နိဗၺာန္ရည္မွန္း နားမခံသာ

ရည္႐ြယ္ခ်က္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ တီထြင္ခဲ့ၾကေသာ ေလာ္စပီကာအပါအဝင္ အသံခ်ဲ႕စက္မ်ိဳးစုံတို႔သည္ လူတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားေအာက္တြင္မူ ဆူညံသံအျဖစ္သို႔  ေျပာင္းလဲေခ်ၿပီ။

နိဗၺာန္ရည္မွန္းကာလုပ္ေဆာင္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားသူ ငါအဖို႔ နားမခံသာ ျဖစ္ေနရသည္။

သဒၵါတရားကဲလွသည့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလ ေရာက္သည္ႏွင့္ ကထိန္ခင္းရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။

လမ္းဆုံ၊ လမ္းခြမွသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဂိတ္မ်ား၊ ရပ္ကြက္ေက်း႐ြာမ်ားအတြင္းအထိပါ လွည့္လည္ၿပီး ခုနစ္ရက္သားသမီးမ်ား ကုသိုလ္ရေစရန္ အလႉခံၾကသည္။

႐ိုး႐ိုးအလႉခံျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ အသံခ်ဲ႕စက္၊ ေလာစပီကာမ်ားျဖင့္ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းမ်ိဳးစုံတို႔ကို အၿပိဳင္အဆိုင္ လူအမ်ားနားမခံသာႏိုင္ေအာင္အထိ အသံကုန္ဖြင့္၍ အလႉခံျခင္းျဖစ္သည္။ ရပ္ကြက္အခ်ိဳ႕တြင္ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိ၊ နံနက္ ၃ နာရီမွသည္ ည ၁၂ နာရီေက်ာ္သည့္တိုင္ မရပ္မနားသီခ်င္းမ်ိဳးစုံဖြင့္သည့္အတြက္ ရပ္ကြက္အတြင္းေနထိုင္သူမ်ား နား မခ်မ္းသာလွေပ။

“နားေတြ ကြဲမတတ္ပဲ။ မနက္ ၃ နာရီကတည္းက ဖြင့္ေနတာ”ဟု ေျမာက္ဥကၠလာပ (၂)ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သည့္ အသက္၆၀အ႐ြယ္ ေဒၚခင္သာက ေျပာဆိုသည္။

ည ၁၂ နာရီဝန္းက်င္တြင္ ရပ္ကြက္အတြင္း ပ်ံလြင့္လာသည့္ အသံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သုံးေပနီးပါးျမင့္သည့္ ေဆာင္းေဘာက္ေလးခုမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ၿပီး အသံက တစ္ရပ္ကြက္လုံး လႊမ္းၿခဳံေလသည္။

ယင္းအသံမွာ ေျမာက္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္(၂)ရပ္ကြက္ရွိ တန္ေဆာင္းမုန္း လျပည့္ေန႔ နိဗၺာန္ေဈးက်င္းပရန္ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ေနသည့္အဖြဲ႕ထံမွ ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္သို႔ရည္မွန္း၍ အလႉအတန္းျပဳရန္ ရည္႐ြယ္ေသာ္လည္း ထိုညအဖို႔(၂)ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သူအခ်ိဳ႕အတြက္မူ နားဒုကၡပင္တည္း။

အမွန္တြင္ တန္ေဆာင္မုန္းလေရာက္သည္မွ မဟုတ္။ တန္ခူးကာလျမန္မာ့ ႏွစ္သစ္ကူးသႀကၤန္တြင္လည္း အသံခ်ဲ႕စက္ပါသည္။ မဂၤလာေဆာင္မ်ား တြင္လည္း မေဆာင္မီတစ္ရက္အလိုမွ စဖြင့္သည္။ ညပိုင္းတြင္ အရပ္ထဲ၌ တစ္ရပ္ကြက္လုံးၾကားရန္ ကာရာအိုေက ဆိုၾကျပန္သည္။ မဂၤလာေဆာင္မြန္းလြဲပိုင္းအထိ နားမခံသာေအာင္ ဖြင့္ၾကသည္။

ကထိန္ခင္းရန္၊ ဆီမီးပူေဇာ္ရန္၊ ဆြမ္းေလာင္းရန္၊ ဆြမ္းသိမ္းပြဲလုပ္ရန္၊ လမ္းျပင္ရန္၊ အလႉလုပ္ရန္စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးစုံအတြက္ ၁၂ လ ရာသီကာလပတ္လုံး အသံခ်ဲ႕စက္မ်ိဳးတို႔မွာ မနားရ။ ထို႔အတူ လူတို႔သည္လည္း ဆူညံမႈ ဝဲဩဃတြင္ ေမ်ာပါေနၾကရသည္။

နားဒုကၡ

လူ၏နားသည္ ၂၄ နာရီပတ္လုံး အလုပ္လုပ္သည္။

လူခႏၶာကိုယ္ရွိ နားသည္ အဖြင့္ျဖစ္၍ ၾကားခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ မၾကားခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ အသံဟူသမၽွ ဝင္ေရာက္လာျခင္းကို လက္ခံရသည္။ ၾကားလိုသည့္ အသံမ်ားကို ၾကားရလၽွင္ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း မၾကားလိုသည့္အသံမ်ားကို ၾကားရလၽွင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သည္။

လူငယ္မ်ားအတြက္ Rock ဂီတသည္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ႀကီးပိုင္းအသက္အ႐ြယ္အတြက္မူ ဆူညံသည့္ အသံ ျဖစ္ႏိုင္သည္။

အသံကို အသံႀကိမ္ႏႈန္း (decibels – dB) ျဖင့္ တိုင္းတာႏိုင္သည္။ ၇၅  decibels ထက္မ်ားေသာ အသံကို အၿမဲၾကားေနရပါက အၾကားအာ႐ုံခ်ိဳ႕ယြင္းႏိုင္သည္။ အိမ္ခန္းတြင္းမွ အသံသည္ ၃၀  decibels ထက္နည္းသင့္သည္ဟု ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႕ႀကီးက အႀကံျပဳထားသည္။

လူတို႔သည္ ဆူညံသံ ၁၃၅ decibels ႏွင့္အထက္ကို ၾကားရလၽွင္ နာက်င္မႈကို ခံစားရသည္ဟု ဆိုသည္။ ၇၅ decibels ထက္မ်ားသည့္ အသံကို အၿမဲၾကားေနရပါက အၾကားအာ႐ုံ ခၽြတ္ယြင္းေစႏိုင္သည္။

ပုံမွန္စကားေျပာသံသည္ decibels  ၅၅ ဝန္းက်င္ရွိၿပီး အသံခ်ဲ႕စက္မွအသံသည္ decibels ၁၀၀ ႏွင့္အထက္တြင္ ရွိသည္။ ဂ်က္ေလယာဥ္၏ အသံသည္ ၁၃၅ ဒက္စီဘယ္ဝန္းက်င္ရွိသည္။ အကြာအေဝးအေပၚတြင္လည္း မူတည္၍ အသံအတိုးအက်ယ္ ကြာျခားႏိုင္သည္။

အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္လိုက္၍ အသံၾကားႏိုင္စြမ္းအား ကြာျခားသည္။ လူႀကီးမ်ားထက္ ကေလးငယ္မ်ားက ဆူညံသံကို ခံႏိုင္ရည္မရွိေပ။ ဆူညံသံေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား၏ စကားေျပာျခင္းႏွင့္ နားေထာင္ျခင္းကို ထိခိုက္ေစပါသည္။ နားထဲ၌ ပိတုန္းျမည္သံကဲ့သို႔ တဝီဝီအသံမ်ား ၾကားေနရတတ္သည္။

ဆူညံသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ပညာသင္ယူရေသာ ကေလးမ်ားတြင္ စာဖတ္ႏႈန္းေႏွးေကြးျခင္း၊ ဘာသာစကားသင္ယူရာတြင္ အသံထြက္လြဲမွားျခင္း၊ သင္ခန္းစာေပၚ အာ႐ုံစူးစိုက္မႈနည္းသျဖင့္ သင္ခန္းစာကို ေကာင္းစြာ မေက်ညက္ျခင္း၊ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ ေသြးတိုးေရာဂါျဖစ္ျခင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္းတို႔ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည္။

ဆူညံသံသည္ သဘာ၀မွလာသည္ထက္ လူမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္မႈ ပိုမ်ားသည္။ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈဘ၀မ်ားေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွသည္ လည္းေကာင္း၊ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားမွသည္ လည္းေကာင္း ဆူညံသံထြက္ေပၚသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္မူ အလႉခံမ႑ပ္၊ ထီေၾကာ္ျငာ၊ အသံမစဲပ႒ာန္းပြဲ၊ တရားပြဲ၊ အလႉ၊ မဂၤလာေဆာင္၊ အသုဘ၊ ရပ္ကြက္ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ အသံခ်ဲ႕စက္အသံမ်ား ျဖစ္သည္။

ဆူညံသံေၾကာင့္ နားပ်က္စီးေစႏိုင္သည္။ နားသည္ အၾကားအာ႐ုံအျပင္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဟန္ခ်က္ထိန္းသည့္ အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ေၾကာင္း နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လည္ေခ်ာင္း၊ ဦးေခါင္းႏွင့္ လည္ပင္းအထူးကုေဆး႐ုံမွ ပါေမာကၡေဒါက္တာေဒၚခင္လွလွက ေျပာၾကားသည္။

ေခတ္ကာလတို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ျခင္းႏွင့္အတူ ျမန္မာတို႔၏ ၁၂ လရာသီပြဲေတာ္မ်ား ‘ေလာ္’မွာလည္း မပါမၿပီးျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေခတ္တြင္မူ ျမန္မာ့ပြဲေတာ္တိုင္းတြင္ မရွိမျဖစ္အရာသည္က အျခားမဟုတ္ ထိုအသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ ေလာ္မ်ားပင္။

နားမခံသာသျဖင့္ ေလာ္အသံကို တိုးေပးရန္ သြားေရာက္ေျပာဆိုသူမ်ားပင္လၽွင္ ဆဲဆိုခံရသည္အထိ ႀကဳံေနရသည္။

လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ေဒၚတင္စုလႈိင္ကမူ “အသံေလး နည္းနည္းေလာက္ တိုးေပးပါေျပာမိလို႔ ယုတ္ညံ့တဲ့ စကားေတြ ေျပာတဲ့အျပင္ ေလာ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ကၽြန္မတို႔အိမ္ဘက္ လွည့္ဖြင့္တယ္”ဟု ၎ ႀကဳံေတြ႕ရသည့္အေျခအေနကို ရွင္းျပသည္။

အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ ၁၀ ရက္ဆက္တိုက္ နံနက္၇နာရီမွစ၍ ည ၁၀ နာရီေက်ာ္သည့္တိုင္ သီခ်င္းမ်ိဳးစုံကို မနားတမ္းဖြင့္သည့္အတြက္ အသံတိုးေပးရန္ ေျပာသည့္ ေဒၚတင္စုလႈိင္ကို အလႉခံမ႑ပ္တြင္ ရွိေနသူတစ္ဦးက မေခ်မငံေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ေတာ္ေတာ္ကို ဆူတာပါ။ ေဘးအိမ္က ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ အဘြားဆို ေဆး႐ုံေတာင္ တင္လိုက္ရတယ္”ဟု ေဒၚတင္စုလႈိင္က လႈိင္သာယာ(၁၉)ရပ္ကြက္တြင္ ႀကဳံေနရသည့္ ေလာ္ဒုကၡကို ရွင္းျပသည္။

ျပည္သူအမ်ားႀကဳံေနရသည့္ ေလာ္စပီကာျပႆနာသည္ ရပ္ကြက္ အတြင္းတြင္သာ လွည့္လည္ေနသည္ မဟုတ္ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္အထိတိုင္ ေပါက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ ခုက ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒတြင္ ပါဝင္သည့္ အသံခ်ဲ႕စက္ (ေလာ္စပီကာ)ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ရပ္ကြက္၊ ေက်း႐ြာမ်ားအထိ သက္ေရာက္မႈ ရွိေစရန္ေမးျမန္းျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခိုင္မာေဌးက ေမးျမန္းျခင္းျဖစ္သည္။

အသံခ်ဲ႕စက္၊ ေဆာင္းေဘာက္စ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာရပ္ကြက္၊ ေက်း႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္ သတ္မွတ္စည္ကမ္းအတိုင္းသာ ဖြင့္ခြင့္ေပးထားကာ မလိုက္နာသူမ်ားကို ေထာင္ဒဏ္အထိ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအခ်ိန္က ရန္ကုန္တိုင္းလုံၿခဳံေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးတာဝန္ယူထားသူ ဗိုလ္မႉးႀကီးတင္ေအာင္ထြန္းက တိုင္းလႊတ္ေတာ္တြင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။

ထိုသို႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္းခဲ့သည့္ ေလာ္စပီကာျပႆနာသည္ကား အခ်ိန္ ၂ ႏွစ္နီးပါးၾကာသည္အထိ ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

“နယ္လုံဝန္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ကတိလည္း ေပးထားတယ္။ ရပ္ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြေကာ ဒီကိစၥကို ေသေသခ်ာခ်ာေျပာေပးၿပီး ၾကပ္မတ္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေအာက္ေျခမွာ ေသခ်ာမလုပ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခိုင္မာေဌးက ေျပာဆိုသည္။

ယေန႔တိုင္ ေလာ္စပီကာျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းက ဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဒဏ္ေငြနည္းပါးျခင္း၊ လမ္းမႉး၊ ရာအိမ္မႉး၊ ဆယ္အိမ္မႉးႏွင့္ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးတို႔၏ တာဝန္ေပါ့ေလ်ာ့မႈႏွင့္ လူမုန္းမခံခ်င္သည့္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ရပ္ကြက္ သို႔မဟုတ္ ေက်း႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမႉးဥပေဒတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္ရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာရပ္ကြက္၊ ေက်း႐ြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ုံးသို႔ သုံးရက္ႀကိဳ၍ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံရမည္ျဖစ္သည္။ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္ရာတြင္လည္း နံနက္ ၆ နာရီမွ ည ၉ နာရီထိ လူအမ်ားၾကား႐ုံသာ ဖြင့္လွစ္ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ရပ္ကြက္ထဲက အေျခအေနမွာ ဥပေဒကို ပ်က္ရယ္ျပဳေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ရပ္ကြက္ေနျပည္သူမ်ားမွာ ေလာ္ေၾကာင့္ ဒုကၡလွလွေတြ႕ေနၾကသည္။

ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို မလိုက္နာလၽွင္ ဒဏ္ေငြက်ပ္ငါးေထာင္ က်ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္လၽွင္ ခုနစ္ရက္ထက္ မပိုသည့္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။

ေလာ္စပီကာဖြင့္ျခင္းကို ေငြဒဏ္၊ ေထာင္ဒဏ္မ်ား ပါဝင္သည့္ဥပေဒျဖင့္ ကန္႔သတ္ထားေသာ္လည္း စက္ပိတ္ျခင္း၊ အသံတိုးေပးျခင္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္းေနၾကသည္။

“တိုင္ၾကားတဲ့သူ ရွိတယ္။ အႀကီးအက်ယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ရပ္ကြက္အေနအထားအရ ေျဖရွင္းတာပဲ ရွိပါတယ္။ အသံတအားဆူညံလို႔ အသံေလးတိုးေပးဖို႔ေျပာတာေလာက္ပဲ ရွိတာပါ”ဟု လႈိင္သာယာ (၁၈) ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ဦးေအာင္ကိုဝင္းက ေျပာဆိုသည္။

လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ (၁၈) ရပ္ကြက္တြင္ နံနက္ ၆ နာရီမွ ည ၉ နာရီ အထိသာ ေလာ္စပီကာ၊ ေဆာင္းေဘာကစ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ခြင့္ေပးထားၿပီး ရပ္ကြက္ျခားအလႉခံမ်ားကိုမူ ေလာ္စပီကာအသုံးမျပဳဘဲ အသံခ်ဲ႕စက္ငယ္သာဖြင့္၍ အလႉခံရန္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ထားေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

နိဗၺာန္ကို ရည္မွန္းသည့္ အလႉတြင္ ဆူညံလွသည့္ ေလာ္စပီကာမ်ားျဖင့္ သီခ်င္းမ်ိဳးစုံသီဆိုဖြင့္ရန္ လိုအပ္ပါ၏ေလာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားကို လမ္းၫႊန္ျပသခဲ့သည့္ ျမတ္စြာဘုရာသည္ ဆူညံသံကို ႏွစ္သက္ပါေလာ။

ယေန႔ေခတ္တြင္မူ ‘ေလာ္စပီကာမပါ လူမလာ။ ေလာ္စပီကာမရွိ လူမသိ’ဟူသည့္ ေခတ္သစ္ထုံးကို ႏွလုံးမူေနၾကသည္။ အလႉအတန္းဆိုသည္ႏွင့္ ေလာ္စပီကာ၊ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးမ်ားကို လူတိုင္း ေျပးျမင္မိသည္သာ။

“မဖြင့္နဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္အခါေလးနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ အထိုင္ (မ႑ပ္တြင္)က တစ္မ်ိဳး လွည့္ၿပီး အလႉခံတာကတစ္မ်ိဳးဆိုေတာ့ နားမခံႏိုင္ဘူး။ ဘုရားရွင္က တိတ္ဆိတ္မႈကို ခ်ီးမြမ္းတာဗ်”ဟု ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ (ေတာင္းပိုင္း)ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ဦးစိုးသူက ေျပာဆိုသည္။

ရပ္ကြက္ထဲရွိ ဆိုက္ကားဂိတ္မွသည္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္အထိ ေပါက္ေရာက္သူ ‘ေလာ္’၏ ရာဇာဝင္ကို ေစငုၾကည့္ရလၽွင္ …။

ျမန္မာတြင္ ‘ေလာ္’ဟု အမည္နာမတြင္သည့္ Megaphone (ေအာ္လံ)ကို ဂရိႏိုင္ငံတြင္ စတင္အသုံးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူအမ်ားတစ္ၿပိဳင္နက္ထဲ သိရွိေစလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္ ‘ေလာ္’ ကို အသုံးျပဳေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၁၂ဝန္းက်င္တြင္ ‘ေလာ္’ ၏ေနရာတြင္ အစားထိုးမည့္ အသံခ်ဲ႕စက္ ေဆာင္းေဘာက္စ္ကို အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား Lee De Forest တီထြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ ၁၉၁၂ မွသည္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္သည့္ ပစၥည္းျဖစ္သည္။

ရည္႐ြယ္ခ်က္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ တီထြင္ခဲ့သည့္ ထိုပစၥည္းသည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ျမန္မာတို႔၏ တလြဲသုံးမႈေၾကာင့္ မ်က္မုန္းက်ိဳးခံရသည့္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေနေလၿပီ။

ရည္မွန္းနိဗၺာန္ေရာက္ရန္ အေထာက္အပံ့တစ္ခုျဖစ္သည့္ အလႉအတန္းျပဳလုပ္မည္ကိုပင္ စိုးရိမ္သူအခ်ိဳ႕ ရွိလာသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဦးစိုးသူတစ္ေယာက္ အပါအဝင္ျဖစ္သည္။

“အလႉအတန္းရာသီေရာက္မွာေတာင္ ေၾကာက္တယ္။ တစ္ရပ္ကြက္လုံး ဆူညံေနတာ”ဟုဆိုေလသည္။

ပို႔ပိ႔ု

စာကိုး –  ဆူညံသံမ်ား၏ အႏၲရာယ္ (ေအးၿငိမ္း-ေလးမ်က္ႏွာ)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *