားၿပီး ဘယ္ကေန ဘယ္ကေရာက္လာမွန္းမသိတဲ့ ဧရာမေရလုံးႀကီးက ဝုန္းခနဲ သူ႕ကိုခုန္အုပ္လိုက္ေတာ့တာပဲဗ်ိဳ႕။ သူ ပက္လက္လန္က်သြားရွာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရလုံးႀကီးထဲ တလိမ့္ေကာက္ေကြးေမ်ာပါသြားၿပီး ပြင့္ထြက္သြားတဲ့ ေျခရင္းဘက္ဝါးထရံကေန အိမ္အျပင္ကို ေရာက္သြားပါေရာ။ ျမန္လိုက္တာဗ်ာ။ သူ႕ကေလးနဲ႔ ဇနီးတို႔ရဲ႕ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္သံငိုသံေတြ ၾကားလိုက္ရၿပီး တိတ္သြားၾကေရာ။ ကိုစံၫွက္ေရလုံးထဲမွာ ဗလုံးဗေထြးျဖစ္ေနရင္းက အတင္းအားယူၿပီး လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာျမင္ရတယ္ထင္သလဲ။ အ႐ုဏ္ဦးရဲ႕ မႈန္ဝါးဝါးအလင္းေရာင္ေအာက္မွာ ယက္ကန္ ယက္ကန္ လႈပ္ယမ္းေနတဲ့ လက္ဖဝါး ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ေသးေသးေလးႏွစ္ဖက္။ ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေရာ။

အလုံးလိုက္အလိပ္လိုက္ အျမႇဳပ္တစီစီနဲ႔ ေဒါသႀကီးလွတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းႀကီးဟာ ႐ြာလယ္လမ္းအတိုင္း ဒလေဟာ တိုးဝင္သြားေလရဲ႕။ ေရစီးေၾကာင္းႀကီးနဲ႔ အတူပါလာတဲ့ သစ္ကိုင္း၊ သစ္လုံးေတြနဲ႔ သစ္ျမစ္ဆုံႀကီးေတြက အိမ္ေတြ၊ စပါးက်ီေတြ၊ တင္းကုပ္ေတြ၊ သစ္ပင္ေတြကို ဒလၾကမ္း ထိုးႏွက္႐ိုက္ပုတ္ တြန္းၿဖိဳၾကေတာ့တာပဲ။ ႐ြာထဲက ေၾကာက္လန္႔တၾကားေအာ္သံ၊ အေဖေရ၊ အေမေရ ေအာ္ေခၚသံ၊ ေအာ္ဟစ္ငိုေႂကြးသံေတြ၊ ကၽြဲႏြားေအာ္သံေတြ၊ ႐ိုက္သံ ေထာင္းသံ၊ ၿပိဳလဲသံေတြ ဘဝဂ္ညံေနရဲ႕။ ႐ြာသူ႐ြာသားတခ်ိဳ႕ အသက္လုၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုန္းေစာင္းေပၚ ေျပးတက္သြားၾကတယ္။ ကေလးကို ပခုံးေပၚမွာထမ္းလို႔၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြကို ေပြ႕ခ်ီလို႔။ ပစၥည္းဥစၥာေတြေတာ့ ဘာမွသယ္မလာႏိုင္ၾကရွာ။ ခဏၾကာေတာ့ အလင္းေရာင္ပိုရလာလို႔ ျမင္ကြင္းသဲကြဲလာတယ္။ ေရေတြက ေနာက္က်ိက်ိ။ ၿပီးေတာ့ ႐ႊံ႕ႏွစ္ေရာင္ေပါက္လာတယ္။ ၾကည့္ေနတုန္းမွာပဲ ဆည္ထိပ္က တျဗဳန္းျဗဳန္း တဝုန္းဝုန္းအသံႀကီးေတြၾကားလိုက္ရၿပီး ေျမႀကီးလည္းတုန္သြားရဲ႕။ ႐ြာဘက္ကို ႐ႊံ႕ႏွစ္ေတြနဲ႔အတူ ဧရာမေျမစိုင္ခဲတုံးႀကီးေတြ ၿပိဳဆင္းလာပါကလား။ ျမန္လိုက္တာ။ အိမ္ေတြထဲမွာ လူတခ်ိဳ႕ထြက္ေျပးဖို႔ျပင္ေနတုန္းရွိေသးတယ္။ ႐ႊံ႕နစ္ျပင္ႀကီးထဲမွာ လက္ေခ်ာင္းေတြေပၚလာၿပီး ျမဳပ္သြားေရာ။ ေခါင္းေတြေပၚလာၿပီး ျမဳပ္သြားၾကျပန္ေရာ။ တခ်ိဳ႕ ႏြံေတြထဲမွာ ႐ုန္းကာကန္ကာ ေလၽွာက္လွမ္းရင္း ေျခပန္းလက္ပန္းက်ၿပီးလဲ။ လဲသူကို တြဲထူသူလည္း ယိုင္လဲက်ေပါ့။ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ၾကက္၊ ဝက္ တိရစၧာန္ျမဳပ္တဲ့ အေကာင္ေတြ၊ ေပၚတဲ့အေကာင္ေတြ၊ ကူးခတ္ေနတဲ့အေကာင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ႐ြာေရွ႕က ေခ်ာင္းကေလးဘက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေခ်ာင္းထဲမွာ ဧရာမေရလႈိင္းလုံးႀကီးေတြ၊ ေရဂယက္ႀကီးေတြ၊ ေရဝဲႀကီးေတြ ဗေလာင္ဆူၿပီး ပင္လယ္ေဝေနပါကလား။ လႈိင္းဂယက္ေတြနဲ႔ ပြက္ပြက္ထေနတဲ့ ေရထုႀကီးဟာ ကမ္းနားကသစ္ပင္ေတြ ကမ္းပါးျပတ္ေတြကို ဆြဲႏုတ္တြန္းၿဖိဳခ်ၿပီး ေခ်ာင္းေအာက္ဘက္မွာ အိပ္ေမာက်ေနတဲ့ ႐ြာကေလးေတြဆီ ဒလၾကမ္းေျပးဆင္းသြားပါေလေရာ။ ေျပာေနရင္းမွာပဲ ဧရာမ မေကာင္းဆိုးဝါးေကာင္ႀကီးေတြလို လႈိင္းလုံးၫိုၫိုႀကီးသုံးလုံး တဝုန္းဝုန္းေျပးဆင္းလာၿပီး အၿငႇိဳးတႀကီး ခုန္အုပ္လိုက္ၾကတာ တစ္႐ြာလုံး စုံးစုံးျမဳပ္ ငုပ္ေတာင္မေပၚေတာ့။

(၂)

႐ြာကေလးနာမည္က ‘လက္ပံစု’ တဲ့။ လက္ပံပင္ႀကီးေတြ စုစုေဝးေဝးေပါက္ေနတဲ့ ေနရာကေလးကို အစြဲျပဳၿပီး မွည့္ေခၚထားေလသလား။ အခုေတာ့ အနီးအနားမွာ လက္ပံပင္တစ္ပင္မွ မေတြ႕ရ။ အိမ္ေျခက သုံးဆယ္ပင္မျပည့္ေလာက္။ ႐ြာဦးကုန္းေစာင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကေလးရွိရဲ႕။ ေက်ာင္းလို႔သာဆိုရတယ္ တကယ္က တဲအိမ္သာသာပါ။ ဘုန္းဘုန္း ဦးနႏၵတစ္ပါးတည္း ကပၸိယတစ္ဦးနဲ႔အတူ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ေရွးေဟာင္ထိုင္ေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ေၾကးဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူ၊ ေၾကးစည္တစ္ခု၊ သပိတ္တစ္လုံး၊ ယပ္တစ္ေခ်ာင္း၊ ဆြမ္းအုပ္တစ္အုပ္။ ဒါပဲရွိတယ္။ ဒီေက်ာင္းကေလးကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတာ ႏွစ္နည္းနည္းၾကာၿပီ။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အ႐ိုးအိုးကို ေျမာက္ဘက္က႐ြာသခ်ဳၤ ိင္းမွာ အုတ္ဂူသြင္းထားၾကရဲ႕။

႐ြာမွာ စာသင္ေက်ာင္းမရွိ၊ စာဖတ္တတ္သူမရွိ၊ သူႀကီးလည္းမရွိ။ ဥယ်ာဥ္ျပင္၊ ဝါးနက္ကုန္း၊ သရက္ေျမာင္၊ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းက ေတာင္ယာလုပ္တယ္၊ လၽွိဳေျမာင္ေတြၾကားထဲက လယ္ကြက္ေသးေသးကေလးေတြမွာ စပါးစိုက္တယ္၊ ေခ်ာင္းစပ္က သဲေသာင္ေတြအေပၚမွာ ရာသီအလိုက္ င႐ုတ္၊ ေျမပဲနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္အပင္ကေလးေတြ စိုက္ၾကရဲ႕။ ဝမ္းစာအတြက္ေလာက္ပဲ စိုက္ၾကတာ။ ပိုမစိုက္ဘူး။ ပိုစိုက္လို႔ ပိုထြက္ရင္ ဘယ္သြားေရာင္းရမွန္းမသိ။ ပိုက္ဆံကို သူတို႔မလိုခ်င္။ သူတို႔ မွ မသုံးစြဲတာ။ ဒီမွာ င႐ုတ္သီးက သူတို႔ ပိုက္ဆံ။ င႐ုတ္သီးနဲ႔ စပါးနဲ႔လဲလို႔ရတယ္၊ ဆားနဲ႔လဲလို႔ရတယ္၊ ငါးပိ ငါးေျခာက္ သား၊ ငါး၊ အဝတ္အထည္ကအစ အကုန္ လဲလွယ္လို႔ရတာပဲ။ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ င႐ုတ္သီးေတာင္းထမ္းၿပီး မိန္းမတင္ေတာင္းလို႔ေတာင္ ရသဗ်။

‘လက္ပံစု’ ႐ြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ အလြန္လွပတဲ့ ေခ်ာင္းကေလးစီးဆင္းေနတယ္။ ‘မယ္ၫိုေခ်ာင္း’ တဲ့။ ‘မယ္ၫို’ ဆိုတဲ့ ေရေပ်ာ္ငွက္ေတြ ျမဴးတဲ့ေခ်ာင္းကေလးထင္ပါ့။ ရခိုင္႐ိုးမ အေနာက္ဘက္ေတာင္ေစာင္းမွာ ေခ်ာင္းဖ်ားခံၿပီး ‘ပတတ္ေျမာင္’ အတိုင္း စီးဆင္းလာတာ။ အဲဒီေျမာင္ႀကီးရဲ႕ ထိပ္၀ မယ္ၫိုေခ်ာင္းကမ္းပါးေပၚမွာ လက္ပံစု႐ြာ။ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြက ဒီေခ်ာင္းကေလးကို မွီခိုေနရတာ။ ဝမ္းစာအတြက္ ငါးဖမ္းတယ္။ မိုးကုန္တာနဲ႔ ေခ်ာင္းေရၾကည္ၾကည္ကို ေသာက္သုံးၾကတယ္။ သစ္ေတြ ဝါးေတြ ေမၽွာခ်တယ္။ ဝါးေဖာင္ကေလးေတြစီးၿပီး ေအာက္ဘက္က႐ြာေတြ ဆီသြားၾကတာ။ ဒီအရပ္မွာ လွည္းမရွိ၊ လွည္းလမ္းလည္းမရွိ။ ပတတ္ေျမာင္အေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းေျပာရဦးမယ္။ ေျမာင္ရဲ႕ထိပ္၀က ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းရယ္။ အတြင္းမွာေတာ့ အက်ယ္ႀကီး။ ရွည္လည္း ရွည္တယ္။ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးေတြေပါတဲ့ ေနရာေပါ့။ အျခားေနရာေတြနဲ႔မတူ တမူထူးျခားတာက ပတတ္ေျမာင္ထဲမွာ ကၽြန္းပင္ႀကီးေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းေပါက္ေနၾကတာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္စင္းစင္း ျမင့္ျမင့္မားမား လုံးပတ္ထြားထြားႀကီးေတြ။ ဒါ့အျပင္ ပ်ဥ္းကတိုး၊ သစ္ယာ၊ အင္ၾကင္း၊ ေႏွာ၊ ယမေန၊ သကၤန္း စတဲ့ အဖိုးတန္သစ္ မ်ိဳးေကာင္းေတြလည္း ေပါက္ေနၾကရဲ႕။ ဝါးပိုး၊ ဝါးနက္၊ ဝါးျဖဴ၊ ဝါးဖေယာင္း၊ ခရင္းဝါး စတဲ့ ဝါးေတာႀကီးေတြ၊ ရမထာ ႀကိမ္၊ ခေပါင္းႀကိမ္၊ ၾကက္ဥႀကိမ္၊ ေရႀကိမ္၊ ႀကိမ္နီေတာႀကီးေတြလည္း တိုးမေပါက္ ေအာင္ပဲ။ ေျမာင္ထဲမွာ ရာသီအလိုက္ သီးၾကမွည့္ၾကတဲ့ စားစရာအသီးအႏွံေတြ ကလည္း မ်ိဳးစုံ၊ သေျပ၊ ကတြတ္၊ ေမ်ာက္ လုပ္၊ သစ္တို၊ တယ္သီး၊ လြန္သီး၊ ႀကိမ္သီး စားမၿငီးႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ေျမာင္တစ္ေၾကာမွာ ေက်းငွက္သာရကာေတြက ေသာေသာ ညံေနၾကရဲ႕။ ေခ်၊ ဆတ္၊ သမင္၊ ဒရယ္၊ ေတာဝက္၊ ေတာၾကက္ေတြကလည္း ေပါမွေပါ။ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြက ဒီသုံးစရာ၊ စားစရာေတြကို မွီခိုေနၾကရတာ။ ပတတ္ေျမာင္နဲ႔ မယ္ၫိုေခ်ာင္းသာရွိေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းမငတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ လက္ပံစု႐ြာသားေတြ ႂကြားလုံးထုတ္ၾကေသး။ ထူးျခားတာတစ္ခုက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကာလအတြင္းမွာ လက္ပံစု႐ြာရဲ႕ လူဦးေရဟာ သိသိသာသာ တိုးမလာသလို ေလ်ာ့လည္းမသြားသေလာက္ပဲ။ ႐ြာသားေတြ ပိုၿပီးခ်မ္းသာမလာၾကဘူး။ ဆင္းရဲလည္း မသြားၾကဘူး။ က်န္းမာသက္ရွည္ၾကတာေတာ့ အမွန္။ ႐ြာသားေတြရယ္၊ ဒီ႐ြာကေလးရယ္၊ ဒီေခ်ာင္းကေလးရယ္၊ ေတာေတာင္လၽွိဳေျမာင္ စိမ့္စမ္းေတြရယ္ဟာ သဟဇာတျဖစ္ၿပီး တစ္စုံတစ္ရာ ‘မၽွေျခ’ မွာမ်ား ရွိေနၾကေရာ့သလား။

(၃)

တန္ေဆာင္မုန္း လဆန္းရက္ တစ္ရက္ေပါ့။ လက္ပံစု႐ြာက ဘုန္းဘုန္းဦးနႏၵ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးစအခ်ိန္။ ႐ြာေျမာက္ဘက္က ေခြးေတြေဟာင္လိုက္ၾကတာ ညံေနတာပဲ။ အၾကာႀကီး။ ခဏေနေတာ့ သူႀကီးနဲ႔အတူ ဧည့္သည္ငါးဦး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲကိုဝင္လာၾကတယ္။ ႏွစ္ဦးက ျမန္မာ။ က်န္လူသုံးဦးက အသားအေရျဖဴစုတ္စုတ္။ ထုံးသုတ္ထားတဲ့ အ႐ုပ္ႀကီးေတြ က်ေနတာပဲ။ ဘာလူမ်ိဳးလည္းမသိ။ သူတို႔က ဘုန္းဘုန္းတစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့ မုန္႔ေတြဆက္ကပ္ၾကရဲ႕။ ဘုန္းဘုန္းက ခ်က္ခ်င္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားထံ ဆက္ကပ္ေတာ္မူလိုက္တယ္။ သူႀကီးက ျမန္မာႏွစ္ဦးဟာ အစိုးရအရာရွိႀကီးေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘုန္းဘုန္းကိုေလၽွာက္ထားစရာရွိလို႔ လာၾကေၾကာင္း စကားစပ်ိဳးေပးတယ္။ အရာရွိႀကီးဆိုသူႏွစ္ဦးက သူတို႔အဖြဲ႕ ဒီ႐ြာကိုေရာက္ေအာင္ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း ဘယ္ေလာက္အပင္ပန္းခံၿပီး လာခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း အစခ်ီၿပီး ေလၽွာက္တင္လိုက္ၾကတာ အရွည္ႀကီး။ တိုတိုေျပာရရင္ ဒီလက္ပံစု႐ြာနဲ႔ အနီးနားက႐ြာေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာဖို႔ ရည္႐ြယ္ကာ မယ္ၫိုေခ်ာင္းကို ပတတ္ေျမာင္ထိပ္၀ကေနပိတ္ၿပီး ဆည္တစ္ခုတည္ေဆာက္ဖို႔ အစိုးရမွာ အစီအစဥ္ရွိတယ္တဲ့။ ဆည္ေရနဲ႔ စပါး တစ္ႏွစ္မွာ ႏွစ္သီးသုံးသီး စိုက္ႏိုင္မယ္၊ အျခားစိုက္ခင္းေတြလည္း ရာသီမေ႐ြး စိုက္ႏိုင္မယ္၊ ဆည္ထဲမွာ ငါးဖမ္းႏိုင္မယ္၊ ဆည္ေရကို ေသာက္သုံးႏိုင္မယ္၊ ႐ြာသူ ႐ြာသားေတြ က်န္းမာၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္၀လာၾကမယ္တဲ့။ ဆည္ကို အခုပါလာတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြရဲ႕ ကုမၸဏီႀကီးက စနစ္တက် တည္ေဆာက္ေပးမွာတဲ့။ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ ေစတနာနဲ႔ ေက်ာင္းအသစ္ေဆာက္လႉမတဲ့။ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ေလၽွာက္တင္လိုက္ၾကတာ ဘုန္းဘုန္းမွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား။

ဘုန္းဘုန္းက ျပန္မိန္႔ပါတယ္။ ေခ်ာင္း႐ိုးေျမာင္း႐ိုးဆိုတာ မပိတ္ဆို႔ေကာင္းဘူး။ ေရစီးေရလာကို မတားဆီးေကာင္းဘူး။ ေရေနသတၱဝါေတြရဲ႕ စုံဆန္ကူးလူးဆက္ဆံေနမႈကို မျဖတ္ေတာက္ေကာင္းဘူး။ ႐ြာကလည္း ဒီေခ်ာင္းကေလးကိုမွီခိုၿပီး ဝမ္းစာရွာသြားလာေနရတာ။ ၿပီးေတာ့ ဆည္ေရျမင့္တက္လာရင္ ေခ်ာင္းအထက္ပိုင္းမွာရွိၾကတဲ့ ေျမေနတြင္းေအာင္းသတၱဝါေတြ အနႏၲေရနစ္ျမဳပ္ၿပီး ေသေၾကၾကရမယ္။ ေခ်ာင္းေအာက္ပိုင္းမွာလည္း ေရနည္းသြားလို႔ ေရေနသတၱဝါေတြ ေသေၾကပ်က္စီးၾကရမယ္။ ေခ်ာင္းရင္း ေခ်ာင္းဖ်ား အကုသိုလ္မ်ားတဲ့အလုပ္ကို မလုပ္သင့္ဘူး။ ေခ်ာင္းေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္ေတြကလည္း ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအေလးအနက္ထား မိန္႔ၾကားတာက ဆည္တည္ေဆာက္လိုက္ရင္ ႐ြာသုႆာန္ေရေအာက္ကို ေရာက္သြားမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီေက်ာင္းကို စတင္ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ မူလပထမဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ႐ုပ္ကလာပ္အုတ္ဂူ ေရနစ္ျမဳပ္သြားေအာင္ မလုပ္ေကာင္း မလုပ္အပ္ဘူးေပါ့။ မ်က္ႏွာပ်က္ပ်က္နဲ႔ အေသးစိတ္မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ရဲ႕။

အစိုးရအရာရွိႀကီးမ်ားက တစ္ျပားသားမၽွမေလၽွာ႔။ သူႀကီးကလည္း သူတို႔ဖက္ ခပ္ပါပါ။ ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးသုံးပါးကေတာ့ စကားမဆို မတုန္မလႈပ္ ငုတ္တုတ္ေပါ့။ ေနာက္တုံးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ဒီေခ်ာင္းကို သူမပိုင္၊ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြရဲ႕ သေဘာထားလိုတယ္လို႔ အျပတ္မိန္႔လိုက္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကပၸိယႀကီးကိုေစလႊတ္ၿပီး ႐ြာသူ႐ြာသားေတြကို ေခၚခိုင္းလိုက္ရဲ႕။ လူငယ္၊ လူ႐ြယ္၊ လူလတ္၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမက်န္ ေယာက္်ား၊ မိန္းမေတြ တစ္အုပ္တစ္မႀကီး သားတြဲလဲ၊ ေျမးတြဲလဲေတြနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ပ်ာယီးပ်ာယာ ေရာက္ခ်လာၾကတာေပါ့။ ႐ြာလုံးကၽြတ္။ တိုတိုေျပာရရင္ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြရဲ႕ သေဘာထားက ဘုန္းဘုန္းဆႏၵနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း။ ၫွိလို႔မရ။ အေျခမဟန္လွေတာ့ ေ႐ႊဧည့္သည္ေတြ ျပန္ၾကေပါ့။

(၄)

‘ဆည္’ ဆိုတာ ဘယ္မွာမွန္းမသိ ေသး။ ပတတ္ေျမာင္တစ္ေၾကာက ေပါသမၽွ သစ္ေတြ၊ ဝါးေတြ၊ ႀကိမ္ေတြ အကုန္ခုတ္ ထုတ္ ငုတ္ေတာင္မခ်န္ဘူးဗ်ိဳ႕။ ‘အေျပာင္ရွင္း’ တဲ့။ ဆည္မေဆာက္ခင္ ဒီလိုေျပာင္ေအာင္ ကုန္ေအာင္ရွင္းရသတဲ့။ ပတတ္ေျမာင္ကို အေျပာင္ရွင္းတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္က ‘ဆတ္လည္ေမၽွာ္’၊ ‘ဂုံမင္းေခ်ာင္’၊ ‘သုံးပင္ဆိုင္’ ဆိုတဲ့ လၽွိဳႀကီးေတြနဲ႔ ‘ခေမာင္းတုံး’၊
‘ကသစ္ကုန္း’၊ ‘ဇင္ႁပြန္ကုန္း’၊ ‘က်ားကိုက္’ ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေလၽွာေတြက သစ္ေတြ၊ ဝါးေတြ၊ ႀကိမ္ေတြကို အေျပာင္ရွင္းသြားၾကတာေတာ့ သေဘာမေပါက္ဘူးဗ်ိဳ႕။ အဲဒီသစ္ေတာထြက္ပစၥည္းေတြကို ခုတ္တာ ထုတ္တာက ငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာရဲ႕။ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ ခန္႔မွန္းသာ ၾကည့္ေပေတာ့။ အဲဒါေတြကို မယ္ၫိုေခ်ာင္းတစ္ေၾကာ ဒလေဟာေမၽွာခ်ၿပီး သယ္ယူၾကတာကိုး။ သစ္လုံးေတြ၊ ဝါးေဖာင္ေတြ ဝင္ေအာင္းလို႔ ကမ္းပါးေစာင္းေတြၿပိဳက်၊ ေဖာင္ႀကိဳးပတ္လို႔ ကမ္းစပ္က သစ္ပင္ႀကီးေတြ ယိုင္တာယိုင္ မခိုင္တဲ့အပင္လဲေပါ့။ ေသာင္စပ္မွာလည္း သစ္ကိုင္း၊ သစ္တုံး၊ ဝါးလုံးအတိုအစေတြပရဗြနဲ႔ ေခ်ာင္းကပ်က္သြားၿပီ။ ဝမ္းစာအတြက္ဖမ္းရတဲ့ ကဏန္း၊ ပုစြန္၊ ငါးေတြ အလြန္ ရွားပါးသြားၿပီပဲ။

‘ပတတ္ေျမာင္ဆည္’ ကို စတည္တာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၁ ခုႏွစ္၊ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိတာေပါ့။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ဘုန္းဘုန္းဦးနႏၵ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာေလ။ ႐ြာကလူႀကီးေတြက နိမိတ္မေကာင္းဘူးတဲ့။ မူလပထမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အုတ္ဂူလည္း ေရေအာက္ေရာက္သြားၿပီကိုး။ ဆည္တည္ေဆာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကုမၸဏီကလူေတြလာၿပီး စိုက္ခင္းေတြ တည္ေထာင္ၾကေသးရဲ႕။ သိပ္မျဖစ္ေျမာက္ဘူးထင္ပါတယ္။ ေလး၊ ငါးႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ လုပ္ငန္းေတြရပ္သြားပါေရာလား။ ဆည္ကို ဒီအတိုင္းပစ္ထားခဲ့ၾကတယ္ေလ။ ဆည္ေအာက္ဘက္က႐ြာေတြမွာ ေခ်ာင္းေရမလုံေလာက္ၾကဘူး။ ေႏြဘက္မွာ ငါးေတြေသ၊ ႏြားေရတိုက္ဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲရွိၾကရဲ႕။ တခ်ိဳ႕႐ြာေတြ ပ်က္ကုန္ၿပီ။ လက္ပံစု႐ြာကေတာ့ ဆည္ေအာက္ဘက္မွာ ကပ္ေနသမို႔ ဆည္ေရနဲ႔ ယာခင္း၊ ကိုင္းခင္းကေလးေတြ စိုက္ပ်ိဳးၾကရဲ႕။ ပိုးေတြက်တယ္။ ဘာပိုးေတြလဲ မသိဘူး။ အရင္က တစ္ခါမၽွ မျမင္ဖူးဘူး။ သီးႏွံေတြ သိပ္မေအာင္ျမင္။ မိုးအခါမွာ စပါးစိုက္ျပန္ေတာ့လည္း အပင္ေတြ သိပ္မသန္စြမ္းလို႔ စပါးထြက္ႏႈန္းကက်၊ ဟိုအရင္တုန္းကလို ႏွစ္စဥ္ ေခ်ာင္းေရမလၽွံေတာ့လို႔ ေျမဆီခန္းလာတယ္ေျပာၾကရဲ႕။သိသာထင္ရွားလာတာက ဆည္တည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း မိုးေခါင္လာတယ္။ ႐ြာျပန္ေတာ့ သည္းသည္းမဲမဲ။ ေလထန္လာတယ္။ ႐ြာကလူႀကီး သူမေတြေျပာတာက ပတ္ဝန္းက်င္က သစ္ပင္သစ္ေတာေတြ ေျပာင္စင္သြားလို႔ ျဖစ္ရတာတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြ အၿမဲပဲညည္းၫူေနၾကတာတစ္ခုရွိရဲ႕။ ေနဝင္တာနဲ႔ ျခင္မည္းအုပ္ႀကီးေတြ ႐ြာထဲဝင္လာၾကၿပီး ကိုက္ၾကဖဲ့ၾကနဲ႔ အိပ္လို႔မရဘူးတဲ့။ ျခင္ဖုေတြက ယားနာျဖစ္ တဗ်စ္ဗ်စ္ကုတ္ေနၾကရတယ္။ ဒီအရပ္ကလူေတြ ျခင္ေထာင္ကိုမျမင္ဖူးၾက။ အရင္တုန္းက ေန႔ေန႔ညည ျခင္မွမကိုက္တာ။

ခက္တာက လက္ပံစု႐ြာသူ႐ြာသားေတြခမ်ာ စာလည္းမတတ္၊ ၿမိဳ႕နဲ႔လည္း အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာ့ ပညာဗဟုသုတ ေခါင္းပါးၾကရွာတယ္။ အယူသီးၾကတယ္။ ဒီဆည္ႀကီးေဆာက္ၿပီးကတည္းက မိုးေခါင္တယ္။ စပါးႏွံသီးႏွံေတြ မေအာင္ျမင္။ ဒါ့အျပင္ ႐ြာကလူႀကီးလူငယ္ေတြ မၾကာခဏဖ်ားနာၿပီး ေသဆုံးၾကရတယ္။ ကၽြဲႏြားေတြလည္း ေရာဂါရၿပီး ေသၾကတယ္။ ႐ြာက ကေလးႏွစ္ေယာက္စ သုံးေယာက္စ ဆည္ထဲမွာ ေရနစ္ေသဆုံးဖူးတယ္။ စတာေတြေပါ့။ ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးေတြ ႀကဳံေတြ႕လာရတာဟာ ႐ြာရဲ႕မူလပထမဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အုတ္ဂူနဲ႔ ႐ြာသူ ႐ြာသားတို႔ရဲ႕ ကြယ္လြန္သြားၾကတဲ့ မိဘဘိုးဘြားေတြ သခ်ဳၤ ိင္းေရေအာက္ ေရာက္သြားတာေၾကာင့္ နတ္မိစၧာေတြက ဒဏ္ ခတ္ၾကတာတို႔ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြ ယုံၾကည္စြဲလန္းေနၾကရဲ႕။ လမိုက္ညေတြမွာ ဆည္ထဲက မီးလုံးႀကီးေတြ ေ႐ြ႕လ်ားေနတာ ေတြ႕ဖူးတဲ့သူရွိသတဲ့။ ဆည္ထဲက ေအာ္သံႀကီးေတြ ၾကားရတတ္သတဲ့။ ေရေအာက္သခ်ဳၤ ိင္းေဟာင္းနားမွာ ဧရာမငါးႀကီးေတြရွိသတဲ့။ ကေလးေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေနၫိုရင္ ဆည္ဘက္ကိုမသြားရဲၾက။ တိုက္ဆိုင္လြန္းတယ္လို႔ ေျပာရမလားပဲ။ ‘ပတတ္ေျမာင္ဆည္’ က်ိဳးလို႔ ‘လက္ပံစု’ ႐ြာ အျဖစ္ဆိုးႀကဳံရတဲ့ ဝါေခါင္လဆုတ္ ၃ ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔မနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ဟာ ဘုန္းဘုန္းဦးနႏၵ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့ ၁၉ ႏွစ္ေျမာက္ လ၊ ေန႔၊ ရက္၊ အခ်ိန္နဲ႔ ကြက္တိျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ ။ 

ခ်ိဳးငွက္ (သံတြဲ)
၂၉-၈-၂၀၁၈

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *