သႀကၤန္အထူးျပပြဲ

ဟိုးေအာက္အရပ္ လူ႕ျပည္ဘက္ဆီက တူးပို႔ တူးပို႔ အသံေတြၾကားေတာ့ ပီအက္စ္အို မာတလိရင္ထဲမွာ ကလိကလိျဖစ္လာတယ္။ ကလိ ကလိျဖစ္မယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ေလာက္ပါရဲ႕။

ဒီႏွစ္ သူ႕ဘိုးေတာ္ သိၾကားမင္းက လူ႕ျပည္မဆင္းဘူးတဲ့။ ဘယ္ႏွယ့္ သိၾကားသက္ ႏွစ္ငါးရာလုံးလုံး လူျပည္ဆင္းေနက်သိၾကားမင္းက ဘယ္ႏွယ့္ မဆင္းရတာတုန္း။

ဒါက ဒီလိုရွိတယ္။

ဒီႏွစ္က ဘိုးေတာ္သိၾကား တာ၀တႎသာကို အုပ္ခ်ဳပ္တာ သက္တမ္းေစ့တဲ့ႏွစ္ ။ ေနာက္ႏွစ္ တာ၀တႎသာမွာ နတ္သဘင္ေ႐ြးေကာက္ပြဲရွိတယ္။ လူ႕ျပည္မွာကလည္း ႐ုတ္႐ုတ္႐ုတ္႐ုတ္ အသံေတြၾကားေနရေတာ့ သိၾကားႀကီးရဲ႕ ကေတာ္ေလးပါးကလည္း လူျပည္မသြားေစခ်င္ၾကဘူး။ စိတ္ပူၾကရွာေလရဲ႕။

ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ေနာက္သက္တမ္းႏွစ္ငါးရာမွာ ထပ္အေ႐ြးခံရေအာင္ ဖိုးသိၾကားႀကီးကို သႀကၤန္မွာ လူ႕ျပည္မဆင္းဘဲ နတ္ျပည္မွာပဲ မဲဆြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ အမႈိက္ေကာက္ေစခ်င္ၾကတာ။

ဘယ္ႏွယ့္ဗ်ာ … တစ္ႏွစ္မွတစ္ခါ လူ႕ျပည္ေလးဆင္းရတဲ့ပြဲမွာ မႏႊဲရရင္ ရာဇဝင္႐ိုင္းေတာ့မွာေပါ့။ မာတလိ ပဲ … လူႀကီးပီအက္စ္အို လုပ္လာတာ နတ္သက္ေႂကြလုေနၿပီ။ ဘယ္လို ခြင္ဖန္ရမယ္ဆိုတာ သိၿပီးသား။

တစ္ရက္ သိၾကားမင္းႀကီး သူ႕ကေတာ္ သုဇိတာတို႔အလစ္မွာ နတ္မာဆတ္ကိုသြားေနတုန္း မာတလိက အသာေလး ေဘးကပ္သြား တာေပါ့။

“အဘ … ဒီႏွစ္သႀကၤန္ လူ႕ျပည္မဆင္းဘူးဆို”

ဇိမ္ခံၿပီး မွိန္းေနတဲ့ သူ႕ဘိုးေတာ္သိၾကားႀကီးက စကားေမးေတာင္ မရပါဘူး။ ေခါင္းေလးအသာညိတ္ျပတယ္။

“လူ႕ျပည္မဆင္းလို႔ မရဘူးအဘရဲ႕ … ဒီႏွစ္သႀကၤန္မွာ အဘကို အထူးတင္ျပစရာေတြ ရွိေနတယ္”

“ေဟ … အထူးတင္ျပစရာ … ဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္ အဘ … ဒီႏွစ္က အေရးႀကီးတယ္ေလ … အဘ ေနာက္ႏွစ္ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ျဖစ္ၿပီး အေ႐ြးမခံရေတာ့ရင္ လူ႕ျပည္ဆင္းရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး … ၿပီးေတာ့ လူ႕ျပည္ေရာက္ရင္ ပညာယူစရာေတြ အမ်ားႀကီးရမွာ အဘရဲ႕ … ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတြက္ေလ …”

ေ႐ြးေကာက္ပြဲအသံၾကားတာနဲ႔ ေနာက္သက္တမ္းအတြက္ အားယူေနတဲ့ အဘသိၾကား မ်က္ခုံးေမႊးေတာင္ ေထာင္သြားတယ္။

“ေအးကြ … မင့္ အန္တီေတြက စိတ္မခ်လို႔သာ မသြားတာ … က်ဳပ္လည္း သႀကၤန္တြင္းေလးေတာ့ လူ႕ျပည္ဆင္းခ်င္သားကြ … လူ႕ျပည္ မွာကလည္း မင့္သိတဲ့အတိုင္း လမ္းေလၽွာက္သႀကၤန္တို႔၊ ေတာသႀကၤန္တို႔ အခုတစ္မ်ိဳး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳးသႀကၤန္တို႔ဆိုၿပီး ေျပာင္းလဲေနတယ္ဆို”

“အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့ အဘရဲ႕ … အဲဒီ နည္းစနစ္ေတြကို အသာေလးသြားၾကည့္ၿပီး နတ္ျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ျပန္သုံးရ မႏွိပ္လားဗ်”

“ေအးကြ … မင္းေျပာတာ ဟုတ္တယ္ မာတလိ … ကဲ … ဒီႏွစ္ အမႈိက္ေကာက္မယ့္ အစီအစဥ္ကိုဖ်က္ၿပီး လူ႕ျပည္ဆင္းမယ္ကြာ”

…………………

ဖိုးသိၾကားႀကီး လူ႕ျပည္ဆင္းမယ္ဆိုေတာ့ သူ႕ကေတာ္ႀကီးေလးပါးက လူ႕ျပည္မွာ အႏၲရာယ္ကင္းေစဖို႔ ဖက္ရွင္ဆင္ယင္ေပးၾကတယ္။ ၾကည့္ပါဦး … ဖိုးသိၾကားစတိုင္လ္ကို …။

ေခါင္းမွာက ခေမာက္ႀကီးေဆာင္းထားတယ္။ ဘယ္ဘက္လက္ေမာင္းမွာ တာဝန္ဆိုတဲ့ လက္ပတ္အနီႀကီး၊ ညာဘက္လက္ေမာင္းမွာ က်ေတာ့ ခြပ္ေဒါင္းအ႐ုပ္လက္ပတ္ႀကီးနဲ႔။

ေအာင္မယ္ လက္ထဲမွာလည္း မီးတုတ္ႀကီးက တစ္ဖက္၊ ေရမုတ္ က တစ္ဖက္။

အက်ႌကိုၾကည့္လိုက္ဦး။ ေရွ႕မွာ သာသနာ႔အလံနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပုံ စေတကာ။ ေနာက္ဘက္မွာ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ ျခေသၤ့႐ုပ္ႀကီးေတြ တံဆိပ္႐ိုက္ထားေသးတာ။ စီးေတာ္ယာဥ္ကေတာ့ လူ႕ျပည္က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႀကီးေျပာတဲ့ မာစီဒီးေပါ့ေလ။

သူ႕ဆရာ ဖိုးသိၾကားရဲ႕ လူ႕ျပည္လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ ထင္ဟပ္ေနတဲ့ အႏၲရာယ္ကင္း သုံးဖက္ခၽြန္ဖက္ရွင္ကိုၾကည့္ၿပီး မာတလိ သေဘာက်သြားတယ္။ ဘိုးေတာ္သိၾကားႀကီး ကားေပၚတက္လိုက္တာနဲ႔ မာတလိက စက္ႏႈိးၿပီး လူ႕ျပည္ရွိရာ ဦးတည္လိုက္တယ္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ … မာတလိက ကားကက္ဆက္ကေန သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဖြင့္လိုက္ေသးတာ။ သီခ်င္းကလည္း လူ႕ျပည္မွာ ေခတ္စားခဲ့တဲ့ ကိုရီးယားအဆိုေတာ္ PSY ရဲ႕ အိုပါးဂန္းနားစတိုင္လ္ အလိုက္နဲ႔

“စမူဆာ … သိၾကားမင္းစတိုင္လ္ … ႐ို႕ … ႐ို႕ … ” ဆိုလားပဲ ။

……………………………… …………………………

လူ႕ျပည္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဘိုးေတာ္သိၾကားက ခ်က္ခ်င္းမဆင္းခိုင္းဘဲ အေပၚကေန အေျခအေနေလ့လာခိုင္းလို႔ အသာေလး ဝဲပ်ံေနရတယ္။

“မာတလိ … ဟိုးေရွ႕က လမ္းမထက္မွာ လူေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ ဘာလုပ္ေနတာတုန္း”

“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လမ္းေလၽွာက္ေနတဲ့ လူေတြပါဖ်ား … ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသူရဲေကာင္းေတြေပါ့”

“ေအာ္ … ေဟ့ေဟ့ … ဟိုးေျမာက္ဘက္မွာ ေသနတ္သံ တစ္ဂ်ိန္းဂ်ိန္းနဲ႔ ေဆာ္ေနၾကပါလား … ဟ … ေသၾက ေၾကၾကတာပါျမင္ေနရတယ္… ေမာင္ရင္ေျပာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီဆို … အဲဒါက ဘယ္သူေတြတုန္း”

“အဲဒါကလည္း သူရဲေကာင္းေတြပါဖ်ာ့”

“ေဟ … သူတို႔ကေရာ ဘာသူရဲေကာင္းတုန္းကြ”

“အဟီး … သူတို႔က မၿငိမ္းခ်မ္းေရး သူရဲေကာင္းေတြပါဖ်ာ့”

“ဟူး … တစ္ဖက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုၿပီး တစ္ဖက္မွာ ဘာလို႔ေဆာ္ေနႏွက္ေနတာလဲ မာတလိရ”

“ဒါလည္း တရားဥပေဒအရပါ … အဘရာ”

“ေဟ”

……………………

လူ႕ျပည္ေပၚ သုံးေလးပတ္ပ်ံဝဲၿပီးမွ လူ႕ျပည္ေပၚ ဆင္းလာပါေတာ့တယ္ ။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုကို ဘိုးေတာ္သိၾကားနဲ႔ မာတလိ လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈရင္း …

“ေဟ့ … မာတလိ … လူျပည့္က မ႑ပ္ေတြကလည္း အရက္ေၾကာ္ျငာနဲ႔ လြတ္တဲ့မ႑ပ္မရွိပါလားကြ … အရက္အမ်ိဳးအစားကလည္း လူ႕ျပည္က ဝန္ႀကီးဦးေရေလာက္ေတာင္ရွိတယ္ … အမ်ားႀကီးပဲေဟ့”

“ဒီလိုပါ အဘရဲ႕ … ဒီလို အရက္ေတြေပါမ်ားတာဟာ အစိုးရအေနနဲ႔ တိုင္းသူျပည္သားေတြကို အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ဖန္တီးေပးထားတာပါ”

“ေဟ …”

“ဟုတ္ပါတယ္ … အဘရဲ႕ … ဟိုးမွာၾကည့္ … မ႑ပ္ေရွ႕မွာ အရက္လိုက္ေရာင္းတဲ့ ကေလးေတြေတြ႕လား … ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႔ စီးပြားရွာတတ္ေနၾကတာ … ေဟာ့ ဟိုးမ႑ပ္ေနာက္ကို ၾကည့္လိုက္ ဦး … အရက္ပုလင္းခြံ၊ ဘီယာပုလင္းခြံလိုက္ေကာက္ေနတဲ့ကေလးေတြ … ဒါဟာ လူ႕ျပည္မွာ ကေလးေတြအတြက္ေတာင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပါမ်ားေနတယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါ”

“အိုကြာ … ေသရည္ေသရက္ေတြ ဒီေလာက္ေပါမ်ားေနတာ ၾကာရင္ လူ႕ျပည္ကေန အသူရာျပည္လို႔ နာမည္ေျပာင္းလိုက္ရေတာ့မယ္ထင္ရဲ႕ …”

“ဒါကေတာ့ … တရားဥပေဒအရ … ပါ”

“ဟိတ္ေကာင္ … မာတလိ မင္း ဒီတရားဥပေဒအရဆိုတာ တစ္လုံးပဲ အေၾကာင္းျပတတ္တာလား”

“ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒါပဲ ႏႈတ္တိုက္က်က္ထားတာကိုးဖ်ာ့”

“မင္းကြာ … ေတာက္ … ေနာက္ငါ့ေရွ႕မွာ အဲဒီ စကားေျပာရဲ ေျပာၾကည့္”

ဘိုးေတာ္သိၾကားရဲ႕ ေဟာက္သံေၾကာင့္ မာတလိ ဇက္ကေလး ပုဝင္သြားတယ္။

“ဟ … ေဟ့ မာတလိ ဟိုးမ႑ပ္ေပၚကိုၾကည့္စမ္း … လုလင္ပ်ိဳနဲ႔ မာတုဂါမႀကီးတစ္ေယာက္ မဖြယ္မရာပါလား”

“ထားလိုက္ပါဖ်ာ့ … ခဏေနက် မ႑ပ္ေနာက္က နားေနခန္းဆိုတဲ့ အခန္းေလးထဲ သူတို႔ေရာက္သြားမွာပါ”

“ေဟ … ဒါ သႀကၤန္မ႑ပ္လား၊ တည္းခိုခန္းလား … မာတလိရယ္ … ေျပာစမ္းပါဦး”

“ဒါကလည္း … ဥပေဒနဲ႔အညီ …”

“ဟိတ္ေကာင္ …”

သိၾကားမင္းႀကီး ေဟာက္သံၾကားေတာ့ မာတလိေလသံခ်က္ခ်င္း ေကာက္ေျပာင္းလိုက္တယ္ …။

“အဟဲ … ဒါကေတာ့ … အီးယူနည္းစနစ္အတိုင္း လုပ္ေနၾကတာပါ… ဖ်ာ့ … ဟီး”

“ေဟ… ဒါ အီးယူနည္းစနစ္”

“ေဟာ့ … ေဟာ့ မာတလိ ဟိုမွာၾကည့္စမ္း … မ႑ပ္ေပၚမွာ သူငယ္မႀကီးေတြ တို႔ဘက္ကို ေက်ာေပးၿပီး ေကာ့ေကာ္ကံကား ကျပေနပါလား … ဟ တိုင္ႀကီးကို ပတ္ကေနတာ … အိုး မ႑ပ္တိုင္ တက္ျပတယ္ဆိုတာ ဒါလားဟ”

“မဟုတ္ဘူးအဘရဲ႕ … အဲ့ သူငယ္မႀကီးေတြက … ဘိုးေတာ္သိၾကားကို အတာအိုးနဲ႔ ႀကိဳေနတာပါ”

“ေဟ … ဘယ္မတုန္းကြ … အတာအိုး”

“ေရာ္ … အဘႏွယ့္… အဲဒါ အတာပြဲမွာ ျပေနတဲ့ အိုးေတြေလ … ေခတ္သစ္အတာအိုးေတြေလ … မျမင္ဘူးလား …ဒီဘက္ကိုလွည့္ျပ ေနၿပီ … ဟိုးမွာ … ဟိုးမွာ”

“ဒါလည္း … အီးယူနည္းစနစ္အတိုင္းပဲေလ … ဖ်ာ့”

ဒီတစ္ခါ ဖိုးသိၾကား မေမးခင္ … မာတလိက ႀကိဳေျဖလိုက္တာ …။

“ေဟ့ေကာင္ မာတလိ … ဒါနဲ႔ … မင္း နတ္ျပည္မွာတုန္းက ေျပာခဲ့တဲ့ သႀကၤန္တြင္း အထူးတင္ျပစရာဆိုတာ ဘယ္မွာတုန္း”

ဖိုးသိၾကားအေမးကို မာတလိက ၿပဳံးၿပဳံးႀကီးလုပ္ရင္း…

“ေအာ္ ဘိုးေတာ္နဲ႔ အဲဒီမွာေလ … မျမင္ဘူးလား … မ႑ပ္ေပၚမွာ တင္ျပေနၾကတာ… တင္ျပေနၾကတာ… တင္ျပေနၾကတာ…”

 ဒီတစ္ခါေတာ့ သႀကၤန္အထူးတင္ျပပြဲကို ဖိုးသိၾကား မေဟႏိုင္ေတာ့ …။

မ႑ပ္ေအာက္မွ ပရိသတ္ဘက္ကို ေက်ာေပးကာ ဆက္ဆီဒြန္႔ေနေသာ သူငယ္မႀကီးမ်ားကို ဖိုးသိၾကား ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ ေငးရင္း … ပါးစပ္မွလည္း “အင္း … အတာအိုး … အတာအိုး” ဟု ေရ႐ြတ္ ကာ ေနေလေတာ့သတဲ့ကြယ္ …။ 

 

ၿဗိတိသၽွကိုကိုေမာင္

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *