လူ႐ႊင္ေတာ္တစ္ဦး၏ မွိန္ေဖ်ာ့ဆည္းဆာ

ဓာတ္ပံု - ျမတ္(ကေလး)

မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ မီးပြိဳင့္အခ်ိဳ႕တြင္ အလႉခံေနေလ့ရွိသည့္ အသက္  ၇၀ ဝန္းက်င္ အဘိုးအိုတစ္ဦးရွိသည္။

အက်ႌအျဖဴ၊ ပုဆိုးအကြက္က်ားဝတ္ ဆင္၍ပုဆိုးအႏြမ္းကို ေခါင္းတြင္ပတ္ရင္း ျဖည္းေလးစြာေလၽွာက္ေလ့ရွိသည့္ သူ သည္ တစ္ခ်ိန္က ဇာတ္ခုံစင္ျမင့္မ်ားထက္မွေန၍ လူအမ်ားရယ္ေမာေအာင္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ဖူးသည့္ လူ႐ႊင္ေတာ္တစ္ဦးဟု မည္သူကမၽွ ထင္မည္ မဟုတ္။ သူ႕အမည္က တိုင္းေက်ာ္။

အိုဇာတာမေကာင္းသည့္ လူ႐ႊင္ေတာ္ႀကီးဦးတိုင္းေက်ာ္သည္ အသက္ႀကီးရင့္ခ်ိန္တြင္ သဒၵါေၾကးအလႉခံ၍ စားေသာက္ရသည့္ ဘ၀ကို ေရာက္ရရွာသည္။

တစ္ရက္လၽွင္ က်ပ္ခုနစ္ေထာင္ႏွင့္ တစ္ေသာင္းၾကား အလႉခံေငြရေလ့ရွိၿပီး လင္မယားႏွစ္ဦးရွိသည့္ သူ႕မိသားစုအတြက္ ေလာက္င႐ုံမၽွသာဟု ဆိုသည္။

“မနက္မိုးလင္းရင္ အလႉခံထြက္၊ ရတာေလးနဲ႔ စား။ အဲလိုေနရတယ္”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က တစ္လုံးခ်င္းေျပာျပေနသည္။

မႏၲေလးေျမာက္ျပင္သားျဖစ္သည့္ ဦးတိုင္းေက်ာ္ကို ၁၃၀၇ ခုႏွစ္တြင္ အဖ ဦးေဇာ္သိန္း၊ အမိ ေဒၚသိန္းသိန္းတို႔က ေမြးဖြားခဲ့သည္။ အဘိုးျဖစ္သူမွာ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္ဇာတ္အဖြဲ႕မွ လူ႐ႊင္ေတာ္ဦးေဖ်ာက္ဆိတ္ဆိုသူျဖစ္၍ အႏုပညာမ်ိဳး႐ိုးရွိခဲ့သူဟုဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။

“တို႔အေဖႀကီးက လူ႐ႊင္ေတာ္ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ေစာင္းတီးေကာင္းတာ။ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္က ေစာင္းေလး ကိုင္႐ုံကိုင္ထားတာ၊ ေစာင္းအစစ္တီးတာက တို႔အေဖႀကီး”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က အဘိုးျဖစ္သူအေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ ေျပာေနသည္။

ငယ္စဥ္ကတည္းက ဇာတ္ခုံ၊ ဇာတ္ကားစသည္မ်ားကို ဝါးျခမ္းျပားမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ကာ အိမ္ေနာက္ေဖးေျမကြက္လပ္တြင္ ကစားေလ့ရွိခဲ့သည့္ ငယ္နာမည္ ေမာင္တူး (ေခၚ) ဦးတိုင္းေက်ာ္သည္ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ကားဆြဲ (ပိတ္ကားဆြဲ) ဘ၀ျဖင့္ ဇာတ္သဘင္ေလာကသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။

ညေၾကးအျဖစ္ တစ္ညလၽွင္ ငါးက်ပ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ကားလိပ္ဆြဲမွား၍ အၿပဲအရွျဖစ္လၽွင္ ျပန္ေလ်ာ္ရသည္က ငါးက်ပ္။ ဇာတ္ခုံေရွ႕တြင္ ကျပတင္ဆက္ေနသူမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ ကားလိပ္ကို အျမန္ဆြဲရသည္မ်ားရွိသျဖင့္ ေသတၱာေထာင့္စြန္းႏွင့္ မလြတ္လၽွင္ ၿဗိကနဲအသံထြက္၍ ကားလိပ္မ်ားက ၿပဲသြားတတ္ေလသည္။

ရသည့္ ညေၾကးကို ျပန္ေလ်ာ္ေပးလိုက္ရသည့္ အခါေပါင္းကလည္း မနည္း။ ထိုအခါ သနားတတ္သည့္ ဇာတ္ဆရာက လက္ဖက္ရည္ဖိုးအျဖစ္ တစ္က်ပ္ငါးမူး ျပန္ေပးတတ္သည္။

ကားဆြဲအျဖစ္ လိုက္ပါေနသည့္ ဇာတ္ထဲတြင္ ညိဳညိဳစန္းဆိုသည့္ မင္းသမီးတစ္ဦးလည္း ပါသည္။ ထိုမင္းသမီး၏ ထန္း႐ြက္ပုတီးသီခ်င္းကို လူႀကိဳက္မ်ားသည္။ ဇာတ္ခုံထက္တြင္ ထိုသီခ်င္းကို သီဆိုသည့္အခါ ကားဆြဲမ်ားျဖစ္သည့္ ေမာင္တူး (တိုင္းေက်ာ္) ႏွင့္ ငေမာင္တို႔က ပါးကြက္ၾကားကေလးမ်ား၊ လက္ကိုင္ပုဝါေလးမ်ားကို ေခါင္းစည္း၍ အသင့္ျပင္ထားရသည္။

“သီခ်င္းအတိုင္းပဲ။ အေဖာ္ေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ရယ္ဆိုၿပီး လွည့္ရတာ။ ေခါင္းစည္းေလးေတြနဲ႔ လက္ကိုင္ပုဝါေလးေတြကို အဲဒီအခန္းၿပီးရင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္သိမ္းရတယ္။ မသိမ္းထားရင္ အၿငိမ့္ဆရာက ႀကိမ္လုံးနဲ႔႐ိုက္တာ”ဟု လူ႐ႊင္ေတာ္မျဖစ္ေသးမီ ငယ္စဥ္ ေမာင္တူးဘ၀က ႀကဳံခဲ့ရပုံမ်ားကို ရယ္ေမာရင္းေျပာျပသည္။

တိုင္းေက်ာ္ဟူသည့္ အမည္ကို ဒုံးပ်ံတင္ဝင္းဇာတ္တြင္ လိုက္သည့္အခါမွ ရရွိခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္တြင္ ကေနသည့္ လူ႐ႊင္ေတာ္ႀကီးဦးတိုင္းေက်ာ္ (မူလ ဦးတိုင္းေက်ာ္) သည္ ေသဆုံးသြားသည့္အခါ သူ႕ေနရာ အစားထိုးဝင္ကရင္း အသက္ ႏွစ္ဆယ္အ႐ြယ္တြင္ သူ႕အမည္ကိုလည္း တိုင္းေက်ာ္ဟု တြင္ခဲ့သည္။

လူ႐ႊင္ေတာ္သက္တမ္းတစ္ေလၽွာက္တြင္ ဇာတ္ေလာက၌ ေ႐ႊတိုး – တိုင္းေက်ာ္ဟူ၍ အတြဲ၊ အၿငိမ့္ေလာက၌ တိုင္းေက်ာ္ –  ေအာင္သိုက္ဟူသည့္ အတြဲတို႔ျဖင့္ ဇာတ္ခုံထက္တြင္ ကျပအသုံးေတာ္ခံခဲ့သည္။

ေကာလင္း – ဝန္းသိုဘက္တြင္ ကျပရင္း ဖူးစာဖက္ႏွင့္ ဆုံေတြ႕ခဲ့သည္။ ေနအိမ္မွ ထြက္ေျပးလာၿပီး သူတို႔ဇာတ္အဖြဲ႕ရွိရာသို႔ ေရာက္လာသည့္ ကေလးမေလးတစ္ဦးကို သနားၿပီး သူ႕အိပ္ရာတြင္ အိပ္ေစခဲ့သည္။ ဇာတ္ကသည္မွာ ငါးညျဖစ္၍ တစ္ရက္လည္း မျပန္၊ ႏွစ္ရက္လည္း မျပန္ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ကေလးမေလးကို နင့္အိမ္ ငါလိုက္ခဲ့မယ္ဟု ေျပာလိုက္ရေတာ့သည္။

“သူ႕အစ္ကို အရက္သမားကို ေၾကာက္လို႔ ထြက္ေျပးရင္း ေတြ႕တာေပါ့။ သူက အသက္ ၂၅ ႏွစ္ ရွိၿပီဆိုေပမယ့္ ကေလးေလးအတိုင္းပဲ အရပ္က။ ဒါနဲ႔ သူ႕အိမ္ကို သြားၿပီးေျပာရတယ္။ မွတ္ပုံတင္ ယူၾကည့္ရတယ္”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာျပသည္။

အိမ္ေထာင္ဖက္ျဖစ္သူ ေဒၚေဆြေဆြျမင့္မွာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ ဉာဏ္ရည္နိမ့္ပါးသူ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေမတၱာမၽွမိၾကသျဖင့္ လက္တြဲကာ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႕အသက္က ၄၀ ခန္႔ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။

“သူက စိတ္မခ်မ္းသာတဲ့အခါမ်ိဳးဆို ေဖာက္တတ္တယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတာ့ လူေကာင္းအတိုင္းပါပဲ”ဟု ဇနီးလိုတစ္မ်ိဳး၊ သမီးလို တစ္ဖုံ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရသည့္ အိမ္ေထာင္ဖက္၏ အေျခအေနကို ေျပာသည္။

ဓာတ္ပံု – လတ္မ်ဳိးေဆြ

အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ အမရပူရၿမိဳ႕ အိုးေတာ္တိုက္နယ္အမႈိက္စုရပ္တြင္ ေနထိုင္သည္။ အိမ္ေထာင္ဖက္၏ မိဘမ်ားပိုင္ဆိုင္သည့္ ေျမကြက္ေပၚတြင္ ေနအိမ္ေဆာက္ကာေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဒၚေဆြေဆြျမင့္ကို အမႈိက္စုရပ္ကြက္ေနသူတို႔က ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ အပ်ိဳႀကီးဟု ေခၚတတ္ၾကသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ လာငွားသည့္သူရွိသည့္အခ်ိန္ အၿငိမ့္ကသည္၊ ဇာတ္ကသည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္အကူးအေျပာင္းတြင္ ယခင္ကလို အလုပ္မေကာင္းေတာ့။ အသက္အ႐ြယ္ရလာသည္ကလည္း ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႐ႊင္ေတာ္လုပ္ရင္း တစ္ဖက္က ပလတ္စတစ္ေကာက္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရေသးသည္။

“လာေခၚရင္ လိုက္သြားၿပီး ကတယ္။ မရွိရင္ေတာ့ ေရသန္႔ဘူး၊ ပလတ္စတစ္လိုက္ေကာက္တယ္ေပါ့”ဟု ဝမ္းေရးေျဖရွင္းခဲ့ရပုံမ်ားကို ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာျပသည္။

ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သျဖင့္ ယူထားသည့္ ဇနီးျဖစ္သူသည္ အမ်ားသူငါလိုသာမန္အမ်ိဳးသမီးမဟုတ္ဘဲ အႏုစားစိတ္ေဝဒနာကို ခံစားေနရသူျဖစ္ေနျခင္းက လုပ္ငန္းကိုပါ ထိခိုက္ခဲ့သည္။ ဦးတိုင္းေက်ာ္ကို အလုပ္ေခၚလိုေသာ္လည္း ဇနီးျဖစ္သူ ပါလာမည္ကိုေတာ့ မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက။

ဇနီးျဖစ္သူ၏ အေျခအေနမွာလည္း ပစ္ပစ္ခါခါထား၍ မရ။ မိဘမ်ားလည္း ရွိေတာ့သည္မဟုတ္သျဖင့္ သူသာ မိဘသဖြယ္ ျပဳစုေနရသည္။ ကိုယ္မစားရလၽွင္ ေနပါေစ၊ ဇနီးျဖစ္သူကိုေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇနီးကို မႏွစ္ၿမိဳ႕သူမ်ားႏွင့္ အလုပ္တြဲလုပ္ရန္ အဆင္မေျပေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝင္ေငြရရန္ ပလတ္စတစ္ေကာက္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာျပသည္။

အသက္အ႐ြယ္လည္းရလာၿပီျဖစ္၍ ပလတ္စတစ္ေကာက္သည့္ အလုပ္ကို မလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အခ်ိန္၊ လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ခန္႔မွစ၍ အလႉခံစားရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။

“ျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ တို႔ကို လူမသုံးေတာ့တာေပါ့။ ဇာတ္ေတြကလည္း ေပါေနတာ။ သူတို႔ လိုအပ္တဲ့အခါမွ လာေခၚမယ္။ အခုဇာတ္ဆရာေတြကလည္း တို႔ကို ထည့္မတြက္ေတာ့ဘူး”ဟု အလႉခံစားရသည့္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေစသည့္  အေၾကာင္းတစ္ခုကို ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာသည္။

ေနာက္ထပ္တြန္းအားေပးေနသည့္  အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ သူ၏မေက်နပ္စိတ္ေၾကာင့္လည္း ပါသည္။ မႏၲေလးရွိ အၿငိမ့္အခ်ိဳ႕သည္ ပြဲကရင္းျဖင့္ သက္ႀကီးသဘင္ပညာရွင္မ်ားကို ကန္ေတာ့ရန္ဟုဆိုကာ အလႉခံမႈမ်ားရွိၿပီး ယင္းအလႉေငြမ်ားျဖင့္ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲလုပ္သည့္အခါ ဦးတိုင္းေက်ာ္တို႔လို သက္ႀကီးသဘင္သည္မ်ားကို အသိအမွတ္မျပဳေသာေၾကာင့္ဟု ရွင္းျပသည္။

“သူတို႔က သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ မဟုတ္ဘူး။ နာမည္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ ျဖစ္သြားတာ။ ငါတို႔က်ေတာ့ မပါေစခ်င္ေတာ့ ပုံစံ ၁၀ (အိမ္ေထာင္စုစာရင္း) ပါမွတို႔၊ ခင္ဗ်ားက ဘာျဖစ္လို႔ ညာျဖစ္လို႔ဆိုတာမ်ိဳးေတြ။ အလႉခံစားလို႔ဆိုတာမ်ိဳးေတြ။ အလႉခံစားလည္း မကူညီရဘူးလို႔ ဘယ္သူက ဆုံးျဖတ္ထားတာလဲ”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ရင္ဖြင့္သည္။

သက္ႀကီးသဘင္သည္မ်ားကို အသက္ ၇၅ ႏွစ္ျပည့္လၽွင္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး အတိုင္းအတာျဖင့္ ကန္ေတာ့ေလ့ရွိၿပီး မႏၲေလးတိုင္းတြင္မူ အသက္ ၆၅ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးလၽွင္ အသိအမွတ္ျပဳကန္ေတာ့ေလ့ရွိသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚတြင္ အလႉခံစားေသာက္ရင္း စည္ပင္သာယာ၏ ေတာင္းစားသူ ပေပ်ာက္ေရးစီမံခ်က္ေအာက္တြင္ ဦးတိုင္းေက်ာ္တစ္ေယာက္ မၾကာခဏအဖမ္းခံရသည္လည္း ရွိသည္။ ထိုသို႔ အဖမ္းခံရခ်ိန္တြင္ အမွန္တကယ္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသျဖင့္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပၿပီး သဘင္အစည္းအ႐ုံးဝင္ကတ္ျပားကို ထုတ္ျပသည္။ အခ်ိဳ႕ေတာင္းရမ္းသူမ်ားလို လုပ္ဇာတ္မဟုတ္ေၾကာင္း သက္ေသျပသည့္ အေနႏွင့္ ျဖစ္သည္။

ဖမ္းဆီးခံရၿပီး လူမႈဝန္ထမ္း႐ုံးကို ပို႔သည္။ အဆိုပါ႐ုံးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ျခင္းမျပဳရန္ ေျပာဆို၍ ေငြအခ်ိဳ႕ေပးၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔ ေပးသည့္ ေငြသည္ တစ္ရက္စာပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ လမ္းေပၚျပန္ထြက္ရျပန္သည္။ ထိုအခါထပ္ အဖမ္းခံရသည္။

ထိုတစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ အမွတ္(၃) ရဲစခန္းသို႔ အပို႔ခံရသည္။ အခ်ဳပ္ထဲတြင္ တစ္ညအိပ္ရၿပီးေနာက္ တစ္ေန႔တြင္ တရား႐ုံးတင္ပို႔ခံရသည္။ အျပစ္ရွိသျဖင့္ ဒဏ္ေငြက်ပ္ငါးဆယ္ ေဆာင္ခိုင္းသည္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးက ယင္းဒဏ္ေငြကို ေပးေဆာင္ေပးၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။ တရား႐ုံးမွ အထြက္အလႉခံရန္လည္း မျဖစ္သျဖင့္ အိမ္သို႔သာ ျပန္ခဲ့ရသည္။

“အဲေတာ့ ေနာက္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္ဘာသြားစားမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္အခ်ဳပ္ထဲ ေရာက္သြားေတာ ့ဒီကေလး (ဇနီးျဖစ္သူကို ၫႊန္ျပရင္း) ထမင္းႏွစ္ရက္ေလာက္ ငတ္သြားတယ္။ သူတို႔က ျမားကေတာ့ တစ္ေခ်ာင္းထဲ။ ပစ္တာ ကၽြန္ေတာ့္ ပစ္လိုက္တာ။ မွန္တာ ႏွစ္ေကာင္”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ အလႉခံ၊ ေတာင္းရမ္းရန္အတြက္ ထြက္ရျပန္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္လည္း ဆက္ထြက္ရသည္။ ဆက္တိုက္ကို ထြက္ရသည္။ မထြက္လၽွင္ စားစရာမရွိ။

“သူတို႔ကို မခန္႔ေလးစားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေတြးတယ္။ မင္းအငတ္ခံမလား၊ အဖမ္းခံမလားဆိုၿပီး” ဟုဆိုသည္။

တစ္ေနကုန္အလႉခံမွ က်ပ္ခုနစ္ေထာင္ေလာက္သာ ရသည္။ စည္ပင္က မဖမ္းလို၍ ႏွင္လႊတ္လိုက္လၽွင္ အိမ္သို႔ က်ပ္သုံးေထာင္ေလာက္ျဖင့္ ျပန္ရတတ္ သည္။ ထိုအခါ ဆန္ျပဳတ္ျပဳတ္ေသာက္ရေတာ့သည္။

အခ်ိဳ႕က အိမ္ပိုင္ဝင္းပိုင္ျဖင့္ ေနထိုင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေတာင္းရမ္းစားေသာက္သည္ဟု ေျပာဆိုမႈမ်ားကို ဦးတိုင္းေက်ာ္ျပန္ၾကားရသည္။ သူ ေနထိုင္သည့္ အိမ္သည္ သူေဆာက္လုပ္ထားသည္မွန္ေသာ္လည္း ခေနာ္ခနဲ႔သာျဖစ္သည္။ အိမ္သာပင္ မရွိ။

ၿခံဝင္းမွာလည္း ေယာကၡမျဖစ္သူ ပိုင္ဆိုင္ၿပီး ဆုံးပါးသြားသည့္အခါ ဇနီးျဖစ္ သူတို႔ညီအစ္မႏွစ္ဦးပိုင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဇနီးျဖစ္သူ၏ အစ္မႏွင့္ အဆက္အသြယ္မရသျဖင့္ ဦးတိုင္းေက်ာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသက္တမ္းကုန္သည္အထိ ေနထိုင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပိုင္ဆိုင္မႈကို တိတိပပမျပႏိုင္ေပ။ ေနအိမ္ဝင္းကို အနီးရွိအိမ္မ်ားမွ က်ဴးေက်ာ္လာျခင္းမ်ားရွိသျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္သူတစ္ဦးက ၿခံဝင္းအတြင္းဂိုေထာင္သဖြယ္ အိမ္တစ္လုံးေဆာက္လုပ္ထားၿပီး တစ္လလၽွင္ က်ပ္တစ္ေသာင္းခြဲျဖင့္ ငွားရမ္းခသေဘာမ်ိဳးေပးသည္ေတာ့ ရွိသည္။

ေနပူမေရွာင္၊ မိုး႐ြာမေရွာင္ လမ္းမေပၚထြက္ကာ အလႉခံရဖန္မ်ားလာသျဖင့္ နဂိုက ညိဳေမာင္းသည့္ အသားအေရသည္ ပို၍မည္းလာသည္။ မ်က္ႏွာသည္လည္း ေနေလာင္ထားသည့္ ဒဏ္က သိသိသာသာပင္။ ႏြမ္းလ်ေသာ အသားအေရ၊ ႏြမ္းလ်ေသာ အဝတ္အစားတို႔ျဖင့္ ဆင္ယင္ထားသည့္ သူသည္ ယခင္က လူ႐ႊင္ေတာ္တိုင္းေက်ာ္ဟူသည္ အမည္တစ္လုံးျဖင့္ ေ႐ႊထီးေဆာင္းခဲ့ဖူးသည့္ သူျဖစ္သည္။

တိုင္းေက်ာ္ ေခတ္ေကာင္းစဥ္က နယ္ပြဲတစ္ခုသို႔ အသြားမလိုက္ခ်င္သျဖင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕အနီးရွိ ႐ြာတစ္႐ြာတြင္ ေခတၱနားစဥ္ အရက္ဆိုင္သို႔ ဝင္ၿပီးေနခဲ့သည္။ ဇာတ္ကားဆက္ထြက္ခ်ိန္က်မွ မႏၲေလးသို႔ ျပန္လာသည္။

ဇာတ္ပြဲသြားကသည့္ ႐ြာက တိုင္းေက်ာ္မပါလၽွင္ မဝင္ရဟုဆိုသျဖင့္ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သူက ေနအိမ္သို႔ လာေရာက္ေခၚေဆာင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္မ်ားကို ေသခ်ာပိုင္ႏိုင္စြာ စီစဥ္တင္ဆက္ကျပႏိုင္သျဖင့္ တိုင္းေက်ာ္ မရွိမျဖစ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

“အဲဒီတုန္းက ကိုယ့္ေခတ္ကိုး”ဟု လက္ထဲက ေဆးေပါ့လိပ္ကို ဖြာ႐ႈိက္ရင္း လြမ္းတမ္းတဟန္ျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ ေခတ္အကူးအေျပာင္းတြင္ တိုင္းေက်ာ္တို႔ မရွိလၽွင္ ျဖစ္သည့္ေခတ္က ေရာက္လာသည္။ ဇာတ္ထုပ္မၾကည့္သည့္ ေခတ္ ေရာက္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းေက်ာ္ မလိုအပ္ေတာ့။ တျဖည္းျဖည္း ဇာတ္သဘင္ႏွင့္ ေဝးကြာခဲ့ရသည္။

ဦးတိုင္းေက်ာ္သည္ အလႉခံစားေသာက္မွသာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရသည္ မဟုတ္ လူ႐ႊင္ေတာ္တိုင္းေက်ာ္ဟု ေအာင္ျမင္ခဲ့စဥ္ကတည္းက အခ်ဳပ္အေႏွာင္ႏွင့္ မကင္းခဲ့။ ဆိုးသြမ္းေသာေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္။ ျပက္လုံးအျပက္ေကာင္း၍ ျဖစ္သည္။

ရဲစခန္းမ်ားတြင္ ေရးထားေလ့ရွိသည့္ ကူညီပါရေစဆိုင္းဘုတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပက္လုံးပ်က္ခဲ့ဖူးသည္။ သမီးျဖစ္သူသည္ ၿမိဳ႕သားတစ္ဦးႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး လက္ထပ္သည္။ ကေလးတစ္ေယာက္ရၿပီး ၿမိဳ႕သို႔ျပန္သြားသျဖင့္ ေျမးအဘိုးသုံးဦးၿမိဳ႕သို႔ တက္သည့္ အခန္း ျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ၿပီး ရဲစခန္းသို႔ အသြား “သမီးဟိုမွာ ရန္ရွာပါရေစတဲ့” ။ “အိုအေဖကလည္း ကူညီပါရေစပါ”။ “ဘယ္ကလာ၊ ရန္ ဒီေလာက္ရွာေနတာကို၊ ဒီေကာင္ေတြ ရစ္ၿပီး ရန္ရွာေနတာ”ဟုျပက္လိုက္သျဖင့္

အခ်ဳပ္ထဲ ႏွစ္ညအိပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ဦးတိုင္းေက်ာ္က ၿပဳံး၍ ေျပာျပသည္။

ေနာက္တစ္ခုက ထိုထက္ ျပင္းသည္။ တိုက္ပြဲတစ္ခုျဖစ္ေနသည့္ ဇာတ္ခုံေပၚသို႔ ဦးတိုင္းေက်ာ္က ဗိုလ္ႀကီးအေနႏွင့္ တက္လာသည္။ တပည့္ႏွစ္ဦးက ေျပးလာၿပီး “ဗိုလ္ႀကီး။ မွန္တဲ့ေကာင္ေတြ က်ကုန္ၿပီ၊ မွန္တဲ့ေကာင္ေတြ က်ကုန္ၿပီ”ဟု လာေျပာၾကသည္။

ထိုအခါ “အဲလိုဆို မမွန္တဲ့ ေကာင္တက္၊ မမွန္တဲ့ ေကာင္တက္’ဟု ျပန္ေျပာသည့္ ျပက္လုံးေၾကာင့္ ေထာင္တစ္လက်ခဲ့ရသည္။

“ေတာ္ေတာ္တန္ပါတယ္ကြာ။ အဲဒီေခတ္တုန္းက မေျပာရဲၾကဘူးေနာ္”ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ရယ္ေမာရင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

ယခုမူယင္းကဲ့သို ႔ျပက္လုံးမ်ားကိုလည္း မျပက္ႏိုင္ေတာ့။ ဇာတ္ဆရာအခ်ိဳ႕က လာငွားခ်ိန္တုန္းကလည္း ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ထုပ္လူၾကမ္းမင္းသားအျဖစ္သာ လုပ္ေပးေတာ့သည္။ အသက္အ႐ြယ္အရ ပရိသတ္ရယ္ေမာေအာင္ မေျပာဆိုႏိုင္ေတာ့။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကအထိ ဇာတ္ခုံေပၚတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖႏိုင္ရန္ သူႀကိဳးစားေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဇာတ္ေထာင္သူဘက္မွ အဆင္မေျပမႈေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့။ ထိုဇာတ္အဖြဲ႕၏ ေၾကာ္ျငာစာ႐ြက္ကို သူ႕အိမ္ေရွ႕တြင္ ယေန႔အထိ ကပ္ထားေသးသည္။

“စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ ဒီလိုေလးေနရတာ ေအးခ်မ္းတယ္။ ညဆို တရားထိုင္တယ္။ ေန႔ဆို အလႉခံတယ္။ ပိုတာေလး လႉမယ္။ဒါပဲ”ဟု လက္ရွိဘ၀ျဖစ္သန္းေနမႈကို ေက်နပ္ဟန္ျဖင့္ ေျပာျပသည္။

ဦးတိုင္းေက်ာ္အေၾကာင္း လူမႈကြန္ရက္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီးေနာက္ မႏၲေလးသဘင္အစည္းအ႐ုံးတာဝန္ရွိသူမ်ားက သူေနထိုင္ရာသို႔ သြားေရာက္စုံစမ္းခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ဝီရိယမင္းသားေလး ဝင္းေနာင္က ကူညီေထာက္ပံ့မည္ဟုဆိုကာ ဇာတ္ထဲလိုက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မလိုက္သည္ ျဖစ္ေစ ညေၾကးပုံမွန္ေပးမည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းမွာ အၿမဲပုံမွန္ေထာက္ပံ့မည္၊ မေထာက္ပံ့မည္မွာ မေသခ်ာ။

တစ္ေန႔လၽွင္ က်ပ္တစ္ေသာင္းခန္႔ ကုန္က်သည့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လမ္းေပၚမထြက္ခ်င္လည္း ထြက္ေနရေသးသည္။ ေထာက္ပံ့မည့္သူရွိလၽွင္ေတာ့ မေတာင္းရမ္းေတာ့ဟုဆိုသည္။ ေထာက္ပံ့  ရာတြင္လည္း ေငြသားေထာက္ပံ့ျခင္းထက္ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆားစသည္တို႔ကို ေထာက္ပံ့ေပးျခင္းမ်ိဳး ပိုလိုလားသည္ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ေျပာသည္။

သို႔မဟုတ္လၽွင္လည္း ဇာတ္သဘင္ ေလာကျပန္လည္ဆန္းသစ္လာၿပီး သက္ႀကီး  လူ႐ႊင္ေတာ္မ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားေပၚလာလၽွင္ အလႉခံစားေသာက္ရသည့္ ဘ၀က လြတ္ေျမာက္မည္ဟု ဦးတိုင္းေက်ာ္က ယုံၾကည္ေနသည္။

“ေသျခင္းမွတ္တိုင္ရဲ႕ ဟိုဘက္မွာ အကုသိုလ္ေတြပါ မသြားခ်င္ဘူး။ အဘ အခုလုပ္ေနတာ အကုသိုလ္ေတြ တစ္ခုမွမပါဘူး။ အခုေတာင္းစားတယ္ဆိုတာကလည္း ဟိုဘ၀ေတြ၊ ဟိုဘ၀ေတြက ဝဋ္ေႂကြးလို႔ပဲ ယူဆလိုက္တယ္”ဟု သက္ျပင္းေငြ႕ေငြ႕ခ်ရင္းတစ္လုံးခ်င္း ေျပာလိုက္ေလသည္။

လတ္မ်ိဳးေဆြ

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *