သံသရာလည္ေနေသာ သစ္ေခါက္ဆိုးသကၤန္းမ်ား

သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထုပ္ပိုးထားသည့္ သကၤန္းေတာ္မ်ားျဖင့္ ပေဒသာပင္တစ္ခုလုံးက ၫြတ္က်လို႔ေနသည္။

ထိုပေဒသာပင္မ်ားမွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ကို ေရရွည္တည္တံ့ရန္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ရည္႐ြယ္လႉဒါန္းၾကေသာ ကထိန္ပြဲေတာ္တြင္ ခင္းက်င္းေလ့ရွိသည့္ ပေဒသာပင္မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။

ပရိကၡရာရွစ္ပါး စုံလင္မၽွတေစရန္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားက စုေပါင္းလႉဒါန္းၾကၿပီး လႉဖြယ္အစုစုထဲမွ သစ္ေခါက္ေရာင္ဆိုးသကၤန္းေတာ္မ်ားက မပါမျဖစ္ အထင္ကရလႉဖြယ္ပစၥည္းတစ္ခုပင္။

အလႉအတန္း ျပဳလုပ္ရာတြင္ အျမတ္ဆုံးဟူသည့္ ယုံၾကည္မႈေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကိုရည္မွန္း၍ သကၤန္းရက္လုပ္လႉဒါန္းၾကသလို ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း သကၤန္းအလႉျပဳေလ့ရွိၾကသည္။

ထိုအလႉကို အမွီသဟဲျပဳကာ သကၤန္းပရိကၡရာမ်ိဳးစုံေရာင္းဝယ္ျခင္းကလည္း အလုပ္ျဖစ္လို႔ေနသည္။ ယင္းႏွင့္အတူ သမား႐ိုးက်မဟုတ္သည့္ သကၤန္းေရာင္းဝယ္မႈတစ္ခုဟု ဆိုႏိုင္သည့္ ဓေလ့တစ္ခုလည္း ထြန္းကားေနျပန္သည္။

ထိုဓေလ့ကပင္ သကၤန္းသံသရာလည္ျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။

သကၤန္းသံသရာလည္ျခင္းကား အဘယ္သို႔နည္း။

သကၤန္းအလႉမ်ားထဲမွ ဝါဆိုသကၤန္းႏွင့္ ကထိန္သကၤန္းလႉဒါန္းမႈမွာ အထင္ရွားဆုံးျဖစ္ၿပီး အစုအဖြဲ႕အလိုက္၊ တစ္ဦးခ်င္းအလိုက္ အမ်ားဆုံး ကပ္လႉၾကေလသည္။

“ဝါဆိုနဲ႔ ကထိန္ကေတာ့ သကၤန္းအလႉအမ်ားဆုံး ရာသီေပါ့” ဟု ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္ (၂၀) ရပ္ကြက္ ေအာင္ေဗာဓိေစတီေတာ္၏ ဩဝါဒစရိယ ေ႐ႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵာသီရိက မိန္႔ၾကားသည္။

ဝႆဝါသိကဟုေခၚသည့္ ဝါဆိုသကၤန္းမွာ ဝါဆိုရက္မွ ဝါဆိုၿပီး ဝါကၽြတ္သည့္တိုင္ေအာင္ ဝါမပ်က္သည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား လႉဒါန္းေသာသကၤန္းျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သာဝတၳိျပည္မွ စစ္ထြက္ခါနီး အမတ္ႀကီးကစတင္၍ လႉဒါန္းသည့္သကၤန္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ သကၤန္းဟု ႏိုင္ငံေတာ္ဩဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာဩဝါဒါ စရိယအဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ၊ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ယေန႔ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဘဒၵ၀ဂၢီရဟန္းသုံးက်ိပ္တို႔က ဗုဒၶဘုရားရွင္ထံ ဖူးေျမာ္ရန္လာရာ လမ္းတြင္မိုး႐ြာ၍ ပင္ပန္းဆင္းရဲၾကရသည္။ ပံ့သကူဓူတင္သကၤန္း ေဆာင္သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သကၤန္းစိုမ်ားျဖင့္ ပင္ပန္းဆင္းရဲၾကရာ ဗုဒၶက ကထိန္ခင္းျခင္းကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဝါဆိုသကၤန္း လႉဒါန္းရျခင္းအက်ိဳး ရွစ္ပါးရွိသလို ကထိန္သကၤန္းလႉဒါန္းျခင္း အက်ိဳးကလည္း ငါးပါးရွိသည္။ ထို႔ျပင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ပရိကၡရာရွစ္ပါးတြင္ အေရးႀကီးဆုံးမွာ သကၤန္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သကၤန္းကို အျခားပရိကၡရာမ်ားထက္ ပို၍လႉဒါန္းၾကျခင္းျဖစ္သည္။

သကၤန္း လႉဒါန္းမႈမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္လၽွင္ သကၤန္းမွာ အနည္းဆုံး အထည္ ၅၀၊ ၁၀၀ ခန္႔ ပိုလၽွံ၍ ရွိေနတတ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သကၤန္းလႉဒါန္းလိုေသာ ရင္းႏွီးသည့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား၊ ေငြေၾကးပမာဏ အနည္းငယ္သာတတ္ႏိုင္သည့္ သကၤန္းလႉဒါန္းလိုသူမ်ားအတြက္ ျပန္လည္အသုံးျပဳၾကသည္။

“လႉတဲ့သူရဲ႕ သဒၵါတရားကို မူတည္ၿပီးေတာ့ သူရဲ႕ဝင္ေငြ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ ဘယ္ေလာက္အထိ လႉႏိုင္မလဲေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းတို႔က ေမးတယ္။ ဒကာမႀကီး ဘယ္ေလာက္တတ္ႏိုင္သလဲ။ တစ္ေသာင္းတတ္ႏိုင္ႏိုင္၊ ငါးေထာင္တတ္ႏိုင္ႏိုင္။ အမွန္ေတာ့ သူတို႔လႉႏိုင္ ေအာင္ သတ္မွတ္ေပးတာ” ဟု ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵာသီရိက မိန္႔ၾကားသည္။

ေ႐ႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ယပ္ႏွင့္ သကၤန္းပရိကၡရာအစုံပါလၽွင္ န၀ကမၼအလႉေငြ ငါးေထာင္၊ သကၤန္းသီးသန္႔ဆိုလၽွင္ ေငြသုံးေထာင္ျဖင့္ လႉဒါန္းႏိုင္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ေပးထားသည္။

ထိုသကၤန္းလႉဒါန္းသူမ်ား၏ န၀ကမၼအလႉေငြကို ေ႐ႊက်င္ေက်ာင္းတိုက္ ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္တြင္ပင္ထည့္၍ အသုံးျပဳႏိုင္ခဲ့ေသးသည္။

သကၤန္းတိုက္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ႐ိုး႐ိုးသကၤန္းတစ္စုံမွာ က်ပ္ တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ (၁၂,၀၀၀) ခန္႔ရွိၿပီး ၉ စ ဓားခြဲ (ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ သတ္မွတ္ထားေသာ ခ်ဳပ္လုပ္ပုံစနစ္)သကၤန္းတစ္စုံမွာ ေငြက်ပ္ တစ္ေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ (၁၆,၀၀၀) မွ ႏွစ္သိန္းအထိ ရွိေနသည္။

သကၤန္းလႉဒါန္းလိုေသာ္လည္းဆိုင္တြင္ တင္၍ေရာင္းေသာေဈးႏႈန္းကို မတတ္ႏိုင္သူ ဆိုင္တြင္သြားေရာက္ဝယ္ယူစရာမလိုဘဲ ေက်ာင္းတြင္ တစ္ထိုင္တည္း လႉဒါန္းလိုသူဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအတြက္လည္း ထိုပိုလၽွံေနေသာ သကၤန္းမ်ားက အဆင္ေျပလွသည္။

“အေမဆို အလႉလုပ္ေနက် ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ကို တပည့္ေတာ္သမီးက သကၤန္းလႉခ်င္လို႔ပါဘုရားဆိုၿပီး ေလၽွာက္ေတာ့ ပရိကၡရာအစုံပါတဲ့ ျခင္းတစ္ျခင္းယူသြား။ တတ္ႏိုင္သေလာက္လႉဆိုၿပီးေတာ့ မိန္႔တယ္။ အေမက ငါးေထာင္လႉခဲ့တယ္” ဟု ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္မွ မငယ္ငယ္က သကၤန္းလႉျဖစ္ခဲ့ပုံကို ျပန္လည္ေျပာျပသည္။

ထို႔ျပင္ အစစအရာရာေငြေၾကးျဖင့္ လဲလွယ္ရေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ သကၤန္းထက္ န၀ကမၼအလႉေငြကပို၍ လိုအပ္သည္ မဟုတ္ေလာ။ ေဆးကုသလၽွင္လည္း သံဃာေတာ္မို႔ အခမဲ့ကုသေပးသည့္ ေဆး႐ုံရွိေသာ္လည္းသြားလာစရိတ္ကိုျဖင့္ အခမဲ့မရႏိုင္။

ထို႔အတူ ရပ္ေဝးခရီး ထြက္ခြာလၽွင္လည္း ကားလက္မွတ္ကို သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔လႉဒါန္းျခင္းဆိုသည္မွာ မရွိ။ စာသင္သား သံဃာေတာ္မ်ားသည့္ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားအတြက္မွာမူ ပညာေရးအသုံးစရိတ္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားက ရွိျပန္သည္။

“အာရုံျပဳတဲ့သူေတြက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကိုပဲ လႉတာမ်ားတယ္။ စာသင္သားေတြမွာ သုံးဖို႔စြဲဖို႔ ခက္ခဲတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒကာဒကာမလႉလိုက္တဲ့သကၤန္းကို သူတို႔မွာလည္း ဝတ္စရာရွိတယ္ဆိုရင္ ပိုတဲ့သကၤန္းကို ငါးေထာင္ရရ၊ တစ္ေသာင္းရရ ေရာင္းလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ သူတို႔ပညာေရးအသုံးစရိတ္၊ လိုအပ္တာေတြ သုံးတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေစာင့္ေရွာက္ေပမယ့္ အကုန္လုံးလိုအပ္တာေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵာသီရိက မိန္႔ၾကားျပန္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သကၤန္းလႉဒါန္းလိုသူႏွင့္ သံဃာေတာ္၊ ဆရာေတာ္မ်ားအၾကားတြင္ ထိုဓေလ့ကို သုံးစြဲလာခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ သကၤန္းလႉဒါန္းလိုသူအား ျပန္လည္စြန္႔ႀကဲ၍ န၀ကမၼအလႉေငြ လက္ခံျခင္းအတြက္ ဘုရားရွင္သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီျခင္း၊ မညီျခင္းဆိုသည့္ကိစၥရပ္က ရွိေနျပန္သည္။

ဘုရားရွင္သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားအရ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားမွာ စီးပြားေရးအလို႔ငွာ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဝိနည္းႏွင့္ မညီၫြတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းႏွင့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေပၚ မူတည္ေနသည္။

ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာ ပရိကၡရာရွစ္ပါးမွ တစ္ပါး အျခားကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားစီမံခန္႔ခြဲ၍ ေက်ာင္းစရိတ္ျဖင့္ လိုအပ္ေသာပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူႏိုင္ရန္ ကပၸိယကာရကတို႔ကို ခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္ရသည္။ ေ႐ႊေငြ အသျပာ လႉဒါန္းသမၽွကို ကပၸိယတို႔က စီမံခန္႔ခြဲရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လႉဒါန္းထားေသာ သကၤန္းမ်ားကို ဝတၳဳေငြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲရာတြင္လည္း ကပၸိယတို႔က ေဆာင္႐ြက္ျခင္းေၾကာင့္ ဝိနည္းႏွင့္ ညီ မညီ အျငင္းပြားမႈတို႔ ေလ်ာ့ပါးႏိုင္မည္။

ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵာသီရိ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ ေငြေၾကးအနည္းငယ္ျဖင့္ သကၤန္းတစ္စုံလႉဒါန္းႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္သလို သကၤန္းအတြက္ အလႉေငြဟူ၍ လက္ခံသည့္အတြက္ ဝိနည္းႏွင့္ ညီၫြတ္ေလသည္။

“ဒကာမႀကီး ဘုန္းဘုန္း ခရီးသြားခ်င္တယ္။ ဘုန္းဘုန္းမွာ န၀ကမၼမရွိဘူး။ သကၤန္းပဲရွိတယ္။ ဒီသကၤန္းေလးနဲ႔ အဆင္ေျပႏိုင္မလား။ ကားလက္မွတ္က ဘယ္ေလာက္ေလာက္ က်တယ္ေျပာၿပီးေတာ့ ဒကာမႀကီးဆီက အလႉခံလိုက္တာေပါ့။ ဝိနည္းနဲ႔အပ္စပ္တဲ့ စကားေျပာေပၚ မွာလည္း မူတည္တာေပါ့။ အေရာင္းအဝယ္ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာရင္ေတာ့ မအပ္စပ္ဘူး” ဟု သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ေကာဝိဒသိရီက မိန္႔ၾကားသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုအေျခအေနကိုအမွီျပဳ၍ ခဝါသည္ဟု အမည္တြင္သူမ်ားက သကၤန္းစီးပြားေရး ေဈးကြက္တစ္ခု ဖန္တီးထားသလို အခ်ိဳ႕ေသာသကၤန္းဆိုင္မ်ားကလည္း ထိုဓေလ့ကိုအသုံးခ်၍ ေက်ာင္းျပန္သကၤန္း (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ျပန္လည္ ဝယ္ယူေသာသကၤန္း) ကို ေဈးတင္ေရာင္းခ်သည့္ သကၤန္းဆိုင္အခ်ိဳ႕လည္း ရွိေနသည္။

“သကၤန္းျပန္ေကာက္ၿပီးေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြရွိတယ္။ မလုပ္သင့္ဘူး။ လႉတဲ့သူအတြက္ မေကာင္းဘူး။ မသန္႔စင္ဘူးေပါ့” ဟု ေ႐ႊထီးႏွင့္ မဟာေတာ္ဝင္သကၤန္းတိုက္မွ တာဝန္ရွိသူ ကိုမ်ိဳးထက္ပိုင္က ေျပာၾကားသည္။

ထိုေက်ာင္းျပန္သကၤန္းမ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕မွာ ဝိနည္းႏွင့္ အညီမဟုတ္ဘဲ အနံတိုေနျခင္း၊ သကၤန္းအတိုင္းအထြာ မျပည့္ျခင္း၊ ေဆြးေျမ႕ျခင္း၊ အသားညံ့ျခင္း စသျဖင့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိၾကသည္။ ဒူးတုပ္ထိုင္လၽွင္ပင္ သကၤန္းအနားသားၿပဲသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ိဳး ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း ကိုမ်ိဳးထက္ပိုင္ က ဆိုသည္။

ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ညီသည့္ သကၤန္းအမ်ိဳးအစားမ်ားထဲတြင္ ပိတ္စ ၉ စကို ၅ ျဖတ္၊ ၅ ခန္း ခ်ဳပ္လုပ္ထားသည့္ ၉ ဓားခြဲ သကၤန္း၊ ၂၈ စ ဓားခြဲသကၤန္း၊ ငါးေထာင့္ တစ္ထြာ၊ ေလးေထာင့္တစ္ထြာ စသျဖင့္ အတိုင္းအတာရွိသည္။

ေခ်ာေမြ႕သည့္ပိတ္စကို ဓားျဖင့္ ၉စ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ခ်ဳပ္လုပ္ထားသျဖင့္ ခ်ဳပ္႐ိုးမွာ ၾကမ္းတမ္း၍ သမဏသာ႐ုပၸဟူေသာ ရဟန္းတို႔ႏွင့္ ေလ်ာက္ပတ္ျခင္း၊ ကာသ (ေခၚ) သစ္ေခါက္ျပဳတ္ရည္ျဖင့္ ဆိုးထားေသာ အေရာင္ရွိျခင္းေၾကာင့္ သကၤန္းေပၚတြင္ တပ္မက္မႈမရွိျခင္း၊ ပိတ္စ မ်ား အပိုင္းပိုင္းျဖတ္ေတာက္ထားသျဖင့္ လူသားတို႔ ျပန္လည္အသုံးခ်၍မရျခင္း၊ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီသျဖင့္ ကိေလသာစင္ေသာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔၏ အလံတံခြန္ (အရဟတၱေဇ) အျဖစ္ ဝတ္ရုံႏိုင္ျခင္း စသျဖင့္ သကၤန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိေလသည္။

သကၤန္းဆိုင္မ်ား၊ ခဝါသည္မ်ားက ေရာင္းခ်လိုက္သည့္ သကၤန္းမ်ားမွာ ထိုသို႔ အတိုင္းအတာမျပည့္၊ ဝိနည္းအတိုင္းခ်ဳပ္လုပ္ထားသည့္ သကၤန္းမ်ားမဟုတ္၍ သကၤန္း႐ုံရသည္မွာ အဆင္မေျပလွ။ အဆင္မေျပ၍ ျပန္လည္စြန္႔သည့္အခါ န၀ကမၼအလႉေငြမွာ သုံးေလးေထာင္သာ။

ထိုသုံးေလးေထာင္တန္သကၤန္းကို ဆိုင္မ်ားက ေသာင္းဂဏန္းျဖင့္ ျပန္လည္၍ ေရာင္းခ်ၾက။ လႉဒါန္းမည့္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက မသိေသာအခါ ဝယ္လႉ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းတြင္ ထိုသကၤန္းမ်ားက တစ္ဖန္ျပန္ေရာက္။ ဤသို႔ျဖင့္ ကထိန္ရာသီ၊ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ရာသီတြင္ သကၤန္း သံသရာက လည္၍ေနေတာ့သည္။

“ရာသီခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ၿပီးရင္ သူတို႔က (သကၤန္းလိုက္ေကာက္သူ) လိုက္ေကာက္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတာ။ ဝယ္ၿပီး သိမ္းတယ္။ ၿပီးရင္ ျပန္ေရာင္းတာ” ဟု ေဇာတိက သကၤန္းတိုက္မွ မန္ေနဂ်ာ ေဒၚယမင္းသီဂႌႏြယ္က ေျပာၾကားသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုအေျခအေနကို သက္ဆိုင္ရာ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းကမၽွ တားျမစ္ျခင္း တစ္စုံတစ္ရာမရွိေပ။

“လႉတဲ့သူလည္း အက်ိဳးမျဖစ္၊ သကၤန္း႐ုံရတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း အဆင္မေျပဘူးေလ။ စားသုံးသူအသင္းလို သကၤန္းအဖြဲ႕အစည္းဆိုတာမ်ိဳး မရွိေသးဘူး။ ရွိရင္ေတာ့ လုပ္သင့္တာေပါ့” ဟု ကိုမ်ိဳးထက္ပိုင္က အႀကံျပဳသည္။

လတ္တေလာတြင္ေတာ့ ေနာက္ေက်ာင္းသံသရာ မလည္ရေအာင္ မီးတိုက္ပူေဇာ္ျခင္းဟုဆို၍ ဘဒၵႏၲဓမၼဝံသ ဆရာေတာ္အမည္ျဖင့္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ၎၏လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ပုံႏွင့္တကြ ပိုစ့္တစ္ခုကို ေရးသားထားသည္။

ကထိန္ကပ္လႉသည့္ သကၤန္းမ်ားတြင္ သင္းပိုင္ထဲတြင္ ဝတ္၍ သုံး၍မရဘဲ အိတ္ႏွင့္ ပိတ္ထားေသာ အဆိုးအစုတ္ သင္းပိုင္ ၈၆ ထည္၊ သကၤန္း ၂၂ စုံ စုစုေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ကို ေနာက္ထပ္ေက်ာင္းမ်ားသို႔ သံသရာမလည္ေစရန္ မီးတိုက္ပူေဇာ္လိုက္သည္ဟု ေရးသားထားေလသည္။

ထိုသံသရာလည္သည့္ သကၤန္းမ်ားကို မီးပူေဇာ္၍ အဆုံးသတ္ေပးလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ေလသည္။

႐ုံမရသည့္ သကၤန္းလႉျခင္းထက္ န၀ကမၼအလႉေငြ လႉဒါန္းသည္ကပင္ ပို၍ အက်ိဳးရွိေစႏိုင္မည္မဟုတ္ေလာ။

သို႔ေသာ္ သံသရာလည္သည့္ သကၤန္းမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရကို မထိခိုက္ေစဘဲ၊ ႀကီးမားသည့္ ဝိနည္းသိကၡာပုပ္မ်ားမဟုတ္ဘဲ ေသးမႊားသည့္ကိစၥရပ္ျဖစ္သလို သံသရာလည္ေနသည့္ သကၤန္းမ်ားလည္း ဆက္လက္ရွိေနဦးမည္ဟု သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးဆရာေတာ္ ေဒါက္တာေကာဝိဒသိရီက မိန္႔ၾကားသည္။

“သံသရာကေတာ့ လည္ေနဦးမွာပဲ။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ လိုအပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြကို လႉလိုက္တာပဲ။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ ေက်ာင္းလည္း ကထိန္ပြဲ၊ ဘာပြဲညာပြဲရွိရင္ အဲဒီလို လႉပစ္လိုက္တယ္။ ခဝါသည္ေတြကိုေတာ့ ဘာမွမေျပာခ်င္ပါဘူး။ သူတို႔ စီးပြားေရးကိုး။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကမတား ျမစ္ေကာင္းပါဘူး” ဟု ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ ေကာဝိဒသိရီက မိန္႔ၾကားသည္။ 

 

ေမသက္ဇင္

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *