၂၁ ရာစုအတြက္ သင္ခန္းစာ ၂၁ ခု

ကမၻာေက်ာ္စာေရးဆရာ Yuval Noah Harari ၏ အေရာင္းရဆုံးစာအုပ္စာရင္းဝင္ 21 Lessons for the 21st Century စာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ဆိုေဖာ္ျပပါသည္။

သင္ခန္းစာ (၁၃) ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္ (God)

အပိုင္း (၂) ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားသခင္မပါေသာ ကိုယ္က်င့္တရား

ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္း၏ လူမႈစနစ္အစီအစဥ္ (Social Order) ကို ထိန္းေပးရန္ စၾက၀ဠာ၏ လၽွိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္မႈႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္၊ ယင္းက လုံးလုံးမကူညီႏိုင္သည္ကေတာ့ ဟုတ္ပါသည္။ လူသားမ်ားလိုက္နာရန္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ျပႏိုင္ေသာဥပေဒမ်ား သတ္မွတ္ေပးသည့္ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္တစ္ပါးပါးကို ယုံၾကည္ျခင္းမရွိပါက လူ႕ကိုယ္က်င့္တရား ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ခုလုံး ကမၻာဦးကလို အကုန္ပရမ္းပတာျဖစ္ကုန္မည္ဟု လူအမ်ားက ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကပါသည္။

ဖန္ဆင္းရွင္နတ္ဘုရားမ်ားကို ယုံၾကည္မႈက အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လူမႈစနစ္အစီအစဥ္မ်ားအတြက္ အထူးအေရးပါသည္ဆိုသည့္အခ်က္ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ထိုသို႔ယုံၾကည္မႈက ေကာင္းေသာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ား ရွိသည္ဆိုတာက မွန္ပါသည္။ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ လူအခ်ိဳ႕ကို အမုန္းတရားႏွင့္ တစ္ယူသန္ တေဇာက္ကန္းဝါဒမ်ား ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ယင္းဘာသာေရးမ်ားကပင္ အခ်ိဳ႕အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ က႐ုဏာႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မ်ား ပြားမ်ားေစျပန္ပါသည္။ ဥပမာေပးရလၽွင္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ား အေစာပိုင္းကာလက မက္သဒစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး တက္မက္လ္ဗီနားက သူ႕ရပ္႐ြာအသိုင္းအဝိုင္းရွိ LGBT အုပ္စုမ်ား အတိဒုကၡေရာက္ေနသည္ကို သိလာပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေယဘုယ် လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ေဂးမ်ား (အမ်ိဳးသားခ်င္း စုံမက္သူမ်ား) ႏွင့္ လက္စဘီယန္မ်ား (အမ်ိဳးသမီးခ်င္း စုံမက္သူမ်ား) ၏ အေျခအေနကို စတင္ေလ့လာၿပီး ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဂး၊ လက္စဘီယန္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ား ပါဝင္ေသာ သုံးရက္တာေဆြးေႏြးပြဲကို ကယ္လီဖိုးနီးယားရွိ White Memorial Retreat စင္တာတြင္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါသည္။ ရလဒ္အေနႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပါဝင္သူမ်ားက ‘ဘာသာေရးႏွင့္ လိင္တူစုံမက္သူမ်ားေကာင္စီ’ (Council of Religion and the Homosexual – CRH) ကို ထူေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းေကာင္စီတြင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားအျပင္ မက္သဒစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ အက္ပီစေကာ္ပယ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ လူသာရီယန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ခရစ္ေတာ္၏ ညီၫြတ္ေသာအသင္းေတာ္မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ယင္းေကာင္စီမွာ ‘လိင္တူစုံမက္သူမ်ား’ ဆိုသည့္ စကားလုံးကို တရားဝင္အဖြဲ႕နာမည္တြင္ ပထမဆုံး စတင္ေဖာ္ျပရဲသည့္ အေမရိကန္အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ CRH တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူမ်ားက ဝတ္စုံဆန္းမ်ားဝတ္ဆင္သြားရေသာ ပါတီမ်ား (Costume Parties) က်င္းပျခင္းမွသည္ မတရားခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ား၊ ဖိႏွိပ္အႏိုင္က်င့္မႈမ်ားကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားစြဲျခင္းအထိ မ်ားစြာေသာေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ CRH ေကာင္စီမွာ ကယ္လီဖိုးနီးယားရွိ ေဂးအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈ စတင္သေႏၶတည္ရာေနရာ ျဖစ္လာပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မက္လ္ဗီးနားႏွင့္ အျခားဘုရားသခင္ကို ယုံၾကည္သူမ်ားက သမၼာက်မ္းစာပါ လိင္တူစုံမက္ျခင္းကို ျမစ္တားကန္႔သတ္ထားခ်က္မ်ားကို ေကာင္းေကာင္းသိၾကပါသည္။ သိုႏွင့္တိုင္ သူတို႔အဖို႔မွာ သမၼာက်မ္းစာထဲရွိ စကားလုံးတိုင္းကို သည္၊ ၏ မေ႐ြးလိုက္နာဖို႔ထက္ ခရစ္ေတာ္လမ္းၫႊန္ျပသည့္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ စိတ္ထားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔က ပိုအေရးႀကီးသည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။

ဖန္ဆင္းရွင္နတ္ဘုရားမ်ားက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ေမတၱာ၊ က႐ုဏာႏွင့္အညီ ျပဳမူေနထိုင္ရန္ လမ္းျပႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္သီလရွိစြာ ျပဳမူေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဘာသာတရားအေပၚ ယုံၾကည္မႈရွိရန္ကိစၥမွာ လိုကိုလိုအပ္သည့္ ကိစၥမဟုတ္ပါ။ လူသားမ်ား ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္အညီ ျပဳမူေနထိုင္ေစရန္ သဘာ၀လြန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆပါက ကိုယ္က်င့္တရားမွာ သဘာ၀လြန္ကိစၥ၊ သဘာ၀မက်ေသာကိစၥဟု ယူဆရာေရာက္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို ျပန္လည္စဥ္းစားသုံးသပ္ၾကည့္ၾကဖို႔ ေကာင္းပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ အျပဳအမူမ်ားမွာ သဘာ၀အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာေသာ အျပဳအမူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ခ်င္ပန္ဇီေမ်ာက္ဝံမ်ားကအစ ႂကြက္မ်ားအဆုံး အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ စုေဝးေနထိုင္ဆက္ဆံတတ္သည့္ ႏို႔တိုက္သတၱဝါမ်ား (Social Mammals) မွာ သူတစ္ပါးဥစၥာခိုးယူျခင္းႏွင့္၊ သူတစ္ပါးအသက္ကိုသတ္ျခင္း အစရွိသည့္ အျပဳအမူမ်ားကို မလုပ္ရန္ကန္႔သတ္ထားသည့္ ကိုယ္က်င့္တရားစည္းကမ္းမ်ား ရွိပါသည္။ လူသားမ်ားတြင္လည္း သည္လိုပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္က်င့္သီလကို ဘယ္လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာမဆို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားတစ္မ်ိဳးတည္းကို မယုံၾကည္သည့္တိုင္ေအာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္ကိုမွ မယုံၾကည္သည့္တိုင္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္တရားသီလကို လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းတြင္ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ယာန္မ်ားက ဟိႏၵဴနတ္ဘုရားမ်ားကို မယုံၾကည္ပါ၊ သို႔ႏွင့္တိုင္ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းဒါနကို ေဆာင္႐ြက္ၾကပါသည္။ မြတ္ဆလင္မ်ားက ခရစ္ေတာ္၏ ဘုရားျဖစ္မႈကို မယုံၾကည္ေသာ္လည္း ႐ိုးေျဖာင့္မႈကို တန္ဖိုးထားၾကပါသည္။ ေလာကီသက္သက္ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ ဒိန္းမတ္ႏွင့္ ခ်က္သမၼတႏိုင္ငံလိုႏိုင္ငံမ်ားက ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းသည့္ အီရန္ႏွင့္ ပါကစၥတန္လို ႏိုင္ငံမ်ားထက္ပိုၿပီး အၾကမ္းဖက္လိုစိတ္ မရွိၾကပါ။

ကိုယ္က်င့္သီလဆိုသည္မွာ ‘ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားသခင္၏ အမိန္႔ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာျခင္း’ ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္လို႔မရပါ။ ကိုယ္က်င့္တရား၏ဆိုလိုရင္းမွာ ‘ဆင္းရဲဒုကၡကို သက္သာေစျခင္း’ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ကိုယ္က်င့္သီလႏွင့္အညီ ေနထိုင္ေရးအတြက္ ပုံျပင္၊ ဒ႑ာရီမ်ားကို ယုံၾကည္ရန္ မလိုအပ္ပါ။ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ သတၱဝါမ်ား ဆင္းရဲဒုကၡခံစားေနရျခင္းကိုသာ နက္ရိႈင္းစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ မိမိအျပဳအမူေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ႏွင့္ အျခားသူမ်ားမလိုအပ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡခံစားရသည္ကို အမွန္တကယ္ နားလည္ပါက ယင္းအျပဳအမူကို အလိုအေလ်ာက္ေရွာင္ရွားမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ လူအမ်ားအဖို႔ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ မုဒိမ္းက်င့္ျခင္းႏွင့္ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးျခင္းကဲ့သို႔ေသာ အျပဳအမူမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ၾကျခင္းမွာ ယင္းအျပဳအမူမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡကို အေပၚယံေလာက္သာ နားလည္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔၏ ႐ုတ္ခ်ည္းေပၚလာေသာ အာသာရမၼက္ႏွင့္ လိုဘကို ျဖည့္ဆည္းေရးကိုသာ စိတ္ေရာက္ေနၿပီး ယင္းအျပဳအမူမ်ားက အျခားသူမ်ားအေပၚ ဘယ္လိုသက္ေရာက္မည္၊ ေရရွည္တြင္လည္း မိမိအေပၚတြင္လည္း ဘယ္လိုသက္ေရာက္မည္ကို မသိၾကေသာေၾကာင့္သာ ထိုသို႔ျပဳမူၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မိမိစစ္ေမးေနေသာသူကို မ်ားႏိုင္သမၽွမ်ားမ်ား နာက်င္ခံစားရေအာင္ တမင္လုပ္သည့္ စစ္ေၾကာေရးအလုပ္ကို ေဆာင္႐ြက္ၾကသည့္သူမ်ားပင္ လုပ္ေနရေသာအလုပ္ကို ကိုယ္ႏွင့္ မဆိုင္ဘူးဟု ထင္ရေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ၾကပါသည္။ သူတို႔က တစ္ဖက္သားကို လူမဟုတ္ဟု ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ထင္ေအာင္ (Dehumanizing) ႏွင့္ လုပ္ေနရေသာအလုပ္ကို ႐ိုးသြားၿပီး ဘာမွမခံစားရေတာ့ေစရန္ (Dehumanizing) နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး သုံးၾကရပါသည္။

လူသားတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆင္းရဲဒုကၡမခံစားရေအာင္ သဘာ၀အေလ်ာက္ ေရွာင္ရွားၾကသည္မွာ မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားသူမ်ား၏ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ပတ္သက္လာလၽွင္မူ သဘာ၀လြန္ဘုရားသခင္က လမ္းၫႊန္သည္မဟုတ္လၽွင္ သူမ်ားကို ကိုယ္ကဂ႐ုစိုက္ၾကမည္မဟုတ္ဟု စာဖတ္သူက ျငင္းခ်က္ထုတ္ေကာင္း ထုတ္ႏိုင္ပါသည္။ သိသာထင္ရွားသည့္အေျဖတစ္ခုမွာ လူသားမ်ားမွာ အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ စုေဝးေနထိုင္ဆက္ဆံတတ္ေသာ သတၱဝါမ်ား (Social Animals) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ ၏ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမွာ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးအေပၚ မ်ားစြာမွီတည္ ေနသည္ဆိုသည့္အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ရပ္႐ြာအသိုင္းအဝိုင္းမရွိပါက ဘယ္သူ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာေနႏိုင္ ပါမည္နည္း။ တစ္ကိုယ္တည္း အထီးက်န္၊ ကိုယ့္ဖို႔ကိုယ္သာၾကည့္ေသာဘ၀မ်ိဳး ေနထိုင္ေနပါက ေသခ်ာေပါက္နီးပါး စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ေသာဘ၀မ်ိဳး ျဖစ္ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေသာဘ၀ေနရရန္အတြက္ အနည္းဆုံး မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ မိမိရပ္႐ြာအသိုက္အဝန္းကို ဂ႐ုစိုက္အေလးထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ထိုသို႔ဆိုလၽွင္ မိမိ လုံးလုံးမသိမရင္းႏွီးေသာ လူစိမ္းမ်ားဆိုရင္ေရာဆိုၿပီး ေမးစရာရွိပါသည္။ လူစိမ္းမ်ားကိုသတ္ၿပီး သူတို႔ပစၥည္းမ်ားကိုယူကာ မိမိႏွင့္ မိမိမ်ိဳးႏြယ္စုခ်မ္းသာေအာင္ မလုပ္စရာဘာအေၾကာင္းရွိသနည္းဟု ေမးႏိုင္ပါသည္။ အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားစြာက ယင္းသို႔ေဆာင္႐ြက္ပါက ေရရွည္တြင္ မိမိအက်ိဳးဆုတ္ယုတ္ႏိုင္ေၾကာင္း လူမႈသီအိုရီမ်ားထုတ္ၿပီး အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပၾကပါသည္။ လူစိမ္းမ်ားကို ပုံမွန္သတ္ျဖတ္လုယက္ေနသည့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးတြင္ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ ေနလိုမည္မဟုတ္ဟု သူတို႔က ဆိုၾကပါသည္။ စာဖတ္သူကိုယ္၌လည္း အခ်ိန္ျပည့္ အႏၲရာယ္ႀကဳံေနရမည္ျဖစ္သလို လူစိမ္းမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈလိုအပ္သည့္ စီးပြားကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးကဲ့သို႔ေသာအရာမ်ားမွ အက်ိဳးအျမတ္ကိုလည္း ရႏိုင္မည္မဟုတ္ေခ်။ ကုန္သည္မ်ားက သူခိုးမ်ားႏွင့္ျပည့္ေနသည့္ ဒုစ႐ိုက္ရိပ္ၿမဳံမ်ားကို လာခ်င္မည္မဟုတ္ေခ်။ ယင္းအခ်က္က ‘ကိုယ့္ကို မလုပ္ေစခ်င္တဲ့အရာကို သူမ်ားကိုလည္းမလုပ္နဲ႔’ ဆိုသည့္ အၿမဲလိုက္နာသင့္ေသာစည္းကမ္းကို ေရွးေခတ္ တ႐ုတ္ျပည္မွ ေခတ္သစ္ဥေရာပအထိ ေလာကီသက္သက္ သီအိုရီသမားမ်ား က်ိဳးေၾကာင္းျပရွင္းျပသည့္အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ တစ္ေလာကလုံးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္အတြက္ သဘာ၀က်ေသာအေျခခံအေၾကာင္းတရား ဘယ္မွာရွိလဲဆိုသည္ကို ႐ႈပ္ေထြးေသာ ေရရွည္ၾကည့္ေရးသီအိုရီမ်ားတြင္ သြားရွာေနစရာ မလိုပါ။ ကုန္သြယ္ေရးကိစၥကို ခဏေမ့ထားလိုက္ပါ။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ျမင္သာသည့္အဆင့္ကိုပဲ ၾကည့္ပါ၊ သူတစ္ပါးကို ထိခိုက္ေအာင္လုပ္ပါက မိမိကိုယ္ကိုလည္း ထိခိုက္ပါသည္။ တစ္ကမၻာလုံးရွိ ဘယ္ၾကမ္းတမ္းသည့္လုပ္ရပ္မဆို လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ စိတ္ထဲတြင္ ၾကမ္းတမ္းလိုစိတ္ျဖင့္ စတင္ပါသည္။ ထိုသို႔ အၾကမ္းဖက္လိုစိတ္ ေပၚေပါက္လာပါက သူတစ္ပါး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို မထိခိုက္မဖ်က္ဆီးခင္ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို အရင္ထိခိုက္ဖ်က္ဆီးပစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ သူတစ္ပါး ဥစၥာကို ခိုးယူဖို႔ရန္မွာ မိမိစိတ္ထဲတြင္ ေလာဘစိတ္ႏွင့္ သူမ်ားပစၥည္းရွိတာကို မလိုလားသည့္ အဘိဇၩာစိတ္မ်ား အရင္ျဖစ္ပါသည္။ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ဖို႔ရန္မွာ မိမိစိတ္ထဲတြင္ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆစိတ္မ်ား အရင္ပြားမ်ားရပါသည္။ ေလာဘ၊ ဣႆာ၊ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆ တရားမ်ားမွာ လြန္စြာစိတ္ကိုဆင္းရဲေစပါသည္။ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ ေဒါမနႆ၊ ဣႆာ မစၧရိယစိတ္မ်ား ဆူပြက္ေနပါက ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈ၊ သမစိတၱျဖစ္မႈမ်ားကို ခံစားႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ သို႔ျဖစ္ရာ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ မသတ္ခင္ မိမိေဒါသက မိမိ၏စိတ္ေအးခ်မ္းမႈကို အရင္ပ်က္စီးဆုတ္ယုတ္ေစပါသည္။

အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ မိမိမုန္းတီးေနသည့္သူကို အမွန္တကယ္သတ္ျဖတ္ျခင္းမရွိဘဲ ေဒါသမ်ားဆူပြက္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အေျခအေနတြင္ စာဖတ္သူ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ ထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိေသာ္လည္း မိမိကိုယ္ကိုထိခိုက္ေအာင္ လုပ္မိလ်က္သားျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိေဒါသစိတ္ၿငိမ္းေအးေစရန္ကိစၥမွာ ဘယ္ဘုရားသခင္က လမ္းၫႊန္လို႔မွ လုပ္ရသည္မဟုတ္ဘဲ မိမိအက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ စက္ဆုပ္႐ြံရွာဖြယ္ရန္သူကို သတ္ျဖတ္လိုက္သည္ထက္ ေဒါသတရား လုံး၀ကင္းစင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္လိုက္ျခင္းက ကိုယ့္စိတ္ေအးခ်မ္းမႈအတြက္ မ်ားစြာပိုေကာင္းမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ရန္ကို ရန္ခ်င္း မတုံ႔မူေအာင္ ၫႊန္ျပသည့္ က႐ုဏာတရားရွိရန္သြန္သင္ေသာ ဘုရားသခင္တစ္ပါးပါးအေပၚ ခိုင္ၾကည္သည့္သဒၶါတရားက ေဒါသကိုခ်ဳပ္ထိန္းႏိုင္ရန္ အခ်ိဳ႕လူမ်ားအတြက္ အကူအညီျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းအခ်က္က ကမၻာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ သမမၽွတစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာတရားက အႀကီးအက်ယ္ ကူညီေထာက္ပံ့ေသာအခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ကံဆိုးစြာပင္ အခ်ိဳ႕အတြက္မူ ဘာသာတရားအေပၚယုံၾကည္မႈက သူတို႔ေဒါသကို ဆြေပးရန္ႏွင့္ ေဒါသထြက္သင့္သည့္ကိစၥဟု ယုံၾကည္ေစရန္ ကူညီေပးပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က မိမိဘုရားကို ေစာ္ကားေျပာဆိုရဲလၽွင္ သို႔မဟုတ္ မိမိလိုဘမ်ား မျပည့္လၽွင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေလာကလူသားမ်ားကို ဘာလုပ္သင့္သည္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူး စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္ေပးသည့္ ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္၏ တန္ဖိုးမွာ သူ႕ကို ကိုးကြယ္သူမ်ား၏ အျပဳအမူေပၚ မူတည္ေနပါသည္။ ကိုးကြယ္သူမ်ားက ေကာင္းေကာင္းျပဳမူေနထိုင္ပါက သူတို႔အေနႏွင့္ ႀကိဳက္ရာကို ယုံၾကည္လို႔ရပါသည္။ ထို႔အတူ ဘာသာေရးဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားႏွင့္ တန္ခိုးႀကီးေနရာမ်ား၏ တန္ဖိုးမွာ သူတို႔သြန္သင္ၫႊန္ျပႏိုင္သည့္ အျပဳအမူမ်ား၊ ေပးအပ္ႏိုင္သည့္ ခံစားခ်က္မ်ားအေပၚ မူတည္ပါသည္။ ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခုကိုသြားလို႔ လူမ်ားကို ၿငိမ္းေအးမႈႏွင့္ သမမၽွတစိတ္ရွိမႈတို႔ကို ေပးအပ္ႏိုင္ပါက ေကာင္းသည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားေက်ာင္းကိုသြားခါမွ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ဆိုလၽွင္ကား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သြားစရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ယင္းဘုရားေက်ာင္းမွာ အလုပ္မျဖစ္သည့္ ဘုရားေက်ာင္းမွန္း ေပၚလြင္ပါသည္။

ဘယ္ဘုရားေက်ာင္းကိုမွ မသြားဘဲ၊ ဘယ္ဘုရားသခင္ကိုမွ မယုံၾကည္ဘဲေနျခင္းသည္လည္း အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္သည့္ ေ႐ြးစရာနည္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ရာစုႏွစ္အနည္းငယ္က ထင္ရွားသက္ေသျပၿပီးျဖစ္သည့္အတိုင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သီလရွိသည့္ ဘ၀တစ္ခုေနထိုင္ရန္အတြက္ ဘယ္ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားသခင္ကိုမၽွ ကိုးကြယ္ေနစရာမလိုပါ။ ေလာကီသက္သက္ဝါဒ (Secularism) က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လိုအပ္ေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားအားလုံးကို ေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္ေပးႏိုင္သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ 

သီဟဝင့္ေအာင္
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *