ျမစ္ႏွင့္ ကမ္းပမာ ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာ

ဓာတ္ပံု - မိုးေက်ာ္လြင္

ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေစရန္ တင္းက်ပ္ရာမွ ေျဖေလၽွာ႔ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ တစ္ဖန္ျပန္တင္းက်ပ္ခဲ့သည္။ ယခုျပန္လည္ေျဖေလၽွာ႔ေပးရန္ ေတာင္းဆိုၾကရျပန္သည္။

တင္းရာမွေလၽွာ႔၊ ေလၽွာ႔ရာမွတင္း သံသရာလည္ေနသည္က ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာ။

စာေရးဆရာမ (ေဒၚ) ၾကည္ေအး၏ မီဝတၱဳကို ယင္းဝတၱဳနာမည္အတိုင္း အသက္သြင္း႐ိုက္ကူးထားသည့္ ‘မီ’႐ုပ္ရွင္မွ အစျပဳ၍ ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာဂယက္လႈိင္းျပန္ထန္လာသည္။

႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူက ကိုယ္တိုင္ ဆင္ဆာ လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူက နားလည္မႈလြဲကာ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ကို ေဝဖန္ျပစ္တင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ ‘မီ’ ျပႆနာမွာ အသစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆင္ဆာကိစၥမွာ ျပႆနာအေဟာင္း ျဖစ္သည္။

ဆင္ဆာကို ပယ္ဖ်က္ေစလိုသည္အထိ သေဘာထားရွိသူ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားရွိသလို လက္ရွိအေျခအေနအရ ဆင္ဆာမူဝါဒေျဖေလၽွာ႔ေပးရန္လိုလားသူ ေလာကသားမ်ားလည္း ရွိသည္။

“ဂီတဆိုရင္ စာေပစိစစ္ေရး မရွိေတာ့ဘူး။ ကဗ်ာမွာလည္း လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးလို႔ ရတယ္။ ႐ုပ္ရွင္မွာပဲ လြတ္လြပ္စြာ ဖန္တီးခြင့္မရွိဘူး ျဖစ္ေနတာ။ အဲဒီတစ္ခု ကေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္”ဟု ဝါရင့္သ႐ုပ္ေဆာင္ခင္လႈိင္က ဆိုသည္။

အဓိကေထာက္ျပသည္မွာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္ျပသခြင့္ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနေသာေၾကာင့္ ဆင္ဆာမူဝါဒကို ေျဖေလၽွာ႔၊ပယ္ဖ်က္ေစလိုျခင္းျဖစ္သည္။

“ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ေႂကြးေၾကာ္ထားေပမယ့္ တင္းက်ပ္တဲ့ မူဝါဒေတြနဲ႔ ျဖတ္ေတာက္မႈေတြ ႐ုပ္ရွင္မွာ ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဒါသည္ ဒီမိုကေရစီစံခ်ိန္စံႏႈန္းအရ အလြန္နိမ့္ပါးတယ္လို႔ ကမာၻ႕ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္”ဟု ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ဆင္ဆာမူဝါဒမ်ား ျပန္လည္သုံးသပ္ျခင္း ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ ဦးဇင္ဝိုင္းက ေျပာၾကားသည္။

ဆင္ဆာမူဝါဒကို ၁၉၆၂ခုႏွစ္  ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ခဲ့ၿပီး ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ ႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ဆင္ဆာျဖင့္ ခ်ဳပ္ကိုင္ခဲ့သည္။

႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာမူဝါဒ အတင္းက်ပ္ဆုံးကာလမွာ ၁၉၇၀ ႏွင့္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

ထိုဥပေဒအရ ဆင္ဆာမူဝါဒအခ်က္ ၁၀ သတ္မွတ္ကာ ယင္းသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္  မညီသည့္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္ကားမ်ားကို ႐ိုက္ကူး၊ျပသခြင့္ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ စတင္သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆင္ဆာမူဝါဒကို ေျဖေလၽွာ႔ေပးရန္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားက ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကၿပီး ဆင္ဆာမူဝါဒ ၁၀ ခ်က္မွ ေလးခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ေပးခဲ့သည္။

ဆင္ဆာအဖြဲ႕အျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိေနေသာ္လည္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္အထိ ဆင္ဆာမူဝါဒကို ေျဖေလၽွာ႔ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမႈ၊ဘာသာတရားႏွင့္ ၿငိစြန္းမႈ၊ စကားအေျပာအဆို ၾကမ္းတမ္းမႈ၊ လိင္လႈံ႔ေဆာ္မႈ စသည့္ျပကြက္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည့္အတြက္၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ဆင္ဆာမူဝါဒကို ျပန္လည္တင္းက်ပ္လိုက္သည္။

“႐ုပ္ရွင္ကားေတြက အရင္ကထက္ အေရအတြက္ မ်ားျပားလာတာနဲ႔အမၽွ ေဝဖန္မႈေတြက ပိုမ်ားလာတယ္။ ျပည္သူေတြဘက္က ေဝဖန္တဲ့ အခ်က္ေတြက ေမာင္နဲ႔ အစ္မ၊ သားနဲ႔ အမိ ၾကည့္လို႔မရတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြ၊ ျမန္မာကားေတြကို  လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ဖြင့္တဲ့အသံကိုပဲ နားေထာင္တယ္။ ႐ုပ္မၾကည့္ဘဲနဲ႔ေတာင္ စြဲမက္စရာမေကာင္းဘူး”ဟု ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ျမႇင့္တင္ေရးဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ဦးသိန္းႏိုင္က ဆိုသည္။

႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ဆင္ဆာ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ ႐ိုက္ကူးႏိုင္မည္ဆိုပါက ဆင္ဆာအဖြဲ႕အေနႏွင့္ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ရန္ ေထာက္ၫႊန္ေဖာ္ျပရမႈမွာ နည္းပါးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆင္ဆာမူဝါဒေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

သို႔ရာတြင္ ဆင္ဆာမူဝါဒတင္းက်ပ္မႈကို ေျဖေလၽွာ႔ေပးခဲ့သည့္ ကာလအတြင္း ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားအေနႏွင့္ ယင္းအခ်က္ကို အခြင့္အလမ္းတစ္ရပ္အျဖစ္ အမွန္တကယ္ဆုပ္ကိုင္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊မရွိကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္အထိ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ားတြင္ ျပသခဲ့ေသာ ျမန္မာ့  ႐ုပ္ရွင္မ်ား၏ အရည္အေသြးကို ၾကည့္ၿပီး အေျဖထုတ္လၽွင္ တစ္စြန္းတစ္စသိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုကာလက ထြက္ရွိခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္အမ်ားစုမွာ ဟာသဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္၏ ေဝဖန္မႈမ်ားစြာ  ခံခဲ့ၾကရသည္။

အထူးသျဖင့္ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသူမ်ားသာ ၾကည့္႐ႈရန္သင့္ေသာ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား၊ မိသားစုအတူၾကည့္ရန္ မသင့္ေသာ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား၊ လိင္ခြဲျခားႏွိမ္ခ်မႈ၊ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားႏွိမ္ခ်မႈဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားကို ႐ိုက္ကူးျပသခြင့္ျပဳထားျခင္းကို ျပည္သူမ်ားက ေဝဖန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

“ၾကည့္ဖူးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုအမ်ားစုမွာ ေဂး(မိန္းမလ်ာ)ဆိုရင္ အၿမဲနန္႔နန္႔တက္၊ စပ္စလူး ျဖစ္ခိုင္းမယ္။ အသားမည္းသူဆိုရင္ ႏြားႏို႔ပို႔ကုလား လုပ္ခိုင္းၿပီး ဟာသလိုလိုနဲ႔ ႏွိမ့္ခ်႐ိုက္ျပမယ္။ မသန္စြမ္းေတြဆိုလည္း အၿမဲလိုလို ႐ူးသလို ေပါသလို ဇာတ္႐ုပ္လုပ္ခိုင္းမယ္။ ဒါေတြကို ဟာသအေနနဲ႔ ျမင္ေပးပါလို႔ ေျပာေန၊ ႐ိုက္ေနတဲ့သူေတြကမွ တကယ့္ဟာသ အစစ္ပဲ”ဟု ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သူ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသား ကိုညီညီေဇာ္က မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

သို႔ေသာ္ ယမန္ႏွစ္က ႐ုံတင္ျပသခဲ့ေသာ ‘ည’႐ုပ္ရွင္မွ စတင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကေျပာင္းလဲေရးလႈိင္းမွာ ‘ဥပါယ္တံမ်ဥ္’႐ုပ္ရွင္တြင္ ပိုမိုအားႀကီးလာၿပီး ယခုအခါအရည္အေသြးရွိေသာ ႐ုပ္ရွင္မ်ားကို ဖန္တီးထုတ္လုပ္လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအရွိန္ရလာခ်ိန္တြင္ ဆင္ဆာမူဝါဒ ရွိသင့္၊မရွိသင့္ႏွင့္ ဆင္ဆာခြင့္ျပဳသင့္သည္ကို ခြင့္မျပဳ၊ ခြင့္မျပဳသင့္သည္ကို ခြင့္ျပဳေနသည္ဆိုေသာ ေဝဖန္ခ်က္မ်ား ေပၚထြက္လာသည္။

ဆင္ဆာမူဝါဒမွ လြတ္ကင္းလာသည့္ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစေသာ ေပါကားမ်ားစြာရွိသလို တစ္ဖက္တြင္ အႏုပညာဖန္တီးမႈအရ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ဝင္ခန္းအခ်ိဳ႕ ဆင္ဆာၿငိခဲ့ရသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။

“႐ုပ္ရွင္ကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ တန္းတူဆင္ဆာလုပ္ေနပုံရတယ္။ အားလုံးၾကည့္လို႔ရေအာင္ ကေလးေတြကအစ လူႀကီးေတြ အဆုံး ၾကည့္ဖို႔လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ရွင္အတြက္က်ေတာ့ အဆင္မေျပေလာက္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္က်ေတာ့  Entertainment ထက္အႏုပညာကို ေဖာ္ျပတဲ့အရာ ပိုျဖစ္သြားတယ္။ မုျဒာဆိုရင္ ဆင္ဆာျပႆနာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္”ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ဇဏ္ခီက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားအၾကား ႐ႈျမင္ပုံႏွင့္ နားလည္မႈလြဲျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းမွာ ဇာတ္ကားတစ္ခုမ႐ိုက္ကူးမီ ခြင့္ျပဳခ်က္တင္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ဇာတ္ကားမ်ားကို ႐ိုက္ကူးၿပီးစီးမွ ႐ုံတင္ျပသခြင့္ရရန္ ဆင္ဆာအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပလာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။

ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ဆင္ဆာအဖြဲ႕က ေထာက္ျပသည့္ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ရမည့္အခ်က္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္႐ိုက္ကူးရန္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံခဲ့ရသည္။

“အဓိကေတာ့ ဆင္ဆာေတြကို ေလၽွာ႔ေပးေစခ်င္တာထက္ ဇာတ္ကားတစ္ကားကို မ႐ိုက္ခင္ကတည္းက ဆင္ဆာ  တင္ရတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ဆင္ဆာတင္ကတည္းက ေထာက္ၫႊန္ခ်က္ေတြကို ေပးေစခ်င္တယ္။ ႐ိုက္ၿပီးေတာ့မွ ထပ္ျဖတ္တာဆိုရင္ေတာ့ အာ႐ုံေနာက္တာေပါ့”ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ေနတိုးက ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ တည္ဆဲဥပေဒအရ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အသက္ဝင္ေနေသာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း လုပ္ကိုင္ေနရေသာ ဆင္ဆာအဖြဲ႕တြင္လည္း ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ရွိေနသည္။

“ဇာတ္လမ္းခြင့္ျပဳခ်က္လည္း မတင္ဘူး။ ႐ိုက္ကူးေရးခြင့္ျပဳခ်က္လည္း မယူဘဲနဲ႔ ႐ိုက္လာခဲ့တယ္။ မင္းသားဆီက ႐ိုက္ရက္ရလို႔၊ ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ အဆင္ေျပလို႔၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ႐ိုက္လာတယ္။ ႐ိုက္ကူးေရးမက်ခင္ သူ႕ဘာသာ ႀကိဳက္သလို ႐ိုက္လာခဲ့ၿပီးေတာ့မွ ဆင္ဆာကို လာတင္တယ္။ ႐ိုက္ၿပီး သြားေတာ့မွ ကၽြန္မတို႔က အႀကံေပးတာကို သူတို႔က ျပန္မျပင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး”ဟု ဆင္ဆာအဖြဲ႕ဝင္ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က ရွင္းျပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ယခုႏွစ္အတြင္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ခု႐ိုက္ကူးၿပီးစီးသြားေသာ္လည္း ႐ုံတင္ျပသခြင့္ မရခဲ့ေပ။

“တင္တဲ့ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ဇာတ္လမ္းက တျခားစီျဖစ္ေနတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ခြင့္ျပဳပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ စည္းရွိတယ္။ စည္းကိုေတာ့ မေက်ာ္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း စည္းမေက်ာ္ေအာင္ အၿမဲေနတယ္။ ေက်ာ္လာခဲ့ရင္ ကၽြန္မတို႔ မခံဘူး”ဟု ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က ဆိုသည္။

ဆင္ဆာမူဝါဒကို ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ေတာင္းဆိုသကဲ့သို႔ ေျဖေလၽွာ႔ေပးရန္ ခက္ခဲလၽွင္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ေျဖေလၽွာ႔ေပးရန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာရန္လိုေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ ဦးဇင္ဝိုင္းက ဆိုသည္။

“ဒီစားပြဲမွာ ထိုင္ရင္၊ ဒီတာဝန္ကို ယူရင္ ျဖတ္ကို ျဖတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ Mindset ေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုံမွတ္ တစ္ခုကို စဥ္းစားရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ တိုက္ခိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ အေျဖေပၚမွာ မဟုတ္ပါဘူး”ဟု ၎က ဆိုသည္။

စိတ္ကူးကြန္႔ျမဴးဖန္တီးလိုသည့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔ကို သတ္မွတ္ထားေသာစည္းကမ္းမွ ေက်ာ္လြန္မသြားရန္ ထိန္းသိမ္းရေသာ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ၾကားတြင္ လုပ္ငန္းသေဘာအရ အျပန္အလွန္ေဝဖန္မႈမွာ အၿမဲတေစရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။

တစ္ဖက္တြင္ စစ္အစိုးရေခတ္က ျပ႒ာန္းထားေသာ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေဆာင္႐ြက္ေနျခင္းမွာ ေခတ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီမႈမရွိေၾကာင္း ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္သည္။

ယင္းအခ်က္ကို ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ အဓိကအခ်က္မွာ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒအသစ္ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးႏွင့္ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ ျပသခြင့္ျပဳသည့္စနစ္ (Rating System)  ေပၚထြက္လာေရးပင္ ျဖစ္သည္။

“Rating System မလာခင္ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒကို အတည္ျပဳခ်က္ရဖို႔ လိုတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဥပေဒ အတည္ျပဳခ်က္ရရင္ နည္းဥပေဒကို အတည္ျပဳရမယ္။ အဲဒီ နည္းဥပေဒထဲမွာမွ Rating System ကို ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ထည့္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က ဆိုသည္။

႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားကလည္း  Rating စနစ္ကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ေတာင္းဆိုၾကသည္။

႐ုပ္ရွင္ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲသည္မွာ သုံး၊ ေလးႏွစ္ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျပ႒ာန္းႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသလို Rating စနစ္ေျပာင္းလဲရန္မွာလည္း အေျပာလြယ္သေလာက္ လုပ္ရန္ ခက္ခဲသည့္ အေျခအေနပင္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ Rating System ဆိုတာ ေျပာတာလြယ္ပါတယ္။ လုပ္ရတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ့  အလုပ္တစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေနာက္ဆုံး ဒီလမ္းကိုပဲ သြားရမွာေလ”ဟု ဒါ႐ိုက္တာအာကာက ဆိုေလသည္။

ဆုအိေျႏၵ

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *