ကြယ္လြန္သူ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ လိပ္ျပာသန္႔စိတ္၊ ဝန္ခံရဲတဲ့သတၱိႏွင့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ သံေယာဇဥ္

ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု၏ ‘လိပ္ျပာသန္႔စိတ္’

ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုႏုႏွင့္ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုလွတို႔မွာ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာေတြ ျဖစ္သည္။ ၁၉၃၆ သပိတ္ျဖစ္ေတာ့ ေ႐ႊတိဂုံရင္ျပင္ ရာဟုေဆာင္တြင္ ေက်ာင္းသား/သူ ေခါင္းေဆာင္ေတြ တရားေဟာၾကသည္။ ကိုႏုကို အေၾကာင္းခံၿပီး ကိုလွတစ္ေယာက္ ညတိုင္းတရားပြဲလာသည္။ သည္တြင္ စကားေျပာေကာင္းေသာ ေက်ာင္းသူ မအမာႏွင့္ ကိုလွတို႔ ေတြ႕ၾကေတာ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္ဘက္ ဇနီးေမာင္ႏွံျဖစ္သြားသည္။ ဤဇာတ္လမ္းတြင္ ကိုႏု တစ္ေယာက္ လူမသိ သူမသိ ‘ျမားနတ္ေမာင္’ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။

လြတ္လပ္ေရးရေတာ့ ကိုႏုက ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုျဖစ္သြားသည္။ ဆံထုံးေနာက္ ေယာင္ပါသြားေသာ ကိုလွက ႀကီးပြားေရး ကိုလွမွ လူထု ဦးလွ ျဖစ္လာသည္။ ၁၉၅၀ တစ္ဝိုက္ေလာက္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ ပုဒ္မ ၅ ျဖင့္ လူထုဦးလွ ေထာင္ထဲေရာက္သြားသည္။ ဤကိစၥ၏ တရားခံနံပါတ္ (၂) မွာ သူကိုယ္တိုင္ဟု ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုက ဝန္ခံသည္။ “ဒီအမႈဟာ ကၽြန္ေတာ္ကစတဲ့ အမႈမဟုတ္ဘူး။ လူတစ္စုက ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာၿပီး ဒီကိစၥတိုင္ပင္ၾကတဲ့အခါ ‘ကိုလွဟာ လူေကာင္းပါ၊ ဒီလို မလုပ္ၾကပါနဲ႔ကြာ’ လို႔ ကၽြန္ေတာ္တားမယ္ဆိုရင္ တားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ တုံဏွိေဘာလုပ္ေနတယ္” စသျဖင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွင္းျပသည္။

ဦးလွ ေထာင္မွလြတ္ၿပီး မၾကာခင္မွာပင္ ဦးႏု မႏၲေလးေရာက္သြားသည္။ ဦးလွက ေတြ႕ခြင့္ေတာင္းရာ ဦးႏုက မ်က္ႏွာပူပူျဖင့္ လက္ခံလိုက္သည္။ ပုဒ္မ ၅ ကိစၥ ေျပာလိမ့္မည္ထင္ထားရာ ဦးႏုဘက္မွ ျပန္လည္ေတာင္းပန္မည္ဟု စိတ္ကူးထားသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးလွက ဘာမွမေျပာ …။ “မမရီေကာ … ေနေကာင္းလား” စသျဖင့္ မိသားစု အေရးသာေမးၿပီး ျပန္သြားသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ မႏၲေလးေရာက္ရင္ေတာ့ ေတာင္းပန္ျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းပန္မည္ဟု စိတ္ထဲက ‘ေတး’ ထားသည္။ ေတာင္းပန္စကားေတြကိုပင္ စိတ္ထဲက ‘စီ’ ထားလိုက္သည္။ “ကိုလွေရ … ကိုလွဒုကၡေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခဲ့တဲ့အျပစ္ဟာ မေသးပါဘူး။ အင္မတန္ႀကီးမားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ” … စသျဖင့္

သည္လိုႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ သြားသည္။ ဦးလွ မကြယ္လြန္မီ ႏွစ္လအလိုေလာက္ေရာက္ေတာ့မွ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု မႏၲေလးေရာက္သြားသည္။ ထိုေန႔က ဦးႏုအျပန္ မႏၲေလးဘူတာ႐ုံျမင္ကြင္းကို ဦးႏုကိုယ္တိုင္က ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ ၾကည့္ေနရသလို ေရးျပခဲ့သည္။ ယခုလို ….

“ကၽြန္ေတာ္ျပန္မယ့္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလိုက္ပို႔ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း မီးရထားဘူတာ႐ုံရဲ႕ ေထာင့္တစ္ေထာင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ကိုလွရပ္ေနတာကို ဖ်ပ္ကနဲ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕လိုက္တယ္။ အဲဒီလိုေတြ႕ရတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒီကေန႔ေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုလွရဲ႕ေႂကြးကို အတင္းဆပ္ရမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ကိုလွဆီ ကၽြန္ေတာ္ ခပ္သုတ္သုတ္ ေလၽွာက္သြားတယ္။ အနားေရာက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အထက္နားက ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စကားေတြကို တစ္လုံးၿပီး တစ္လုံး အထစ္အေငါ့မရွိဘဲ ကိုလွရဲ႕ေႂကြးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ အတင္းျပန္ဆပ္တာပဲ။ ကိုလွလည္း စခါစကေတာ့ အံ့အားသင့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနတယ္။ ေနာက္မွ သတိရၿပီး “ကၽြန္ေတာ္ သင္ပုန္းေခ်ၿပီးပါၿပီ ကိုႀကီးႏု။ ဒါေတြကို ေျပာမေနပါနဲ႔ ကိုႀကီးႏု။ ကၽြန္ေတာ္ ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သည္းခံပါတယ္။ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ ကိုႀကီးႏု” အစရွိတဲ့ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း ထြက္လာတဲ့စကားျပတ္ကေလးေတြကိုေျပာရင္း ေနာက္ကို တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စကားမျဖတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးထားတဲ့ စကားေတြကို အတင္းလိုက္ေျပာတာပဲ။ ကိုလွဟာ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္ဆုတ္ရင္း မီးရထားဘူတာရဲ႕ လူျပတ္တဲ့ ေနရာတစ္ခုက လူစည္ကားတဲ့ေနရာတစ္ခုနားဆီ ေရာက္သြား တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာ တစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္နားက လူတစ္ေယာက္က “ကိုႀကီးႏု မီးရထားထြက္ေတာ့မယ္။ မီးရထားေပၚ ျမန္ျမန္တက္ပါ” လို႔ ေအာ္ၿပီး သတိေပးတာကိုၾကားရတဲ့အခါ သူ႕ကိုလွည့္မၾကည့္ဘဲ စိတ္တိုတိုနဲ႔ “ထြက္ထြက္” လို႔ လက္ရမ္းျပလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို အားရပါးရေျပာေနလိုက္တာ၊ ေျပာခ်င္သမၽွကို ေျပာၿပီးမွပဲ ရပ္ႏိုင္ေတာ့တယ္။ ေျပာၿပီးတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိုလွကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္၊ တျခားမိတ္ေဆြေတြကို လက္ျပၿပီး ထြက္စျပဳေနတဲ့ မီးရထားအေပၚ ေျပးတက္သြားပါတယ္ …။”
(ျပည္ေထာင္စုလမ္းသြယ္က ေဆာင္းပါး-မွ)

သခင္စိုးႀကီးရဲ႕ ‘ဝန္ခံရဲတဲ့ သတၱိ’

သခင္စိုးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ မာကၡ္ဝါဒစာေပ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေရးတြင္ အထူးေက်းဇူးျပဳခဲ့သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဖဆပလအဖြဲ႕ႀကီး၏ ပထမဆုံးႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ စစ္ႀကီးၿပီးခါစ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ‘အေခ်ာင္သမားမ်ားႏွင့္ ကြဲအက္ရာမွ ခြဲထြက္ရမည္’ ဆိုေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္စုစည္းခဲ့ေသာ ဖဆပလကို သူကိုယ္တိုင္ စတင္ၿဖိဳခြဲျဖစ္ခဲ့သည္။ ပထမဆုံး ဦးသိန္းေဖျမင့္၊ သခင္သန္းထြန္းတို႔ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ ခြဲထြက္ၿပီး အလံနီပါတီေထာင္သည္။ ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ေသာ ဖဆပလႏွင့္ လမ္းခြဲျပန္သည္။ သူ ယုံၾကည္ေသာ ‘သပိတ္စုံ သူပုန္ထ’ လမ္းစဥ္ျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးဆင္ႏႊဲရန္ လြတ္လပ္ေရးမရမီကတည္းက ႀကိဳးပမ္းေနခဲ့သူျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေတာ့ ေတာႏွင့္ ေတာင္ …။

၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားေလာက္က ျဖစ္မည္ထင္သည္။ သခင္စိုးႀကီး ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ေထာင္ထဲေရာက္သြားသည္။ အက်ဥ္းစံရက္မ်ားအတြင္း သူကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ကြန္ျမဴနစ္ေတာ္လွန္ေရးအပါအဝင္ ကမၻာ့ကြန္ျမဴနစ္လႈပ္ရွားမႈကို ျပန္လည္ေဝဖန္ဆန္းစစ္သည့္ စာတမ္းတစ္ေစာင္ ျပဳစုခဲ့သည္။ သူ႕စာတမ္းက ယခုလို…၊

– “အရွင္းရွင္စနစ္ကို မျဖတ္ေက်ာ္ဘဲ ထူေထာင္ၾကတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ဟာ ပေဒသရာဇ္ဆိုရွယ္လစ္စနစ္သာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
– ဒီစနစ္ကို လက္ေတြ႕ထူေထာင္ျပႏိုင္ခဲ့လို႔ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ ငါတို႔ရဲ႕ ဒိႆာပါေမာကၡ ဆရာႀကီးပဲ။
– ဆိုဗီယက္နဲ႔ အေရွ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြမွာ ထူေထာင္ခဲ့တာေတြဟာ ပေဒသရာဇ္ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ အမ်ိဳးအစားသာ ျဖစ္တယ္။”

သခင္စိုးႀကီး ေထာင္မွလြတ္ေတာ့ တစ္ခါက သူ တူးတူးခါးခါး ဆန္႔က်င္ခဲ့သူမ်ားကို အမွားဝန္ခံၿပီး ျပန္လည္ေတာင္းပန္ဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။ သို႔တေစ သူတို႔တစ္ေတြမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မရွိၾကေတာ့ပါ။ ဦးသိန္းေဖျမင့္၏ ဇနီး ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္ကို သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံ ေတာင္းပန္ရာတြင္ သခင္စိုးႀကီးႏွင့္အတူ အေဖာ္အျဖစ္ လိုက္ပါသြားေသာ (ဦး) ဝင္းေမာင္သန္းက သူ၏ “ေက်ာင္းသား အေရးေတာ္ပုံ” (၁၉၅၃-၅၄) စာအုပ္အမွာစာ (‘အရင္းရွင္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီကို ဝန္ခ်ေတာင္းပန္လိုက္တဲ့ အမွာသစ္’) တြင္ ထိုစဥ္က အျဖစ္ပ်က္မ်ားကို ယခုလို ‘ေဆြးေဆြးေျမ႕ေျမ႕’ ေရးျပသြားသည္။ ခါးသီး၊ နာက်ည္း၊ ေနာင္ၾကဥ္စရာ …။

“ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုသိန္းေဖ၊ ကိုသန္းထြန္းတို႔က ေရဘုယ်မွန္ခဲ့ၾကၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေရဘုယ်မွားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အမွားရဲ႕ဒဏ္ကို သူတို႔ အခံခဲ့ၾကရဆုံးပါ။ ဒီသုံးေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ မရွိၾကေတာ့လို႔ ဇနီးေတြကို ေတာင္းပန္ဖို႔ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခု ကိုယ္တိုင္လာၿပီး ေခၚခင္ၾကည္ၾကည္ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္တာပါ}} လို႔ သၡင္စိုးက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဝမ္းပန္းတနည္း ေျပာပါတယ္။

ၿငိမ္က်သြားလိုက္တာ။ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ၾက။ စစ္ႀကီးအၿပီး ႏိုင္ငံျဖစ္စဥ္ႀကီးက သူတို႔အေပၚ လႊမ္းမိုးဖိစီးေနပုံရ။ လွမ္းၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္ မ်က္ရည္စီးက်ေန။ သၡင္စိုး မ်က္လုံးေတြမွာလည္း မ်က္ရည္စို႔ေန …။

ေဒၚခင္ၾကည္ၾကည္က ဣေျႏၵဆည္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပန္ေျပာပါတယ္။ “ဟုတ္လား ဆရာႀကီး။ ကၽြန္မျဖင့္ ၾကားရတာ မယုံႏိုင္စရာပါ။ အခု သူသာရွိရင္ ဘယ္ေလာက္ ဝမ္းသာလိုက္မလဲ။ အေခ်ာင္သမားဆိုၿပီး ဝိုင္းတိုက္ၾကတာ၊ ကိုသိန္းေဖ တစ္သက္လုံး ခံသြားခဲ့ရပါတယ္။ မေသခင္ ေဆာင္းပါးေရးခြင့္ေတြ ပိတ္ခံရ၊ ကၽြန္မတို႔ အႏွိမ္ခံခဲ့ၾကရလို႔ သူ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲ ေသသြားရတာပါ …”
(ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပုံ စာအုပ္ – အမွာစာ – မွ)

က်ားႀကီး ဘေဆြရဲ႕ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္ သံေယာဇဥ္

ေထာင့္သုံးရာျပည့္ အေရးေတာ္ပုံအၿပီးတြင္ ေနာင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို ထုဆစ္ပုံသြင္းၾကမည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွစ္ရပ္ ေပၚထြက္လာသည္။ ‘ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ’ ႏွင့္ ‘ျပည္သူ႕အေရးေတာ္ပုံပါတီ’ တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤပါတီႏွစ္ခုလုံးမွာ မာကၡ္ဝါဒကို သူ႕အတိုင္းအတာႏွင့္သူ ယုံၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကသလို တခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္မ်ားဆိုလၽွင္ ႏွစ္ပါတီလုံး ‘ခြ’ ပါေနသူမ်ားပင္ ရွိသည္။ ဥပမာ – သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္လုျဖစ္ခင္ကာလတြင္ ကြန္ျမဴနစ္ သခင္ဗဟိန္းမွာ ျပည္သူ႕အေရးေတာ္ပုံေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပူးတြဲလႈပ္ရွားေနရသည္။ ထိုစဥ္က သခင္တင္ျမမွာ ကိုဗဟိန္း၏ ရဲေဘာ္။ က်ားႀကီးဘေဆြကား ျပည္သူ႕အေရးေတာ္ပုံပါတီ၏ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္။

အခ်ိန္ကား ၁၉၄၇ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဖဆပလအဖြဲ႕ႀကီးမွာ ဘုရင္ခံအမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ ဝင္ေရာက္အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္။ တစ္နည္းဆိုရလၽွင္ အစိုးရတစ္ပိုင္း။ အလံနီပါတီကား ဒုတိယအႀကိမ္ မတရားသင္း၊ ေၾကညာခံထားရခ်ိန္။ ‘သပိတ္စုံ သူပုန္ထ’ လမ္းစဥ္အတြက္ ‘ၿမိဳ႕ခို’ ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဆိုရလၽွင္ အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးသမား သူပုန္ …။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ နာမည္ႀကီးစာေရးဆရာ ဟဲမင္းေဝႀကီး၏ ဝတၳဳ ‘ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ၊ ဘယ္သူထံ’ (For Whom the Bell Toll) ကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ထားေသာဇာတ္ကား ပေလဒီယံ႐ုံတြင္ ျပေနသည္။ အလံနီဗဟိုေကာ္မတီ သခင္တင္ျမမွာ ႐ုပ္ရွင္ဝါသနာအိုး …။ ဟဲမင္းေဝးႀကီးလည္း ႀကိဳက္သည္၊ ႐ုပ္ရွင္လည္း ႀကိဳက္သည္။ ဘယ္လိုမွ မၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္။ သို႔တိုင္ ပုန္းေရွာင္ေနရေသာ ဘ၀မို႔ လူမသိေအာင္ ည ၉ နာရီခြဲပြဲ သြားၾကည့္ရသည္။

ဤအေၾကာင္းကို သခင္တင္ျမဇနီး ေဒၚျဖဴျဖဴအေနႏွင့္ ေရးေသာ ‘ဘုံဘ၀မွာျဖင့္ ထက္ၾကပ္မကြာ’ တြင္ ယခုလို ‘ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး’၊ (တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္) ‘လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး’ ေရးျပထားသည္။

“ေမာင္ – ပေလဒီယံ ႐ုပ္ရွင္႐ုံအဝင္မွာ ဖဆပလက ဘေဆြႀကီးနဲ႔ ပက္ပင္းတိုးေတာ့တယ္။ သူ႕ေဘးက လူတစ္ေယာက္လဲ ပါေသးတယ္”

ေမာင္က မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပမယ့္ မရဘူး။ ကိုဘေဆြႀကီးက ေမာင့္လက္ကိုဆြဲၿပီး “ေဟ့ – ဖိုးတင္ျမ၊ ႐ုပ္ရွင္လာၾကည့္တာလား” တဲ့။ “ကိုယ္တို႔ ေတြ႕ရေအာင္” တဲ့။

ေမာင္က “မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေနာက္မွေတြ႕မယ္။ သြားဦးမယ္” လို႔ ျဖတ္ေျပာၿပီး ႐ုပ္ရွင္႐ုံက ျပန္ထြက္လာခဲ့တာ။ ေမာင္ အိေျႏၵမရျပန္ထြက္လာတာကို ကိုဘေဆြက ဘာမွမေျပာပဲ ေငးၾကည့္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္ …”
(“ဘုံဘ၀မွာျဖင့္ ထက္ၾကပ္မကြာ” – မွ)

* * *

လိပ္ျပာသန္႔စိတ္ ဝန္ခံရဲတဲ့သတၱိႏွင့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္သံေယာဇဥ္ တို႔မွာ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္အေျခခံစိတ္ဓာတ္မ်ား ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ဤစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြ ကိုယ္စီရွိခဲ့ၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား ရွိပါလ်က္ႏွင့္ ျပည္တြင္း စစ္ႀကီးမွာ လူသက္တမ္းတစ္ခုမက တာရွည္ခဲ့ရသည္ …။ ယခုေခတ္တြင္ ေကာ …။

 

ေက်ာ္ဝင္း
၄ ႏိုင္ဘာ၊ ၁၉

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *