သမိုင္းလက္ရာ ဖ်က္ဆီးၾကသူမ်ား

 

 

ပုဂံ မင္းနန္သူေက်း႐ြာသို႔ အသြားကားလမ္းနံေဘးတြင္ ရွင္အဥၨေဂါဏ (အဇေဂါဏ) ဘုရား တည္ရွိသည္။ အဆိုပါဘုရားကို က်စြာမင္းလက္ထက္က မဟာသမန္းႀကီးအမည္ရွိ အမတ္ႀကီးႏွင့္ဇနီးျဖစ္သူတို႔က တည္ထားေၾကာင္း ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းရွိေသာ္လည္း ေစတီေတာ္ကိုစတင္ေတြ႕ရွိစဥ္က ဖိုထိုးရာတြင္ အသုံးျပဳသည့္ လုံကြဲမ်ားေတြ႕ရွိခဲ့မႈေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္အဂၢိရတ္ပညာရွင္ ရွင္အဥၨေဂါဏကို အစြဲျပဳကာ ဤသို႔အမည္တြင္ေနျခင္းျဖစ္ေလသည္။ မူလ အဇေဂါဏဟူေသာအမည္ကို ေက်ာက္စာဝန္ေတာ္စိန္ခိုႏွင့္ ဖြားေစာ႐ြာသူႀကီး ဦးထြန္းဦးတို႔က ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေစတီ၏အဝင္၀ႏွင့္ အတြင္းဘက္နံရံမ်ားတြင္ အတန္ငယ္ေမွးမွိန္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အဆင့္အတန္း ျမင့္လွသည့္ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ကမၸည္းစာမ်ားကို ေတြ႕ႏိုင္ေသးသည္။ ရာဇဝင္လာ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္မ်ားကို အဆန္းတက်ယ္လက္ရာ အမႊန္းအေျပာက္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ဖန္တီးထားသည္။ အထူးသျဖင့္ ေစတီအေရွ႕ဘက္ေဆာင္၏ ေတာင္ဘက္နံရံမွ ဇာတ္ကြက္မ်ားေပၚတြင္ စာတန္းရွည္တစ္ခုရွိၿပီး ဤပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားကို တန္ဆာဆင္သူမွာ ငါဝံသသင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးထိုးထားသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေစတီေတာ္၏ အဝင္၀ျဖစ္သည့္ ေတာင္ဘက္ေဆာင္အဝင္နံရံမ်ားရွိ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားမွာမူ ဝမ္းနည္းဖြယ္အျဖစ္ ဖ်က္ရာျခစ္ရာမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေလသည္။ ယခင္က ဤေနရာတြင္ ေရးဆြဲထားသည့္ ဇာတ္ကြက္မ်ားႏွင့္ ကမၸည္းစာတန္းမ်ားကို ျမင္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္မူ မီးေသြးခဲမ်ားျဖင့္ ျခစ္ထားသည့္အရာမ်ား၊ စာသားမ်ားကို ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္စြာ ျမင္ေနရသည္။

 

“စည္းကမ္းမရွိတာ၊ တန္ဖိုးမသိတတ္တာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြားမ်ားအား ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ငွားရမ္းပို႔ေဆာင္သည့္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ ပုဂံေဒသခံ ကိုမင္းမင္းကဆိုသည္။ သူသည္ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရတစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း အျခားပုဂံေဒသခံမ်ားနည္းတူ အသက္ေမြးမႈကို ခရီးသြားလုပ္ငန္းျဖင့္ ဝမ္းေက်ာင္းေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ရွင္အဥၨေဂါဏဘုရားရွိ နံရံေဆးေရးမ်ား ဖ်က္ဆီးေရးျခစ္ခံထားရမႈသည္ ပုဂံရွိ နံရံေဆးေရးမ်ားရွိရာ ဘုရားေစတီမ်ား၏ ပကတိအေျခအေနကို ထင္ဟပ္ ျပသရာေရာက္သည္။ ပုဂံေဒသအတြင္းရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားရွိရာ ဘုရား၊ ပုထိုးႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အနည္းႏွင့္အမ်ား ျခစ္ရာမ်ား၊ အျမင္မတင့္တယ္သည့္ ေရးျခစ္မႈမ်ားႏွင့္ Correction Pen မ်ားႏွင့္ စာေရး သားမႈမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။

ယင္းသို႔ သမိုင္းတန္ဖိုးႀကီးမ်ားလွေသာ ေနရာဌာနမ်ားတြင္ လက္လြတ္စပယ္ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးေရးသားၾကျခင္းအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္ဟု ကိုမင္းမင္းကဆိုသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳလုပ္သူမ်ားတြင္ ျပည္တြင္းခရီးသြားမ်ားက အမ်ားစုျဖစ္ေၾကာင္း ပုဂံေဒသခံမ်ားက တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္းဆိုၾကၿပီး နံရံမ်ားတြင္ ေရးသားထားသည့္ စာအားလုံးနီးပါးမွာလည္း ျမန္မာစာျဖင့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား ေျပာဆိုသည္မွာ မမွားေၾကာင္း ၫႊန္ျပေနသည္။

နံရံေရးေရာင္စုံပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ကမၸည္းစာမ်ားသည္ အဂၤေတပန္းလက္ရာမ်ား၊ ၅၅၀ ဇာတ္႐ုပ္အုပ္ခ်ပ္မ်ား၊ စဥ့္သုပ္လက္ရာမ်ားနည္းတူ ပုဂံေခတ္ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာဆိုင္ရာ ေစတီပုထိုးတန္ဆာဆင္မႈမ်ားတြင္ အေရးအပါဆုံးႏွင့္ အဓိကအက်ဆုံးလက္ရာမ်ားျဖစ္သည္။

အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး၏ ကုသိုလ္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး သားေတာ္ နရသူက အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးအား လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ခဲ့သည္ဟု နာမည္ႀကီးသည့္၊ ေ႐ႊဂူႀကီးဘုရား၏ အတြင္းဘက္နံရံမ်ားႏွင့္ အထက္ပစၥရံသည္ လည္းေကာင္း၊ ဓမၼရာဇိကေစတီအတြင္းရွိ နံရံမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ဓမၼရံႀကီးေစတီေတာ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္လည္းေကာင္း ေစတီပုထိုးနံရံမ်ားႏွင့္ နံရံပန္းခ်ီမ်ားေပၚတြင္ မင္ဖ်က္ေဆးျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ စာသားမ်ားျဖင့္ အက်ည္းတန္ဖြယ္ ထင္ရွားစြာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည္။

“ေဂါပကအဖြဲ႕ေတြဘာေတြရွိတဲ့ ေစတီေတာ္ေတြမွာေတာင္ ဒီလိုေတြ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ေတာ့ ဆက္ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ဒီလိုမရွိတဲ့ ဘာမွမကာကြယ္ ႏိုင္ေသးတဲ့ ေစတီေတြဆို မတတ္ႏိုင္ဘူး ဒီတိုင္းၾကည့္ ေနရတာပဲ။ တစ္ခုခုျဖစ္လာေတာ့မွသာ ေအာ္ဒီလိုျဖစ္သြားပါလားလို႔ သိရတယ္။ တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြကို ေသာ့ခတ္ထားလို႔သာ ေတာ္ေသးေတာ့တယ္။ တန္႔ၾကည္ေတာင္မွာဆို ဘုရားျပဳျပင္ထားတဲ့ ေက်ာက္စာ အမွတ္ ၄ ေအာက္ေျခမွာ ေပါက္ကရေတြ ေလၽွာက္ေရးထားတာ ျမင္ဖူးတယ္။ ဓမၼရံႀကီးအဝင္၀က ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမွာဆို ဝန္ႀကီးဌာန နာမည္တစ္ခုကို Correction Pen နဲ႔ ေရးထားတာေတာင္ ေတြ႕ရေသးတယ္” ဟု ကိုမင္းမင္းကဆိုသည္။

ယင္းသို႔ စာမ်ားေရးသားျခင္း ပုံမ်ားေရးဆြဲျခင္းမ်ားကို သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက စာထုတ္၍ တားျမစ္ထားေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းသုေတသနႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္စြာ (အမည္လႊဲ) က ေျပာဆိုသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္ CCTV တပ္ဆင္ ထားႏိုင္သည့္ေစတီမ်ားမွလြဲ၍ အျခားေသာဘုရား ေစတီနံရံမ်ားတြင္ စာသားမ်ားေရးျခစ္မႈမ်ားမွာ ဆက္ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။

“ပုဂံမွာ ေစတီ ၂၂၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အကုန္လုံးကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ အခက္အခဲေတာ့ ရွိပါတယ္။ ငလ်င္ဒဏ္တို႔ ဘာတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးတာေတြကို ျပဳျပင္ရတာေတြလည္းရွိေနေတာ့ အဲ့ကိစၥေတြကို ဦးစားေပးေနရတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလိုေတြ မလုပ္ၾကဖို႔ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ေထာင္ၿပီးေတာ့ တားျမစ္ထားပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ပုဂံရွိ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ရန္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ ဘုရားမ်ားကို ထိခိုက္ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ တစ္စုံတစ္ရာ ေရးျခစ္ျခင္းႏွင့္ နံရံပန္းခ်ီမ်ားကို ကိုင္တြယ္ျခင္းမ်ားကို မျပဳလုပ္ၾကရန္ တားျမစ္ထားေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ထင္ရွားသည့္ ေစတီပုထိုးမ်ားအနီးႏွင့္ အဓိကလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ျမန္မာ အဂၤလိပ္ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားစိုက္ထူထားသည္။

“မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ပဲ တားလို႔ရတယ္။ ဒီေတာ့ ဦးတို႔လည္း အေရးယူလို႔ေတာ့ မရဘူးေလ။ ေရွးေဟာင္း ကလည္း တားျမစ္ခ်က္ ဆိုင္းဘုတ္ေတြေတာ့ လိုက္ေထာင္ထားတာပဲ။ အေရးယူဖို႔က် ခက္တာေပါ့” ဟု ဓမၼရာဇိကေစတီ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးကဆိုသည္။ အဆိုပါ ဓမၼရာဇိကေစတီပရဝုဏ္တစ္ခုလုံးတြင္ ေစတီနံရံမ်ားေပၚတြင္ စာမ်ားေရးျခစ္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္ စာမ်ားကပ္ထားသည္။

ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နံရံမ်ားေပၚတြင္ စာေရးသားမႈမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရသည့္တိုင္ အတင္းကာေရာ ေျပာဆိုတားဆီး၍လည္း မသင့္ေတာ္ေသာေၾကာင့္ အခက္ေတြ႕ရေၾကာင္း ၎က လက္ရွိအေျခအေနကို ေျပာျပသည္။ ယင္းသို႔ ေရးသားထားသည္မ်ားမွ ဖ်က္၍ရႏိုင္သည္မ်ားကို ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႕ဝင္မ်ားက မိမိတို႔ အဆင္ေျပသည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ျပန္ဖ်က္ၾကရသည္။

“ဖ်က္လို႔ရတာေတြကို ေရနဲ႔ျပန္ေဆးလို႔ ရတာေတြကို ျပန္ေဆးပစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကိုေတာ့ ေရနဲ႔မရရင္ အုန္းဆံဖတ္နဲ႔ တိုက္ရတာေပါ့” ဟု အဆိုပါ ဓမၼရာဇိက ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္ႀကီးက ဆိုေလသည္။

ဘုရားနံရံမ်ားကို ေရျဖင့္ေဆးျခင္း အုန္းဆံဖတ္ျဖင့္ တိုက္ျခင္းမ်ားကို ေရွးေဟာင္းအေနႏွင့္ ပညာေပးတားျမစ္သင့္သည္ဟု သမိုင္းသုေတသနဝါသနာရွင္ ကိုမိုက္ကယ္ေအာင္ျမတ္က ဆိုသည္။

“ေဒသခံေတြကေတာ့ သူတို႔ဘုရားေတြ အ႐ုပ္မဆိုးေအာင္ တတ္ႏိုင္သမၽွ ႀကံဖန္လုပ္တာပါပဲ။ သူတို႔ကို အျပစ္ေျပာလို႔ေတာ့မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေရွးေဟာင္း ဘက္က ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္။ ဘယ္လိုဆို အဆင္ေျပမယ္ဆိုတာကို အႀကံေပးသင့္တယ္။ သင္ေပးသင့္တယ္။ ခုဆို တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြ ထုံးသုတ္ခံထားရတယ္။ တခ်ိဳ႕ဘုရားေတြဆိုလည္း လူေတြေၾကာင့္ ျခစ္ရာ ဖ်က္ရာေတြနဲ႔။ တကယ္တမ္းဆို နံရံပန္းခ်ီေတြကို လက္နဲ႔ကိုင္တြယ္တာမ်ိဳးေတာင္ မလုပ္သင့္ဘူး။ ဧည့့္သည္ေတြကို ကိုင္တြယ္ရာမွာလည္း အေရးယူစရာရွိရင္ ျပတ္ျပတ္သားသားအေရးယူပစ္ရမွာ။ ၾကာရင္ ဒီနံရံပန္းခ်ီေတြက လုံးပါးပါးကုန္လိမ့္မယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ပုဂံမွ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးအားလုံးကို ကာကြယ္ရန္မွာ အခက္အခဲမ်ားရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ သမိုင္းတန္ဖိုးျမင့္ၿပီး အေျခအေနဆိုးေနသည့္ ေစတီပုထိုးမ်ားကို ဦးစားေပးကိုင္တြယ္ေနရေၾကာင္း ဦးေက်ာ္စြာကလည္းဆိုသည္။ အခ်ိဳ႕ ေစတီေတာ္မ်ားကို ေဂါပကအဖြဲ႕မ်ား၊ ဘုရားအနီး ေဈးေရာင္းခ်သူမ်ားက တတ္ႏိုင္သမၽွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီး အခ်ိဳ႕ေစတီပုထိုးမ်ားကို ေရွးေဟာင္းသုေတသနက သံပန္းတံခါးတပ္၍ ေသာ့ခတ္ပိတ္ထားေသာ္ျငားလည္း ေစတီပုထိုးအမ်ားစုသည္ အကာအကြယ္မဲ့ေနဆဲျဖစ္သည္။

“တခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြက ဒီကိုေရာက္ျဖစ္တဲ့ အမွတ္တရဆိုၿပီး စာေတြေလၽွာက္ေရးၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အမွတ္တရဆိုတာ ရင္ထဲျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ သိမ္းထား႐ုံနဲ႔တင္ အမွတ္တရျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနံရံေတြမွာ ေလၽွာက္ေရးေနဖို႔ မလိုပါဘူး” ဟု ကိုမင္းမင္းက ေလးေလးနက္နက္ဆိုသည္။

ယင္းသို႔ ဖ်က္ရာျခစ္ရာမ်ား၊ စာသားမ်ားကို တန္ဖိုးႀကီးလွသည့္ ေရွးဘုရားမ်ား၏ နံရံမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္ကို သူတို႔ပုဂံသားမ်ားအေနႏွင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္ဟု ၎ကဆိုေလသည္။

နံရံပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ ကမၸည္းစာမ်ားကို ပုဂံေခတ္တြင္သာမက ပင္းယႏွင့္ အင္း၀ေခတ္မ်ားတိုင္ေအာင္ ဂူဘုရားမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ အဓိကအဆင္တန္ဆာအျဖစ္ ျပဳလုပ္ထည့္သြင္းေလ့ရွိသည္။ ယခင္က ရာသီဥတုဒဏ္၊ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ႏွင့္ ပိုးမႊားဒဏ္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။

ထို႔အျပင္ ေႏွာင္းလူတို႔၏ မူရင္းနံရံပန္းခ်ီမ်ားေပၚတြင္ အသစ္ထပ္မံေရးဆြဲမႈမ်ား၊ ေစတီပုထိုးမ်ား၏ နံရံမ်ားကို ထုံးသုတ္မႈမ်ားႏွင့္ အဂၤေတျပန္ကိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္လည္း ထပ္မံပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည္မ်ားရွိေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရသိရျပန္သည္။

“ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို အားထားေနရတဲ့ ေဒသျဖစ္တာေၾကာင့္ ခရီးသြားေတြကိုလည္း အတင္းကာေရာ မတားဆီးခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ ဒီလိုေတြဆက္လုပ္ေနၾကဦးမယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဆိုရင္ ျပစရာဘာမွက်န္မွာမဟုတ္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းခရီးသြားေတြအေနနဲ႔ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြကို သမိုင္းအျမင္အရ တန္ဖိုးမထားဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ ဘုရားေက်ာင္းကန္အေနနဲ႔ ေလးစားဖို႔ သင့္တယ္လို႔ထင္ပါတယ္” ဟု ကိုမင္းမင္း က ၎၏အျမင္ကိုေျပာျပသည္။

တစ္ခ်ိန္က ျပည္တြင္းခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ေဒသခံမ်ားက ေစတီပုထိုးႏွင့္ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားမွ ေက်ာက္စာမ်ားပါ က်ိန္စာမ်ားေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ေရးျခစ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားႏွင့္ ေႏွာင္းလူတို႔မွာမူ ယင္းသို႔ေသာ အယူအဆမ်ားကို အယုံအၾကည္နည္းကဲ့သို႔ အဆိုပါက်ိန္စာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ၾကားဖူးသိဖူးျခင္း နည္းလာေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ မဆင္မျခင္ ေရးျခစ္ဖ်က္ဆီးမႈမ်ားပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ယူဆၾကသည္။

သံပ်င္ ေက်ာက္စာမွ စာေၾကာင္းေရ ၁၂-၂၀ တြင္ ‘ဖ်က္ဆီးကုန္ရစ္သသူကား ေျမလုံးပုံမၽွေသာ ဘုရားတို႔ခၽြတ္၍ မကၽြတ္ပါေသာ လူၿပိတၱာလၽွင္ ျဖစ္ေစသတည္း။’ ဟု ထည့္သြင္းေရးသားထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္တြင္ေတာ့ ယင္းသို႔ေသာ က်ိန္စာ မ်ိဳးမ်ားသည္လည္း လူတို႔၏စိတ္ဓာတ္ကို တားဆီး ႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ေခ်။

ပုဂံသည္ ျမန္မာျပည္၏အေရးပါေသာသမိုင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဤသို႔ေသာ အေရးပါတန္ဖိုးႀကီးေသာ ေနရာအရပ္တြင္ အေရးမပါေသာ အေပ်ာ္သေဘာ ေရးျခစ္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ သမိုင္းတြင္သည့္ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားသည္ ပ်က္ဆီးရေလသည္။ “သူတို႔ေတြဟာ ျမန္မာ့သမိုင္း ပုဂံသမိုင္း ျမန္မာ့အႏုပညာသမိုင္းကို ဖ်က္ဆီးေနမိတယ္ဆိုတာကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မသိၾကဘူးျဖစ္ေနတယ္” ဟု ကိုမင္းမင္းက ဆိုေလသည္။

မိုးဇြန္

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *